  • 21. Data: 2006-08-21 19:45:02
    Temat: Re: palenie zabronione na terenie "obiektu"
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia 21 Aug 2006 16:47:09 +0200, Piotr Biegała napisał(a):

    > A traz powaznie. Ja prawnikiem nie jestem, ale wiem ze gdzies w
    > przepisach jest zapis o wyznaczeniu miesca dla palacych, tak aby nie
    > bylo ono uciazliwe, posiadalo odpowiednia wentylacje itp. Teraz poprosze
    > kogos kto operuje programami prawniczymi o odszukanie tego przepisu.
    > Niestety nie wiem nawet w ktorej ustawie toto jest. Wiem ze jest na
    > pewno bo swego czasu o tym czytalem...

    Ten zapis mówi, że na terenie zakładu pracy z automatu obowiązuje zakaz
    palenia, a pracodawca może wyznaczyć miejsce do palenia. Może, ale nie ma
    takiego obowiązku. Znam zakład, w którym zakaz obejmuje cały teren, a od
    bramy do biurowca jest blisko kilometr. W centrali firmy, w której pracuję,
    zakaz palenia obejmuje cały budynek i rampę przed budynkiem.
    Palenie stało się tak kłopotliwe, że już blisko trzy lata nie palę :-)

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 22. Data: 2006-08-21 19:50:55
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-21, Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl> wrote:

    > idz zjedz tam kanapke - bo zawsze ktos moze powiedziec ze mu
    > przeszkadzasz bo albo masz smierdzacy ser w niej,

    Nie zawsze ktoś może powiedzieć, ten ktoś musi mieć uprawnienia.
    Wiesz, że nie wolno ci jeść loda w metrze? I co teraz zrobisz? Zjesz
    przy śmietniku, czy przyjdziesz wypłakać się na newsy?

    > Nadal otwarta ppozotaje kwestia pomocy czlowiekowi...

    Pomagaj.

    Renata

  • 23. Data: 2006-08-21 20:03:39
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu pon, 21 sie 2006 o 21:45 GMT Przemysław Bernat napisał na grupę:

> [...]
    >zakaz palenia obejmuje cały budynek i rampę przed budynkiem.
    >Palenie stało się tak kłopotliwe, że już blisko trzy lata nie palę :-)

    a co powiesz na to:
    http://www.marek.nci.pl/palarnia.html

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 24. Data: 2006-08-21 20:39:09
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

    > idz zjedz tam kanapke - bo zawsze ktos moze powiedziec ze mu
    > przeszkadzasz bo albo masz smierdzacy ser w niej, albo nieestetycznie
    > jesz. Idz i spozyj ja obok smietnika.
    Wąchanie smrodu kanapki nie powoduje raka płuc.

    > Smierdza niepalacym. Palacy czuja aromat tytoniu. Bez wzgledu na to jak
    > to odbiera niepalacy - jest to pewien aromat i to ich sprawa czy im to
    > odpowiada czy nie.
    J. W. Pomyśl zanim coś napiszesz.

    > Nadal otwarta ppozotaje kwestia pomocy czlowiekowi...
    Jasne, pomóż mu rzucić nałóg który szkodzi jemu i jego otoczeniu.
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 25. Data: 2006-08-21 20:40:11
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

    > Palenie naraża na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    > uszczerbku na zdrowiu - nie wiedziałeś?
    Niech dokładnie przeczyta taki wielki czarny napis na opakowaniu...
    Maciek

  • 26. Data: 2006-08-21 20:42:15
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia 21 Aug 2006 22:03:39 +0200, Piotr Biegała napisał(a):

    > a co powiesz na to:
    > http://www.marek.nci.pl/palarnia.html

    Bardzo interesujące, choć IMHO falandyzacja prawa doprowadzona do absurdu:

    "zauważyć należy, że każdorazowe "wyłamanie się" grupy pracowników z
    regulaminowego zakazu palenia tytoniu na terenie zakładu pracy wprost godzi
    w uprawnienia rzeszy niepalących pracowników narażonych na sąsiedztwo
    palących. Brak wyodrębnienia oddzielnego pomieszczenia palarni potencjalnie
    naraża niepalących na wdychanie dymu tytoniowego, a zakaz palenia tytoniu,
    zważywszy na możliwość jego obchodzenia, nie likwiduje zagrożenia."

    W ten sposób można zakwestionować każde prawo, czy rozporządzenie. Idąc tym
    tokiem myślenia palarnie musiałyby być na tankowcach i w fabryce dynamitu,
    żeby pracownicy nie wysadzili wszystkiego w powietrze kopcąc po kątach.

    Z praktyki: nagonka na palaczy jest tak silna, że nie mają szans. Przeciwko
    nim są względy zdrowotne, uciążliwość, względy p.poż.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 27. Data: 2006-08-21 20:48:24
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Mon, 21 Aug 2006 22:42:15 +0200, Przemysław Bernat napisał(a):

> [...]

    Odpowiem sam sobie: ze strony PIP wynika, że sądy interpretują przepisy w
    jakiś pokrętny sposób i rzeczywiście w firmach zatrudniających ponad 20
    osób pracodawca jest zobowiązany urządzić palarnię:
    http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/99020605.htm#09
    IMHO to jakaś kosmiczna bzdura, ale skoro takie mamy prawo...

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 28. Data: 2006-08-21 20:48:37
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu pon, 21 sie 2006 o 22:39 GMT Maciej W. napisał na grupę:

    >J. W. Pomyśl zanim coś napiszesz.

    >Jasne, pomóż mu rzucić nałóg który szkodzi jemu i jego otoczeniu.

    Pytajacy nie prosil o pomoc prawna w zakresie rzucenia palenia, wiec nie
    uszczesliwiaj go na sile. Chce moc bezpiecznie dla otoczenia oddawac sie
    swojemu hobby. Zwroc uwage na ten fakt - bezpiecznie dla otoczenia i
    niepalacych. A palic sobie moze - ma do tego zagwarantowane
    konstytucyjnie, niezbywalne prawo. I tego nie zmienisz zadnym
    moralizowaniem. Wiec wypowiedz sie merytorycznie w temacie albo wcale.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 29. Data: 2006-08-21 20:54:50
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu pon, 21 sie 2006 o 22:48 GMT Przemysław Bernat napisał na grupę:

> [...]
    >http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/99020605.htm#09
    >IMHO to jakaś kosmiczna bzdura, ale skoro takie mamy prawo...

    nie, to nie bzdura - to dbałość o bezpieczenstwo niepalacych i
    szczegolnych procesow produkcyjnych na ten przyklad. Tak samo jak
    obowiazek dostosowania kibelka dla zatrudnionych niepelnosprawnych.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 30. Data: 2006-08-21 21:07:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Biegała wrote:

    > Nie zachodzi. Za dlugo by cie musial wędzić. Nie ma szans...

    Minister Zdrowia na każdym opakowaniu ostrzega :)

    Sorry winnetou, ale to oficjalne. A bierne palenie ma porównywalną
    szkodliwość, jak czynne.