  • 1. Data: 2009-08-12 10:42:36
    Temat: prawo autorskie
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Firma X twierdzi że ma prawa autorskie do obrazu jaki został zamieszczony na
    stronie www firmy Y i zawiadamia o tym fakcie pisemnie.
    Dla firmy Y stronę tę tworzyła osoba prywatna Z z która prawdopodobnie nie
    było pisemnej umowy tylko ustna lata 2002~2004.
    W rozmowie telefonicznej dowiadujemy się, że Firma X rząda rekompensaty.

    Pytanie do was to co powinna w tym momencie Firma X zrobić:
    a) zapłacić rządaną kwotę rekompensaty a dochodzić w ew postępowaniu
    zywilnym od pana Z o ile uda się udowodnić że faktycznie wykonywał on stronę
    dla firmy Y.
    b) czy może olać sprawę wskazać autora strony firmie X (bez umowy) i czekać
    na dalszy rozwód sprawy.
    c) dla firmy Y najlepiej byłoby jakby firma X zawiadomiła policję o
    popełnieniu przestępstwa ponieważ pewnie udałoby się na etapie dowodowym
    udowodnić iż stronę wykonał pan X.
    Problem w tym że firma X może cywilnie dochodzić roszczeń od firmy Y.

    Tak w zasadzie to kto odpowiada za złamanie praw autorskich firma która
    zamieściła stronę w internecie (nieświadomie) czy osoba która wykonała owa
    stronę internetową ?
    Jeśli nie na forum ew chętnie skorzystam z porady prawnej odpłatnej.

  • 2. Data: 2009-08-12 13:24:53
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maximus" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stronę internetową ?
    > Jeśli nie na forum ew chętnie skorzystam z porady prawnej odpłatnej.

    Najprościej- przeprosić i zapłacić. :(
    Odpowiada zawsze własciciel strony -
    można dochodzić roszczeń od osoby tworzacej stronę,
    ale należaloby wykazać nie tylko, że osoba tworząca stronę wykonała
    stronę, ale że to ta osoba pozyskała ten obraz niezgodnie z prawem. Bo
    bardzo prawdopodobna sytuacja to to, że firma X przysłała ten obraz jako
    materiał do wykorzystania.

  • 3. Data: 2009-08-12 13:40:45
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Czy można się zabezpieczyć na przyszłość przez pomyłkami osób 3-cich mam na
    myśli osobę wykonująca stronę?

  • 4. Data: 2009-08-12 15:45:08
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Czy można się zabezpieczyć na przyszłość przez pomyłkami osób 3-cich mam
    > na myśli osobę wykonująca stronę?

    Mozna
    1. umowa
    2. oswiadczenie o posiadaniu praw autorskich do elementow uzytych do
    wykonania strony i samej strony
    3. cesja praw autorskich

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-08-12 21:13:43
    Od: "Baal'z'vuv" <d...@a...pl>

    Ale po co tak naokoło z tymi iksami i ygrekami. Firma z miasta "The boat"
    dowala się o mapę ? Tak? To nie jesteście osamotnieni w swojej sytuacji.
    Jesteście jednymi z tysiecy od ktorych probuja cos wyłudzic.

  • 6. Data: 2009-08-13 06:44:27
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Tak chodzi o firmę www.map1.com.pl, która rości sobie prawa autorskie do
    skraweczka mapy.
    Możesz więcej szczegółów podać na temat tej firmy tu na forum lub ew na
    kontakt prywatny ?

  • 7. Data: 2009-08-13 06:55:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 12:42:36 +0200, maximus napisał(a):

> [...]
    > nie było pisemnej umowy tylko ustna lata 2002~2004. W rozmowie
    > telefonicznej dowiadujemy się, że Firma X rząda rekompensaty.

    Poza głównym pytaniem zastanowiłbym się, czy Y ma prawo korzystać z
    dzieła w postaci strony stworzonej przez Z. Umowa o przeniesienie praw
    autorskich musi być zawarta na piśmie pod rygorem nieważności.

    Poza tym użycie słowa "rząda" narusza chyba ustawę o języku polskim :)

  • 8. Data: 2009-08-13 07:39:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 08:44:27 +0200, maximus napisał(a):

    > Tak chodzi o firmę www.map1.com.pl, która rości sobie prawa autorskie
    > do skraweczka mapy.
    > Możesz więcej szczegółów podać na temat tej firmy tu na forum lub ew na
    > kontakt prywatny ?

    To jest dziwna sprawa z tym Map1. Twierdzą, że dostali licencję wyłączną
    od Emapa sp. z o.o., ale zapytana Emapa albo odpowiada w dość niejasny
    sposób, albo odmawia odpowiedzi.
    Równocześnie inny -- poważny -- producent map jest w sporze sądowym z
    Map1 zarzucając im naruszenie praw autorskich do swoich map (ponoć
    wygasła umowa między nimi zawarta), czyli mówiąc wprost: piractwo.

    Jest to o tyle istotne, że Map1 może dochodzić swoich praw od "swoich
    piratów" tylko wówczas, kiedy ma licencję *wyłączną* na mapy (albo jest
    ich producentem, w co raczej wątpię).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2009-08-13 10:16:41
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Rozumiem, że najłatwiej zapłacić.
    Problem w tym, że nie czuję się winny skoro ktoś sprzdaje ci towar wraz z
    prawami atorskimi do wykorzystywania w internecie oraz do modyfikacji a po
    jakimś czasie inna firma map1 twierdzi że fragment zakupionego przez nas
    dzieła narusza prawa autorskie.

    I bądź tu madry kto tak faktycznie jest autorem i kto tak faktycznie złamał
    prawo czy oboje ?
    Sprzedawca że podał się za autora dzieła a ja że zamieściłem utwór czy może
    tylko osoba która, sprzedała mi towar nie będący jego autorstwem ?

  • 10. Data: 2009-08-13 10:22:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    maximus napisał(a):

    > I bądź tu madry kto tak faktycznie jest autorem i kto tak faktycznie złamał
    > prawo czy oboje ?

    Właściciel praw rozści coś od Ciebie a Ty od tego kto Ci je dostarczył
    jako swoje.

    j.