  • 1. Data: 2020-12-26 23:09:14
    Temat: papierosy bez akcyzy
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Oglądam na Discovery program "Nic do zgłoszenia", stali bywalcy
    przemycają po kilkanaście czasem więcej kartonów papierosów i alkohol.
    Wiadomo, kolosalna różnica cen.
    Nie wiem dlaczego nie zgłaszają tego na granicy, zapłaciliby opłaty
    akcyzę i pewnie wyszło by i tak taniej niż u nas w sklepie.

    Na Ukrainie podobno paczka kosztuje 2,50 - 4,00 zł tych najtańszych.

  • 2. Data: 2020-12-27 00:40:24
    Temat: Re: papierosy bez akcyzy
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.12.2020 o 23:09, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > akcyzę i pewnie wyszło by i tak taniej niż u nas w sklepie.
    >
    > Na Ukrainie podobno paczka kosztuje 2,50 - 4,00 zł tych najtańszych.

    Nie widziałem tego programu, ale zakładam, że, ci stali bywalcy to
    pewnie mrówki/tragarze? Jak opłacą cło i akcyzę, to pewnie wyjedzie cena
    porównywalna z naszymi, legalnymi. Zarobek wtedy na przemycie kiepski.

  • 3. Data: 2020-12-27 00:56:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 00:40, nadir pisze:

    > Nie widziałem tego programu, ale zakładam, że, ci stali bywalcy to
    > pewnie mrówki/tragarze? Jak opłacą cło i akcyzę, to pewnie wyjedzie cena
    > porównywalna z naszymi, legalnymi. Zarobek wtedy na przemycie kiepski.

    Mrówki działaj w ten sposób, że przenoszą dopuszczalną ilość, od której
    nie trzeba płacić akcyzy.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-12-27 01:49:50
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-27 o 00:40, nadir pisze:
> [...]

    A u nas sprzedają za ok. 10 zł. paczka.

    > Nie widziałem tego programu, ale zakładam, że, ci stali bywalcy to
    > pewnie mrówki/tragarze? Jak opłacą cło i akcyzę, to pewnie wyjedzie cena
    > porównywalna z naszymi, legalnymi. Zarobek wtedy na przemycie kiepski.

    Ileś tam paczek chyba mogą legalnie przenieść.

    --
    animka

  • 5. Data: 2020-12-27 10:59:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mrówki działaj w ten sposób, że przenoszą dopuszczalną ilość, od której
    > nie trzeba płacić akcyzy.

    I tak, i nie.

  • 6. Data: 2020-12-27 11:25:58
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 01:49, Animka pisze:

    > A u nas sprzedają za ok. 10 zł. paczka.

    > Ileś tam paczek chyba mogą legalnie przenieść.

    Dla każdego rodzaju przejścia obowiązują inne limity, samolotem można
    przewieść 200 papierosów (karton 10paczek), drogą lądową 5 razy mniej,
    40szt (2 paczki)
    Te 2 paczki znacznie utrudniają działanie mrówkom, na 1 paczce 6-8 zł
    zarobku, ok. 16 zł jeden kurs, a aby zarobić 160 zł to trzeba by iśc 10
    razy, jest to trudne z powodu dużych kolejek na granicy

  • 7. Data: 2020-12-27 13:49:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 10:59, nadir pisze:

    > I tak, i nie.

    Jak nie, to sa przemytnicy, a nie mrówki.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-12-27 14:49:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak nie, to sa przemytnicy, a nie mrówki.

    To w końcu wolno kogoś bez prawomocnego wyroku nazywać przestępcą czy nie?

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-12-27 16:05:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Akcyza na papierosy jest podobnym przestępstwem jak podatek od oddychania.
    Kulson nie zrozumie, a Ty zapomniałeś.

    -----

  • 10. Data: 2020-12-27 19:22:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jak nie, to sa przemytnicy, a nie mrówki.

    Jak masz na granicy znajomego/przekupionego celnika i zamiast chodzić
    10x z dozwoloną ilością towaru przechodzisz 3x z niedozwoloną to różnica
    między mrówką a przemytnikiem jest żadna.
    Z zasady przemytnikiem jest ten co przerzuca towar poza wyznaczonym
    przejściem granicznym albo przerzuca przez przejście, ale towar ma
    poukrywany, mniej lub bardziej.
    Jak masz nieznacznie większą ilość, nic nie ukrywasz i robisz to
    okazjonalnie, to w większości wypadków celnik nie będzie się tym
    specjalnie interesował.
    Tak generalnie było kiedyś na naszej zachodniej granicy, ale myślę że
    działa to podobnie na całym świecie.