  • 1. Data: 2007-06-28 12:40:40
    Temat: odpowiedzialnosc administratora IT
    Od: avlee <x...@w...pl>

    Witam

    Mam zostac zatrudniony na umowe o prace w pewnej wyzszej szkole gdzie jest
    duzo pirackich wersji microsoft windows.
    Czy w razie jakiejs kontroli bede prawnie odpowiedzialny za to ze tam sa
    piraty ?
    Czy raczej odpowiedzialnosc spada na wlasciciela szkoly ?
    (zaznaczam ze jasno powiedzialem mu ze koniecznie trzeba zakupic
    oryginalne oprogramowanie, jednak
    on pewnie tego nie zrobi).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-28 13:42:17
    Temat: Re: odpowiedzialnosc administratora IT
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "avlee" <x...@w...pl> wrote in message news:op.tumth2hn1sq83a@saturn...

    > Czy w razie jakiejs kontroli bede prawnie odpowiedzialny za to ze tam sa
    > piraty ?

    tak.

    > Czy raczej odpowiedzialnosc spada na wlasciciela szkoly ?

    Twoim pierwszym krokiem powinno byc poinformowanie wlasciciela szkoly (na
    pismie i trzymaj kopie),
    ze w szkole znajduje sie nielegalne oprogramowanie i nalezy je natychmiat
    usunac.

    > (zaznaczam ze jasno powiedzialem mu ze koniecznie trzeba zakupic
    > oryginalne oprogramowanie, jednak
    > on pewnie tego nie zrobi).

    Wiec nie pachaj sie w gówno i szukaj innej pracy

  • 3. Data: 2007-06-28 15:22:10
    Od: Jacek_P <T...@c...edu.pl>

    avlee <x...@w...pl> napisal:
> [...]
    > Czy raczej odpowiedzialnosc spada na wlasciciela szkoly ?
    > (zaznaczam ze jasno powiedzialem mu ze koniecznie trzeba zakupic

    1. Dupochron: informujesz na pismie (z potwierdzeniem na kopii), ze w szkole
    jest nielegalny soft
    2. Rozwiazanie: proponujesz wlascicielowi podpiecie sie pod program
    MSDN AA, ktory kosztuje 400 euro/3 lata i w zamian moze stosowac
    soft Microsoftu (z wyjatkiem Word/Excel) i dodatkowo rozdawac ten soft
    studentom. Szczegoly sa pod adresem:
    http://www.promise.pl/centrumwiedzy/info/dlaedukacji
    /licmicrosoft.aspx?nr=2
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2007-06-28 15:47:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:op.tumth2hn1sq83a@saturn avlee <x...@w...pl> pisze:

> [...]
    > jest duzo pirackich wersji microsoft windows.
    > Czy w razie jakiejs kontroli bede prawnie odpowiedzialny za to ze tam sa
    Mialem kiedys podobny problem. Oto, co moge na ten temat powiedziec:

    Nie. Za piracki soft na kompie odpowiada jego (kompa) wlasciciel, a tym jest
    pracodawca. Jesli zostanie pociagniety do odpowiedzialnosci i ukarany, moze
    dokonac regresu w stosunku do pracownika odpowiedzialnego za infrastrukture
    informatyczna.
    Tu pojawia sie zapewne trudnosci dowodowe, ale... ;)

    > Czy raczej odpowiedzialnosc spada na wlasciciela szkoly ?
    To pierwszy krok.

    > (zaznaczam ze jasno powiedzialem mu ze koniecznie trzeba zakupic
    > oryginalne oprogramowanie, jednak
    > on pewnie tego nie zrobi).
    Najpierw na pismie zwróc sie o dostarczenie dokumentacji legalizujacej
    oprogramowanie, którym masz zarzadzac. Z pelnym jego wykazem. W razie braku
    odpowiedzi poinformuj o nielegalnosci softu i koniecznosci jego usuniecia
    (wszystko na pismie z potwierdzeniami na kopiach).
    (W moim przypadku wystarczylo).
    Dalej to juz zalezy na ile masz jaja.
    Ja bym skasowal wszystko co nielegalne, pochwalil sie pracodawcy na pismie,
    ze dokonalem resekcji piratów porzadkujac w ten sposób infrastrukture
    informatyczna i zapewniajac uczelni zgodnosc z prawem od tej strony. ;)
    Druga informacja bylaby mniej radosna - na kompach nie ma oprogramowania,
    trzeba kupic. ;)))

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-06-28 18:07:18
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <T...@c...edu.pl> writes:

    [...]

    > 1. Dupochron: informujesz na pismie (z potwierdzeniem na kopii),
    > ze w szkole jest nielegalny soft

    ...a następnie niezwłocznie informujesz BSA, Microsoft Anti-Piracy
    Center i tym podobne instytucje. Kupujesz popcorn, jakieś napoje
    gazowane, siadasz sobie cichutko w kąciku i czekasz na show.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2007-06-28 18:46:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <T...@c...edu.pl> writes:

    [...]

    > 2. Rozwiazanie: proponujesz wlascicielowi podpiecie sie pod program
    > MSDN AA,

    Hej, ale nie każdy informatyk jest jednocześnie pośrednikiem handlowym
    ww. firmy. Alternatywą są np. produkty Sun Microsystems (darmowe do
    zastosowań komercyjnych), free software albo oprogramowanie Novella.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 7. Data: 2007-06-28 18:49:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <T...@c...edu.pl> writes:

    [...]

    > 2. Rozwiazanie: proponujesz wlascicielowi podpiecie sie pod program
    > MSDN AA,

    Hej, ale nie każdy informatyk jest jednocześnie pośrednikiem handlowym
    ww. firmy. Alternatywą są np. produkty Sun Microsystems (bezpłatne do

  • 8. Data: 2007-06-28 18:54:20
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:

    > Nie. Za piracki soft na kompie odpowiada jego (kompa) wlasciciel

    LOL :) A tak swoją drogą, co masz na myśli pisząc 'piracki soft'?

    > a tym
    > jest pracodawca. Jesli zostanie pociagniety do odpowiedzialnosci i
    > ukarany, moze dokonac regresu w stosunku do pracownika odpowiedzialnego
    > za infrastrukture informatyczna.

    Znaczy się poprosi, żeby ten poszedł za niego siedzieć?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2007-06-28 21:45:32
    Od: Jacek_P <T...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
> [...]
    > ww. firmy. Alternatywą są np. produkty Sun Microsystems (bezpłatne do
    > zastosowań komercyjnych), free software albo oprogramowanie Novella.

    To Sun lub Novell sprzedaja Windows XP? Ja sugeruje sposob zalegalizowania
    stanu istniejacego, bo jezeli wlasciciel jest takim kutwa, jak opisal
    pierwopisca, to za przeinstalowanie maszyn na Solka lub Suse placic
    nie bedzie chcial. A poza tym nie bredz - 400 euro/3 lata za KOMPLET
    softwaru to sa tylko koszty manipulacyjne.
    I wypraszam sobie okreslenia w stylu "posrednik handlowy".
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2007-06-28 21:48:58
    Od: Jacek_P <T...@c...edu.pl>

    Jacek_P <T...@c...edu.pl> napisal:
    [ ciach ]

    Dla jasnosci: 400 euro/3 lata na caly WYDZIAL
    na nieograniczona liczbe maszyn, w tym prywatne
    pracownikow i studentow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek