  • 1. Data: 2020-10-11 13:59:04
    Temat: potwierdzenie tożsamości online
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Wiem, ze to pytanie nie do was, ale dlaczego nadal większośc firm wysyła
    kuriera z umową papierową, zamiast uzywac na przykład tego:

    https://www.mojeid.pl

  • 2. Data: 2020-10-11 23:01:46
    Temat: Re: potwierdzenie tożsamości online
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.10.2020 o 13:59, Monika Głowacka pisze:
    > Wiem, ze to pytanie nie do was, ale dlaczego nadal większośc firm wysyła
    > kuriera z umową papierową, zamiast uzywac na przykład tego:
    >
    > https://www.mojeid.pl

    Powodów jest masa. Po pierwsze mało kto o tym słyszał. O wiele mądrzej
    byłoby profilem Papua to podpisywać, niż korzystać z zewnętrznej firmy,
    której trzeba jeszcze płacić.

    Po drugie nie wiadomo, komu taka firma później przekaże dane klientów.
    Co więcej, to na dobrą sprawę nie da się w prosty sposób stwierdzić kto
    tym zarządza. W każdym razie poza napisem w stopce, na zakładce
    "Uczestnicy" sugerującym, ze to firmuje Krajowa Izba Rozliczeniowa, ale
    na jej stronach nie ma o tym słowem.

    Generalnie zalecałbym ostrożność w korzystaniu z tego portalu :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-10-12 08:55:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 października 2020 13:59:07 UTC+2 użytkownik Monika Głowacka
    napisał:
    > Wiem, ze to pytanie nie do was, ale dlaczego nadal większośc firm wysyła
    > kuriera z umową papierową, zamiast uzywac na przykład tego:
    >
    > https://www.mojeid.pl

    Spamujesz

  • 4. Data: 2020-10-13 12:31:09
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W każdym razie poza napisem w stopce, na zakładce "Uczestnicy"
    > sugerującym, ze to firmuje Krajowa Izba Rozliczeniowa, ale na jej
    > stronach nie ma o tym słowem.

    Cośtam jest:

    https://www.kir.pl/administracja/mojeid/
    https://www.kir.pl/o-nas/aktualnosci/rusza-mojeid-us
    luga-zdalnego-potwierdzania-tozsamosci,266.html

    --
    Dzwoni jegomosc do akademika:
    - Czy mozna z Maryska?

  • 5. Data: 2020-10-13 13:02:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Cośtam jest:
    > https://www.kir.pl/administracja/mojeid/
    > https://www.kir.pl/o-nas/aktualnosci/rusza-mojeid-us
    luga-zdalnego-potwierdzania-tozsamosci,266.html

    Faktycznie. Ale nie powinno być w drugą stronę na tych stronach mojeid?
    Bo tam jest komunikat, że KIR jest partnerem, więc pozostaje pytanie,
    ktoi jest operatorem tych danych.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-10-13 14:03:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > na jej stronach nie ma o tym słowem.
    >
    > Generalnie zalecałbym ostrożność w korzystaniu z tego portalu :-)

    Banki nie oferują swoim klientom bankowości elektronicznej potwierdzenia
    tożsamości dla stron/firm trzecich? Bo potwierdzenie tożsamości
    "na potrzeby własne" jak rozumiem powinny mieć.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2020-10-13 15:03:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale nie powinno być w drugą stronę na tych stronach mojeid?

    Pewnie powinno :)

    --
    Po wybuchu jądrowym na uschniętym kikucie ocalałego drzewa siedzą
    dwa szympansy.