  • 11. Data: 2010-07-15 08:22:19
    Temat: Re: nie uwzgledniono wniosku w przedmiocie wyznaczania obroncy z urzedu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "nowicjusz" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:i1l62g$ls8$1@news.onet.pl...

    > Niezawsze mozna wierzyc prywatnemu przedsiebiorcy, ktory chce sie szybko
    > dorobic, lub niema dostatecznego zaplecza, lub czasu na porzadna obrone,
    > lub jest najzwyczajniej na dorobku i bierze wszystko jak leci.

    A to Ty myslisz, ze obronca z urzedu to kto zostaje? Urzednik panstwowy?
    Moze jeszcze wiceminister jakis?
    Obronca z urzedu w konkretnej sprawie zostaje taki sam adwokat -
    przedsiebiorca, ktory bierze tez inne sprawy, jako obronca z wyboru.
    Jak myslisz, do ktorej sprawy sie przylozy dokladniej - do Twojej, za ktora
    dostanie z kilkaset zl. czy klientow placacych mu po pare tysi?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2010-07-15 20:22:24
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Thu, 15 Jul 2010 10:22:19 +0200, SDD wrote:

> [...]
    > myslisz, do ktorej sprawy sie przylozy dokladniej - do Twojej, za ktora
    > dostanie z kilkaset zl. czy klientow placacych mu po pare tysi?

    Tak mysle obronca to urzednik panstwowy, tak jak sedzia, prokurator,
    prezydent, premier, babka w urzedzie...
    To gdyby:
    sedzia byl przedsiebiorca to tez powinien stac za tym co da wiecej,
    prokurator byl przedsiebiorca dowalic komus bo dostal odpowiednia kase,
    prezydent przedsiebiorca reprezentowac bogatszych bo mu lepiej placa,
    premier przedsiebiorca tworzyc ustawy dla tych co maja lepsza kase,
    baka w urzedzie jako przedsiebiorca obsluzyc lepiej tego co zaplaci
    lepiej,
    policjant przedsiebiorca przestrzegac praw na kozysc tego co zaplaci
    lepiej a tego co mniej zaplaci olac,
    zolnierz przedsiebiorca bronic tego co oferuje grubsza kase,
    no i wrescie lekarz przedsiebiorca leczyc tego co ma kase a niech umiera
    osoba co ma mniej przeciez sie nie oplaci,

    no to mamy ...... kapitalizm czy demokracje ?

    moze jakies standardy,stale rowne stawki odpowiednio wycenione a nie
    samowola rynkowa, niech adwokat z urzedu wykonuje taka sama dobra obrone
    jak ten co dostanie pare,pareset,paremilionow tysiecy, moze niech bedzie
    tak samo dostepny obronca z urzedu tak samo jak obronca z wyboru. Na
    kazdym poziomie obrony niech to bedzie nawet blach sprawa o wykroczenie
    czy przestepstwo czy sprawe o przywlaszczenie jeden zloty plskie.

    No i ten wybor niech padnie na adwokata z urzedu, tak jak inne
    grupy:
    1 albo jestes biedny,
    2 albo posiadac zolte paiery
    3 albo zamkniety w areszcie
    zeby nie byc dyskriminowany (nie wyrozniany)
    zeby miec wybor w koncu demokracja

    to ja wybieram z urzedu.

    --
    nowicjusz

  • 13. Data: 2010-07-15 20:38:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tak mysle obronca to urzednik panstwowy, tak jak sedzia, prokurator,
    > prezydent, premier, babka w urzedzie...

    A to sie musisz wyprowadzic z tego kraju do jakiegos innego, bo w Polsce nie
    ma takiego urzedu.

    "Obronca z urzedu" nie nazywa sie tak, bo jest to obronca, ktorego daja z
    jakiegos urzedu, w ktorym jest zatrudniony, ale "z urzedu" daje go sad w
    sensie takim, ze nie oskarzony go wybiera ale wyboru dokonuje urzad
    sedziowski.
    Obrony z urzedu przydzila sie okolicznym adwokatom prowadzacym wlasne
    kancelarie - po prostu chcac prowadzic kancelarie adwokat musi zgodzic sie
    na przyjmowanie takze obron z urzedu - zreszta dla co kiepsciejszych i/lub
    poczatkujacych adwokatow ,obrony z urzedu moga byc calkiem dobra fucha.

> [...]
    (...)
    > no to mamy ...... kapitalizm czy demokracje ?

    Sedzia, prokurator czy policjant maja bronic interesow panstwa i
    spoleczenstwa, tak wiec sa urzednikami zatrudnionymi za publiczne pieniadze.
    Obronca natomiast broni indywidualnego interesu oskarzonego (poniekad - w
    statystycznej ogromnej wiekszosci - sprzecznego z interesem spolecznym), a
    zatem nie ma az takiej potrzeby, aby tworzyc specjalne urzedy adwokackie.

    > to ja wybieram z urzedu.

    Wiec wez globus, google, poszukaj kraju, w ktorym panuje ustroj przewidujacy
    "publiczny urzad adwokacki", pakuj walizki, kupuj bilety i w droge.
    Albo rob blokady jak Lepper, moze dopniesz swego po ilus tam latach :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2010-07-15 21:01:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "nowicjusz" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > no to mamy ...... kapitalizm czy demokracje ?

    I zeby ni ebylo - ja nie bronie obecnego stanu prawnego.
    Tez uwazam, ze powinny powstac "biura obroncow z urzedu" przy sadach i ze
    obronca z urzedu - po urzedowych stawkach - powinien byc dostepny dla
    kazdego - ci, ktorzy nie sa biedni, powinni zaplacic za niego po zakonczeniu
    procesu, tak jak placi sie inne koszty procesowe. Na takiej samej zasadzie,
    jak w obecnym stanie prawnym placi sie za obronce z urzedu wyznaczonego z
    innego niz niski status materialny oskarzonego powodu.

    Tyle tylko, ze jesli popelnie przestepstwo, to dostosowuje sie do aktualnego
    systemu prawnego i nie wydziwiam, ze to niesprawiedliwe, niedemokratyczne
    itp. duperele, bo z tego nic (dobrego) nie wyniknie dla mnie.

    Tak wiec skoro popelniles przestepstwo i musisz skorzystac z obroncy i
    przestepstwo to bedzi esadzil polski sad, to masz psi obowiazek dostosowac
    si edo procedu, nie filozofowac i nie wydziwiac, bo jedyne do czego Twoje
    filozofowania i wydziwiania doprowadza, to surowszy wyrok.
    Skoro nie podoba Ci sie polskie prawo karne, to nie powinienes byl
    doprowadzac do sytuacji, w ktorej stales sie jego podmiotem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2010-07-19 08:38:24
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-07-15 23:01, SDD pisze:
> [...]
    > jak w obecnym stanie prawnym placi sie za obronce z urzedu wyznaczonego z
    > innego niz niski status materialny oskarzonego powodu.

    za takiego wyznaczonego z racji niskiego statusu materialnego też można
    zapłacić...

    KG

  • 16. Data: 2010-07-22 12:16:46
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Thu, 15 Jul 2010 23:01:13 +0200, SDD wrote:

> [...]
    > zasadzie, jak w obecnym stanie prawnym placi sie za obronce z urzedu
    > wyznaczonego z innego niz niski status materialny oskarzonego powodu.

    ooo to jednak Polska jest miejscem gdzie jest obronca z urzedu,
    pewnie dla wygody sedziego-prokuratora, zeby sedzia-prokurator nie musial
    rocznego dziecka przesluchiwac,
    dla wygody zeby z gluchym, niemym, niewidomym nie rozmawiac,
    dla wygody zeby sedzia-prokurator z osoba sprawnym inaczej nie musial
    rozmawiac,
    albo przed sadem wojewodzkim pierwszej instancji,
    No i grupa biedniejsza tez jest uprzywilejowana (czytaj chora-uposledzona-
    nieletnia) (czyli w czasach kryzysu cala polska)
    ooo to polska jest krajem w ktorym istnieje obrona z urzedu , ale nie dla
    wszystkich tylko wybranych.
    Chociaz wedlug kpk art 79 & 2 gdy sad uzna to za konieczne ze wzgledu na
    okolicznosci utrudniajace obrone, to znaczy NIEPOSIADAJACEJ STATUSA
    ADWOKATA niezbednego do fachowej obrony???

    --
    nowicjusz

  • 17. Data: 2010-07-22 12:37:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Chociaz wedlug kpk art 79 & 2 gdy sad uzna to za konieczne ze wzgledu na
    > okolicznosci utrudniajace obrone, to znaczy NIEPOSIADAJACEJ STATUSA
    > ADWOKATA niezbednego do fachowej obrony???

    Probuj probuj. Posiedzisz dluzej. W razie czego dolacz tez do pewnego
    grupowicza (bodajze ze Swidnicy) - on tez jest strasznie rozgoryczony na zle
    sady i niedobre prokuratury i paskudne trybunaly. Bedzie was dwoch.
    O ile to nie Twoje alter-ego, ale raczej nie, bo Pana N. nie podejrzewalbym
    o tak elementarna nieznajomosc procedury.

    POzdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2010-07-22 12:48:05
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Thu, 15 Jul 2010 22:38:32 +0200, SDD wrote:

    > A to sie musisz wyprowadzic z tego kraju do jakiegos innego, bo w Polsce
    > nie ma takiego urzedu.

    jest jest kpk 79/2 oraz art 81; jednak z urzedu

> [...]
    > z jakiegos urzedu, w ktorym jest zatrudniony, ale "z urzedu" daje go sad
    > w sensie takim, ze nie oskarzony go wybiera ale wyboru dokonuje urzad

    nie bardzo rozumie to rozumowanie : adwokat nie jest z urzedu ale z
    urzedu , czy te slowa nie znacza to samo

> [...]
    > sie na przyjmowanie takze obron z urzedu - zreszta dla co kiepsciejszych
    > i/lub poczatkujacych adwokatow ,obrony z urzedu moga byc calkiem dobra

    czyli co kapitalizm a nie demokracja , jak widze biznes to bronie jak nie
    to nie

> [...]
    > (poniekad - w statystycznej ogromnej wiekszosci - sprzecznego z
    > interesem spolecznym), a zatem nie ma az takiej potrzeby, aby tworzyc

    Tego tez nie bardzo rozumie sedzia, prokurator, policjant, zolnierz,
    lekarz, premier, prezyden, nauczyciel, babka w urzedzie maja sluzycz
    spoleczenstwu za publiczne pieniadze , a ADWOKAT (pot. obronca) to juz
    nie ma obowiazku bronic interesow spolecznych ?

> [...]
    > przewidujacy "publiczny urzad adwokacki", pakuj walizki, kupuj bilety i
    > w droge. Albo rob blokady jak Lepper, moze dopniesz swego po ilus tam

    bez globusu widze polske , i adwokata z urzedu , dla biednych ,chorych,
    slepych ,niemych, gluchych no i przed sadami wojewodzkimi
    --
    nowicjusz

  • 19. Data: 2010-07-22 13:03:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > nie bardzo rozumie to rozumowanie : adwokat nie jest z urzedu ale z
    > urzedu , czy te slowa nie znacza to samo

    Adwokat jest adwokatem. Ze swojej prywatnej kancelarii, kancelarii
    prowadzonej z innymi adwokatami w ramach spolki partnerskiej badz
    zatrudniony w cudzej kancelarii.
    "Z urzedu" wybiera do sad.
    Jak Ty wybierasz adwokata, to sobie wynierasz np. adwokata Jana Nowaka, ul.
    Lipowa 13.
    Jak sad Ci wybierze - jako obronce z urzedu, to sobie wybiera (wg jakiegos
    klucza z listy) sposorod adwokatow z tej listy - przy czym moze wybrac tegoz
    wlasnie Jana Nowaka a moze np. Piotra Kowalskiego z Brzozowej 17.

    Tak wiec sformulowanie "obronca z urzedu" nie oznacza, ze jest to obronca
    zatrudniony w jakims urzedzie, bedacy urzednikiem.
    Ty zdaje sie caly czas uparcie tkwisz w przekonaniu, ze istnieje urzad
    zatrudniajacy adwokatow z urzedu, innych niz adwokaci, ktorym oskarzony
    placi za obrone bezposrednio z wlasnej kieszeni, i ze z tego urzedu dostaje
    sie obronce, w zwiazku z czym jest on w jakis sposob lepszy od obroncy z
    wyboru.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2010-07-22 14:34:23
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Thu, 22 Jul 2010 14:37:55 +0200, SDD wrote:

> [...]
    > O ile to nie Twoje alter-ego, ale raczej nie, bo Pana N. nie
    > podejrzewalbym o tak elementarna nieznajomosc procedury.

    dwoch przeciwko calej grupie adwokackiej , tylko kto bedzie nas bronil ,
    moze adwokat z urzedu :)) (patrz temat !!!) ??