  • 1. Data: 2011-01-28 10:20:36
    Temat: nagrywanie rozmów
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Witam,

    Jak to w końcu jest... często słyszymy przy rozmowach na różnych infoliniach
    itd itp że rozmowa jest nagrywana, jeśli nie wyrażam zgody na nagrywanie to
    mam się rozłączyc.

    Co w przypadku odwrotnym - dzwoni do mnie pewna firma (jest to już kolejny
    telefon), zachodzi między nami różnica zdań, operator wtedy wyskakuje z
    informacją że wszystkie rozmowy są nagrywane więc łatwo będzie można
    sprawdzić ustalenia z poprzedniej rozmowy.

    Wszystko fajnie pięknie, tylko zastanawiam się czy tego typu praktyka jest
    legalna? Czy jest przepis, na mocy którego klient musi być informowany na
    wstępie że rozmowa jest nagrywana? Jeśli tak, to co grozi za nie ujawnienie
    tego faktu, a nagrywanie rozmowy mimo wszystko?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2011-01-28 10:21:59
    Temat: Re: nagrywanie rozmów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 11:20, Kubba Bubba pisze:

    > Czy jest przepis, na mocy którego klient musi być informowany na
    > wstępie że rozmowa jest nagrywana?

    Nie ma.

    >Jeśli tak, to co grozi za nie ujawnienie
    > tego faktu, a nagrywanie rozmowy mimo wszystko?

    Nic.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-28 10:29:25
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2011 11:20, Kubba Bubba pisze:

    > Wszystko fajnie pięknie, tylko zastanawiam się czy tego typu praktyka jest
    > legalna?

    Tak.

    > Czy jest przepis, na mocy którego klient musi być informowany na
    > wstępie że rozmowa jest nagrywana?

    Nie.

    > Jeśli tak, to co grozi za nie ujawnienie
    > tego faktu, a nagrywanie rozmowy mimo wszystko?

    Mniej-więcej to samo, co za nieumiejętność pisania "nie" z różnymi
    częściami mowy ;->

  • 4. Data: 2011-01-28 15:10:28
    Od: "CabaJ" <j...@g...pl.pl>

    > Tak.

    > Nie.

    > Mniej-więcej to samo, co za nieumiejętność pisania "nie" z różnymi
    > częściami mowy ;->

    A, jeśli spytam czy rozmowa jest nagrywana, a dzwoniący(a) do mnie skłamie?
    To też jest OK?

  • 5. Data: 2011-01-28 15:28:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 16:10, CabaJ pisze:

    > A, jeśli spytam czy rozmowa jest nagrywana, a dzwoniący(a) do mnie
    > skłamie? To też jest OK?

    OK.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-01-28 18:48:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    > skłamie? To też jest OK?

    Tak.
    Grzechem jest tylko kłamanie o innych.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2011-01-28 19:07:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.01.2011 19:48, Arek pisze:
    > [..]
    >
    > Tak.
    > Grzechem jest tylko kłamanie o innych.

    Nie o innych, a przeciwko innym. Jeśli kłamiesz ku dobru innych, jest OK.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 8. Data: 2011-01-28 19:13:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Nie o innych, a przeciwko innym. Jeśli kłamiesz ku dobru innych, jest OK.

    Słuszna poprawka.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2011-01-28 21:15:40
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Słuszna poprawka.
    Nie, Śmiejek to maniak religijny, wystarczy na siga spojrzeć.
    Grzech to tylko hipoteza - być może istnieje, być może nie.
    Kłamstwo istnieje obiektywnie, bo to jest po prostu świadome mijanie się z
    obiektywnie istniejącymi faktami.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2011-01-29 18:51:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2011 16:10, CabaJ pisze:

    > A, jeśli spytam czy rozmowa jest nagrywana, a dzwoniący(a) do mnie
    > skłamie? To też jest OK?

    Kłamstwo samo w sobie nie jest karalne.