  • 171. Data: 2018-12-26 15:52:13
    Temat: Re: praca dla fachowca
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-12-18 o 13:59, Budzik pisze:

    > No to ciesze sie ze chociaz co do tego się zgadzamy.
    > Dziwne, ze potrzeba 5 postów zeby dojsc do prostego wniosku.

    Od początku podkreślam, że to nie było żadne przesłuchanie. Pięć postów,
    to Ty potrzebujesz, by to odczytać.

    > A a propos tego co pisałes powyzej?
    > To znaczy ze podczas przesłuchania policjant nigdy nie moze zostac
    > oskarzony o pobicie a li tylko o wymuszenie zeznan?

    Przy tak postawionym pytaniu (ale jestem prawie pewien, że błędne
    pytanie wynika z Twojej niewiedzy) absolutnie nigdy nie możemy mieć do
    czynienia z pobiciem. Zaś niekoniecznie musi to być wymuszenie zeznań.

    Pobicie, to gdy dwóch bije jednego. Jestem sobie w stanie wyobrazić, że
    policjant nie zapanuje nad nerwami i uderzy świadka - bo powiedzmy ten
    go znieważy. Ani pobicie - bo jeden. Ani wymuszenie zeznań - o nie ten
    cel. Jeśli by doszło do uszkodzenia ciała powyżej 7 dni, to jeszcze inny
    artykuł.

  • 172. Data: 2018-12-26 21:22:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Boję się, że te "tortury" mogą mieć więcej.

    To dlaczego winnych nie ukarano dyscyplinarnie?
    Mafia powiedziała że poczekają na decyzję sądu?

    Pozdrawiam

  • 173. Data: 2018-12-26 21:47:17
    Temat: Re: praca dla fachowca [Igor Stachowiak padł]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > To dlaczego winnych nie ukarano dyscyplinarnie?
    > Mafia powiedziała że poczekają na decyzję sądu?

    Policyjna sama z siebie ciężkiej dupy nie ruszyła by podnieść jakość
    nagrania z paralizatora. Może to nawet i lepiej bo by jeszcze przepadło
    jak te z tradycyjnie nie działającego (na niekorzyść policjantów)
    monitoringu na komisariacie. AFAIR monitoring na komisariacie nie
    działał. Nie przypominam sobie kto i jakie za to poniósł konsekwencje służbowe.
    Nikt nie poniósł => kultura *bezkarnego* "tuszowania" trzyma się świetnie IMHO.

    IMHO ludzi najbardziej wkurwia to że katom-policjantom niemal udało się
    (tradycyjnie?) wyłgać bezkarnie. "Wypadek przy pracy" po tak długim
    tuszowaniu kupi chyba tylko ostatni idiota albo "osoba zainteresowana" IMHO.

    Policjant też człowiek czasem popełni błąd. Błędy można wybaczyć, ale
    takich _tuszowanych_ "błędów ze skutkiem śmiertelnym" ja wybaczyć nie
    potrafię ani tym policjantom ani policji. Ci policjanci byli na
    służbie, za ich działania winę ponosi Policja. Mam nadzieje że Policja
    zaliczy proces cywilny o odszkodowanie i dostanie takiego sędziego lub
    sędzinę jak ta co zasądziła milionowe odszkodowanie dla ofiary księdza.

    Czy praca w Policji przyciąga sadystów tak jak kapłaństwo przyciąga pedofilii?

    --
    A. Filip

  • 174. Data: 2018-12-26 22:44:51
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-25 o 21:17, Shrek pisze:

    > To ja jednak skończę z tobą tą niezbyt mądrą dyskusję. Przypomnę tylko
    > że jak wszyscy ci mówią, że nie masz racji (nie było ani jednego głosu
    > popierającego ciebie), a ty mówisz, że inni są wariatami... to zwykle
    > każdy wariat tak twierdzi;)
    >
    > Shrek

    No to jak jesteś taki mądry, to powiedz. Wypadek czy ŚPB?

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcSUf5fAOTaDB0sbRXOGpgGQ0nItiHHNoWjGNnImxzDVFxatJBF4
    hA

    --
    Sonn

  • 175. Data: 2018-12-26 22:53:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-12-18 o 21:22, RadoslawF pisze:

    > To dlaczego winnych nie ukarano dyscyplinarnie?
    > Mafia powiedziała że poczekają na decyzję sądu?

    Może kiedyś wyjaśnią. Też jestem ciekawy i nawet mam podejrzenia, ale to
    nie moja sprawa.

  • 176. Data: 2018-12-26 22:55:18
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-25 o 23:59, Budzik pisze:

    > Swoja szosa jeżeli sie nie udało w sprawie podwyzek, to w sumei szacun
    > dla rzadu, ze tak to ubrał w piekne słówka. Czemu przeszedł ten pozytywny
    > komunikat?

    Bo rząd, a zwłaszcza ten, to zwykłe post-gomułkowsk-goebbelsowskie
    chuje, a naród (przynajmniej jego znaczna część) to zwykli debile
    łykający neokomunistyczną propagandę, w której "socjalizm" zamieniono na
    "patriotyzm"

    > W sadach tez zwiazkowcy jakos dali sie przekonac i sprzedali swoich
    > członków. Az jestem ciekawy czy za chwile nie zmienia sie władze sadowych
    > zwiazków i protest sie nie powtorzy.

    Akurat obecne związki zawodowe, policyjne, prokuratorskie i sądowe, to
    zwykłe rządowe kurwy.

    Cytat z ostatniego pisma ZZPiPPRP:
    "Akcja protestacyjna jest wyrazem poparcia dla działań Ministra
    Sprawiedliwości..."

    Kurwa, Bareja by tego nie wymyślił. Akcja protestacyjna z postulatami
    płacowymi jako wyraz poparcia dla działań ministra który nie daje
    pieniędzy. OPZZ za komuny przy nich to był pikuś.

    --
    Sonn

  • 177. Data: 2018-12-26 22:56:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2018 o 22:44, Sonn pisze:

    > No to jak jesteś taki mądry, to powiedz. Wypadek czy ŚPB?
    >
    > https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcSUf5fAOTaDB0sbRXOGpgGQ0nItiHHNoWjGNnImxzDVFxatJBF4
    hA

    Nie wyciąłem, żeby było widać całość. I teraz zapytam - gdzie tam jest
    kibel, pobicie i zwłoki? BTW https://i.imgur.com/IJ1hLph.gif?noredirect

    Shrek

  • 178. Data: 2018-12-26 23:34:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Może kiedyś wyjaśnią. Też jestem ciekawy i nawet mam podejrzenia, ale to
    > nie moja sprawa.

    A wyjaśniać będzie ten który musiałby się sam oskarżyć?

    Wszystko na co nie ma bardzo twardych dowodów ala nagranie z tasera
    (po poprawieniu jakości) zostanie zamiecione pod dywan zgodnie
    z uświęconą milicyjno/policyną praktyką. Praktyką która _straszliwie_
    nie odbiega od standardów z innych krajów IMHO.

    --
    A. Filip

  • 179. Data: 2018-12-27 01:00:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2018 14:44:03 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Bo to jeden przepis. Zajrzyj do ustawy

    > Tak, bo odpowiadają wszyscy biorący udział. Nie musisz dowieść, kto
    > zadał decydujący cios.

    Rozumiem, ze mowisz zargonem "kodeksowym".
    Artykul jest na "udzial w bójce lub pobiciu", to w policyjnym zargonie
    zostala skrotowo tylko "bójka", nawet jak jest to pobicie.

    > Nie, nie zmieniłem, bo w kodeksie to jedno i to samo przestępstwo.

    > Jeśli w czasie przesłuchania, to nie pobicie, tylko wymuszanie zeznań.
    > Jeszcze inny przepis karny - art. 245 kk.

    Jak to przed momentem napisales "jeden czyn może wiele znamion
    wyczerpywać" ?

    No to 245, a wlasciwie 246, i 158, i 159 i 247, i co tam jeszcze
    pasuje. 160 ? 162.
    No i oczywiscie na dzien dobry 155 - najwyzej sie prokurator 5 lat
    bedzie zastanawial ktory zawinil.

    > Ale to nie było przesłuchanie,
    > a przynajmniej nic na to nie wskazuje.

    A jaki byl cel tego dzialania ? No to paragraf adekwatnie do celu.

    No chyba, ze to niekaralne, to oglosic dla szerokiej publiki, ze
    paralizatorem to policjanta mozna, byle dla przyjemnosci.

    > I teraz tak ogólnie. Ciężko się dyskutuje w sytuacji, gdy adwersarz nie
    > ma podstawowej wiedzy, a jeszcze zamiast argumentów merytorycznych
    > próbuje zarzucać rozmówcy, że ten mataczy. To grupa o prawie, więc
    > jakieś minimum wiedzy od zajmujących stanowisko można wymagać.

    Jakos tak w innych sprawach organy sie nie ograniczaja i stawiaja
    zarzutow sporo.

    A wybacz, co to ma znaczyc "Policjant co do zasady w służbie nigdy nie
    dokonuje pobicia, tylko przekracza swe uprawnienia wynikające z
    przepisów o użyciu ŚPB"

    Jak w godzinach sluzby na bank napadnie, to tez tylko przekroczenie
    uprawnien ?

    J.

  • 180. Data: 2018-12-27 01:46:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > przepisów o użyciu ŚPB"
    >
    > Jak w godzinach sluzby na bank napadnie, to tez tylko przekroczenie

    Tłumacząc co on powiedział na "nie policyjną perspektywę":
    Zwykle nie ma takich "miażdżących twardych dowodów" (jak nagranie z
    paralizatora w przypadku tortur Stachowiaka przed jego zgonem) wiec się
    policjantom niemal zawsze udaje _wyłgać_ przekroczeniem uprawnień.
    [ Prokuraturze trudno i prokuratura "niezbyt się rwie" postawić cięższe
    zarzuty _policjantom_ ]

    <cynizm> W końcu policyjny monitoring "szwankuje", nieprawdaż? </cynizm>

    --
    A. Filip