  • 1. Data: 2015-04-30 19:15:06
    Temat: o kur...
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    co to do ch... wafla jest?

    http://zsyp.eu/smieci/jakis_kibel_1.jpg

    bardzo proszę o wyjaśnienie, tylko jak koniowi o miedzy...

  • 2. Data: 2015-04-30 19:25:03
    Temat: Re: o kur...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > co to do ch... wafla jest?
    >
    > http://zsyp.eu/smieci/jakis_kibel_1.jpg
    >
    > bardzo proszę o wyjaśnienie, tylko jak koniowi o miedzy...

    Fake, platformowego głupka nikt na umowę o pracę by nie zatrudnił.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-04-30 20:28:36
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    Panie Kolego, zmieniasz Pan temat,
    pytałem co to jest?

  • 4. Data: 2015-04-30 21:20:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-04-15 o 20:28, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > Panie Kolego, zmieniasz Pan temat,
    > pytałem co to jest?

    Zdjęcie oświadczenia.

    Każdy polak ma kwotę wolną od podatku wynikającą z ustawy. Normalnie
    Twój płatnik powinien Ci potrącić zaliczkę na podatek dochodowy, a tę
    kwotę wolną od podatku dostałbyś przy rozliczeniu PIT w kolejnym roku.
    Ustawodawca jednak pod pewnymi warunkami dopuszcza, ze płatnik będzie
    potrącał i odprowadzał mniej o 1/12 (bo 12 miesięcy) i w ten sposób w
    rocznym rozliczeniu wychodzisz na mniej więcej 0. Kilku osobom
    rozliczałem PIT i w takich wypadkach rozbieżności wahają się w granicach
    złotówki - pewnie wynika to z zaokrągleń, bo nie chce mi się analizować.

    Ta wyliczanka w oświadczeniu jest zaczerpnięta wprost z przepisu. Są to
    warunki, które musisz spełnić, by płatnik mógł zmniejszyć zaliczkę.
    Chodzi o to przykładowo, że tę 1/12 potrąca też z automatu ZUS, więc
    jakby i płatnik Ci potrącił, to byś płacił miesięcznie zaliczki mniejsze
    o 2/12, czyli przy rozliczeniu rocznym musiałbyś dopłacać kwotę wolną od
    podatku. Pozostałych warunków nie chce mi się analizować, ale sadzę, że
    pewnie w tym samym tkwi sprawa.

  • 5. Data: 2015-04-30 21:25:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    > co to do ch... wafla jest?

    PIT-2

  • 6. Data: 2015-04-30 21:27:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:
    > co to do ch... wafla jest?
    >
    > http://zsyp.eu/smieci/jakis_kibel_1.jpg
    >
    > bardzo proszę o wyjaśnienie, tylko jak koniowi o miedzy...

    ogolnie art 32 i dalej ustawy o podatku dochodowym od OF

  • 7. Data: 2015-05-01 10:29:27
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a czy ja mogę nic tu nie wypełniać? w jakim przypadku mogę? (chodzi o
    inne źrodła)

  • 8. Data: 2015-05-01 10:35:26
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    i ogólnie co tu się wpisuje?

  • 9. Data: 2015-05-01 10:40:01
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    prawdę mówiąc nie rozumiem, jakiś tam pracodawca potrąca w wypłaty
    jakieś tam składki, a co ma to wspólnego z ZUSem który z kolei coś tam
    też potrąca (jakim prawem, jaki to związek)?

  • 10. Data: 2015-05-01 11:18:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > prawdę mówiąc nie rozumiem, jakiś tam pracodawca potrąca w wypłaty
    > jakieś tam składki, a co ma to wspólnego z ZUSem który z kolei coś tam
    > też potrąca (jakim prawem, jaki to związek)?

    Nie składaj oświadczenia w ogóle. Dostaniesz zwrot kwoty wolnej od
    podatku przy rozliczeniu rocznym. Nie masz obowiązku składania takiego
    oświadczenia.