  • 1. Data: 2007-01-31 10:35:39
    Temat: pośrednictwo nieruchomościami
    Od: " mariob" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam taki problem, mam podpisaną umowę z pośrednikiem nieruchomości,
    wiadomo na jej mocy on przedstawił mi lokal, ja w momencie kupna
    odpalam mu 3% netto watrości transakcji.
    Zachodzi jednak podejrzenie, że ów pośrednik nie ma licencji do
    obrotu nieruchomości, a z tego co się orientowałem obrót
    nieruchomościami bez tego jest nielegalny.

    Proszę o poradę co w takiej sytuacji zrobić, owszem prowizje mogę
    zapłacić, ale uczciwie, człowiekowi który ma wymagane dokumenty a co
    najważniejsze ubezpieczenie. Co zrobić, obawiam się ze jak mu zarzucę,
    że nie ma licencji to on z zemsty będzie robił wszystko aby to zakupu
    nie doszło.

    Jakich użyć argumentów, jak z nim negocjować.

    Mariob

  • 2. Data: 2007-01-31 11:34:03
    Temat: Re: pośrednictwo nieruchomościami
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > obrotu nieruchomości, a z tego co się orientowałem obrót
    > nieruchomościami bez tego jest nielegalny.

    No to nie podejrzewaj tylko sprawdź go:
    http://rejestr.mi.gov.pl/formularz2.htm

    Jeśli jest tam to płać, jeśli nie ma to pan powinien być potulny bo grozi mu
    kara z art. 198 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-31 13:31:27
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    > No to nie podejrzewaj tylko sprawdź go:
    > http://rejestr.mi.gov.pl/formularz2.htm
    >
    > Jeśli jest tam to płać, jeśli nie ma to pan powinien być potulny bo grozi mu
    > kara z art. 198 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

    Super dzięki, ale niestety strona nie istnieje, cala strona ministerstwa
    padła, mam nadzieje ze niebawem wróci.

    Gadałem z tym pseudo-pośrednikiem, on zaczął coś tłumaczyć ze on bierze
    pieniądze ze doradztwo a nie pośrednictwo, czy jest to dostateczne
    wytłumaczenie, że jest tylko doradcą, można doradzać przy kupnie-sprzedaży
    nieruchomości ?

    --
    PZDR
    Mariob

  • 4. Data: 2007-01-31 16:07:21
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Generalnie jeżeli 3% i jeszcze plus VAT od obu stron transakcji to stawka jest
    złodziejska.
    Spokojnie mozna targować do 1,7%, jesli już w ogóle ktoś chce korzystać z usług
    pośrednika tak naprawdę oferującego
    wyłącznie adres drugiej strony...
    JaC

    It has removed 2992 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!