  • 1. Data: 2003-02-21 11:34:03
    Temat: odliczenia - pomoc naukowa
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Czy komputer mozna odliczyc w rozliczeniu podatkowym w ramach rubryki
    "pomoce naukowe"?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-21 11:41:13
    Temat: Re: odliczenia - pomoc naukowa
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy komputer mozna odliczyc w rozliczeniu podatkowym w ramach rubryki
    > "pomoce naukowe"?

    tak, ale w tym roku,
    pamietaj, ze komputer musi byc scisle zwiazany z Twoja praca,
    inaczej moga byc problemy.

  • 3. Data: 2003-02-21 14:48:32
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    > tak, ale w tym roku,
    > pamietaj, ze komputer musi byc scisle zwiazany z Twoja praca,
    > inaczej moga byc problemy.

    No tak, ale ja pytalam czy moge uznac go za pomoc naukowa. Nie jestem
    nauczycielem tylko studiuje zaocznie i pracuje. A kompa wykorzystuje dla
    potzreb studiow - to oczywiscie moje wolne wytlumaczenie.
    Czy jest tak, ze kazdy US inaczej interpretuje przepis ustawy podatkowej?
    Podobno w moim miesice, gdy rok temu wzywali osoby na "osobisty wywiad" to
    wystarczylo powiedziec - tak, potrzebuje go np. w pracy.

  • 4. Data: 2003-02-21 18:15:34
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Podobno w moim miesice, gdy rok temu wzywali osoby na "osobisty wywiad" to
    > wystarczylo powiedziec - tak, potrzebuje go np. w pracy.

    rok temu tak, w tym roku moze byc ciezko.
    co do uzasadnienia - student - szczerze mowiac nie mam pojecia.
    moze ktos z pozostalych grupowiczow pomoze?

  • 5. Data: 2003-02-21 21:09:40
    Od: "misio" <d...@w...pl>

    wlasnie co oznacza okreslenie, ze pomoc ma byc zwiazana z praca

    jak silnie? czy potencjalnie czy tez z tym co teraz robie?

    wezmy np informatyka ktory chcialby odliczyc aparat foto

    mozna czy nie mozna i przy jakiej argumentacji?

  • 6. Data: 2003-02-21 21:33:37
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Czy jest tak, ze kazdy US inaczej interpretuje przepis ustawy podatkowej?
    .

    Można odliczyć jeżeli jest niezbędny do wykonywania pracy. Nie oznacza to,
    że jeżeli w pracy pracujesz na komputerze to potrzebujesz go w domu. Możesz
    spróbować, mają 5 lat na sprawdzenie ciebie, dobrze mieć wtedy jakiś
    papierek z zakładu, że sprzęt jest ci potrzebny w domu.

    > Podobno w moim miesice, gdy rok temu wzywali osoby na "osobisty wywiad" to
    > wystarczylo powiedziec - tak, potrzebuje go np. w pracy

    Nie wydaje ci się to zbyt proste.

    Pzdr
    Tomek

  • 7. Data: 2003-02-22 01:52:02
    Od: "Krzysztof Knitter" <m...@i...pl>

    Vei wrote:
    > Witam
    >
    > Czy komputer mozna odliczyc w rozliczeniu podatkowym w ramach rubryki
    > "pomoce naukowe"?

    Art. 27a. 1. Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1,
    obliczony zgodnie z art. 27, obniżony zgodnie z art. 27b o kwotę składki na
    powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się na zasadach określonych w
    ust. 2-15, jeżeli w roku podatkowym podatnik:
    (...)
    2) poniósł wydatki na:
    (...)
    b) odpłatne dokształcanie i doskonalenie zawodowe podatnika,

    c) odpłatne kształcenie w szkołach wyższych, w rozumieniu przepisów o
    szkolnictwie wyższym lub przepisów o wyższych szkołach zawodowych,

    d) zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów komputerowych oraz
    wydawnictw fachowych bezpośrednio związanych z wykonywanym ZAWODEM i
    wykonywaną PRACĄ.

    --
    Krzysztof Knitter
    m...@g...univ.gda.pl