  • 1. Data: 2003-01-22 10:17:17
    Temat: powitanie /aplikacja sądowa
    Od: "Igunia" <i...@w...pl>

    Witam!
    Dopiero pierwszy raz zajrzałam na grupę więc wypada sie przywitać :))
    Mam nadzieje że ktoś z Was będzie umiał mi pomóc. Otóż zamierzam przystąpić
    do egzaminu na aplikację sędziowską we Wrocławiu i potrzebuje rady jak i z
    jakich opracowań się uczyć, na co zwrócić szczególną uwagę itd.
    A może znajdzie się jakis aplikant, który podzieli sie ze mną swoimi
    doświadczeniami?
    Z góry dziekuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam

    Igunia

  • 2. Data: 2003-01-22 12:54:25
    Temat: Re: powitanie /aplikacja sądowa
    Od: p...@o...pl

    Otóż zamierzam przystąpić
> [...]
    > jakich opracowań się uczyć, na co zwrócić szczególną uwagę itd.
    > A może znajdzie się jakis aplikant, który podzieli sie ze mną swoimi

    Egzamin jest ministerialny - pytania identyczne w całej Polsce.
    Trzeba znać:
    cywilne,
    rodzinne,
    kpc,
    karne,
    kpk,
    podstawy kks, kw, kpw oraz kkw,
    ksh,
    konstytucyjne (dość szeroko),
    ustawe o ustroju sadow powszechnych i przegladnac regulamin urzedowania
    sadow,
    podstawy prawa europejskiego.

    Pisemny jest testowy a ustny przed sedziami-praktykami, wiec nie ma co sie
    uczyc wysublimowanych teorii z podrecznikow - najlepsze komentarze. Co do
    ustroju sadow i regulaminu - wystarczy tekst. Konstytucyjne w zasadzie tez,
    choc na ustnym zdarzaja sie bardziej teoretyczne pytania (ale to 1 pytanie
    na 10)

    To jest moj sprawdzony przepis na osiagniecie celu :-)

    Powodzenia!

    MK

  • 3. Data: 2003-01-22 13:45:10
    Od: "Igunia" <i...@w...pl>

    Dzięki - właśnie o tego typu wskazówkę mi chodziło :)))
    Pozdrawiam

    Igunia