  • 1. Data: 2007-03-26 17:59:25
    Temat: pelnoletni + nieletni spadkobiercy...
    Od: "Smok na Skarbach" <z...@a...pl>

    Witam.
    Problem jest nastepujecy ( moze jeszcze nie jest ale sie szykuje ).
    Swego czasu nastapil wypadek i moja mam zostala wdowa, majac wtedy 2
    nieletnich dzieci i mieszkanie ktore stalo sie przedmiotem rozprawy
    spadkowej gdzie ustanowiono spadkobiercow jako moja mame i moja
    siostre i brata. Sprawa miala miejsce prze 1985 roku kiedy to sie
    urodzilem.
    Teraz mam wziela sie za pozadkowanie spraw, aby ustrzec nas przed
    klopotami gdy jej zabraknie, i juz wiadomo ze moja siostrzyczka
    bedzie generowala problemy.
    Mam kilka pytan w zwiazku z ta sprawa:
    1) Jak wyglada udzial osob nieletnich w spadku, czy jest taki sam jak
    pelnoletnich ( czyli mieszkanie dzielone na 3 rowne czesci ), czy w
    jakis inny sposob?
    2) Jak bedzie dzielony majatek po smierci mamy?

    Prosze o informacje, narazie chce

  • 2. Data: 2007-03-26 18:21:35
    Temat: Re: pelnoletni + nieletni spadkobiercy...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Smok na Skarbach napisał(a):

    > 1) Jak wyglada udzial osob nieletnich w spadku, czy jest taki sam jak
    > pelnoletnich ( czyli mieszkanie dzielone na 3 rowne czesci ), czy w
    > jakis inny sposob?

    Udział w spadku jest równy (przy założeniu 3 spadkobierców), a tak poza
    tym jesteś pogrobowcem, czy masz innego ojca niż rodzeństwo?

    > 2) Jak bedzie dzielony majatek po smierci mamy?

    Spadek po 1/3.

    > Prosze o informacje, narazie chce

    Co chcesz ???

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-26 21:36:45
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    Johnson napisał(a):

    > Spadek po 1/3.

    Tylko nie wszyscy pamiętają, że spadek to nie całe mieszkanie tylko (w
    standardowej sytuacji, bez rozdzielności i innych takich.) 1/2!
    Tak więc dzieci dziedziczą 1/6 mieszkania.

    pozdr

    Radek

  • 4. Data: 2007-03-27 03:00:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Smok na Skarbach" <z...@a...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > spadkowej gdzie ustanowiono spadkobiercow jako moja mame i moja
    > siostre i brata. Sprawa miala miejsce prze 1985 roku kiedy to sie

    Jeśli mieszkanie było na obojga rodziców, to znaczy, że połowa była mamy, a
    połowa taty i tylko ta druga połowa była dzielona.
    No chyba, że mieszkanie było tylko na niego, wówczas całość.
    W dokumentach sprawy powinieneś doczytać jak to zostało podzielone.
    Jak nie było testemantu to po równo, czyli po 1/3 spadku.
    Teraz sprawdź czy 1/3 z całości (każdy ma wówczasz po 1/3),
    czy 1/3 z połowy mieszkania. Wówczas mama ma 4/6 mieszkania, a reszta po 1/6
    mieszkania.

    > 1) Jak wyglada udzial osob nieletnich w spadku, czy jest taki sam jak
    > pelnoletnich ( czyli mieszkanie dzielone na 3 rowne czesci ), czy w
    > jakis inny sposob?

    Na równe, z tym, że małzonek nie mniej niż 1/4. W twoim przypadku na równe,
    po 1/3. Zakładając oczywiscie, że nie było testamentu.

    > 2) Jak bedzie dzielony majatek po smierci mamy?

    Jej część pomiędzy małżonka i dzieci. Tak samo jak wyżej. Po równo, z
    zastrzeżeniem, że małżonek nie mniej niż 1/4
    To co ma już twoje rodzeństwo jest ich i koniec.
    Teraz ewentualnie dostaną jeszcze trochę.
    Jeśli mama chce to zmienić niech idzie do notariusza i spisze testament.
    Wówczas tym którzy dostali mniej (niż bez testamentu) będzie przysługiwał
    zachowek. Czyli połowa tego co by dostali, ale już bez prawa roszczenia co
    do mieszkania, a jedynie prawo do roszczenia w postaci gotówki.

  • 5. Data: 2007-03-27 04:53:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Radosław Korzeniewski napisał(a):

    > Tak wiÄ?c dzieci dziedziczÄ? 1/6 mieszkania.

    A czy ja napisałem ile dziedziczą mieszkania? Napisałem ile dziedziczą
    spadku.

    A z tym mieszkaniem to przecież nie wiadomo kiedy było kupione.

    A poza tym nie będzie to udział 1/6 w mieszkaniu, bo przypominam że
    pierwszy raz odziedziczyło tylko dwoje dzieci + matka co daje nam:

    Po pierwszym dziedziczeniu: udział matki = 4/6 i udział każdego dziecka
    po 1/6
    Po drugim dziedziczeniu udział pierwszych dwojga dzieci to po 7/18 a
    dziecka trzeciego 4/18.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com