  • 1. Data: 2009-02-08 07:50:06
    Temat: na czerwonym świetle
    Od: " madali" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam. Z mojej nieświadomej winy (był odblask na sygnalizacji świetlnej i
    sądziłam że jest zielone światło, nie było pieszych na przejściu i w moim
    kierunku samochodów, stały samochody na jezdni prostopadłej) wjechałam na
    czerwonym świetle na skrzyżowanie i uderzyłam w samochód który właśnie ruszył,
    bo to on miał zielone. Jeżdżę ostrożnie, nie dostaję mandatów,tym razem
    popełniłam błąd. Na szczęście poza uszkodzeniem samochodów nic więcej złego
    się nie stało. Osoba poszkodowana wystraszyła się jednak, wezwano karetkę,
    pojechała na prześwietlenie do szpitala. Prześwietlenie żadnych uszkodzeń nie
    wykazało.Wróciła na miejsce kolizji.Policja przeprowadziła pełne postępowanie.
    Co mi teraz grozi? Pracuję w instytucji,gdzie ważna jest niekaralność.

  • 2. Data: 2009-02-08 08:47:30
    Temat: Re: na czerwonym świetle
    Od: "Lookasz" <l...@p...cutit.fm>

    jeżeli nic nie stalo się ludziom odpowiesz za wykroczenie (z reguły tego nie
    wpisuje się do danych o karalności)

  • 3. Data: 2009-02-08 10:08:41
    Od: " madali" <m...@W...gazeta.pl>

    Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Zmartwiłam się tylko tym " z reguły" nie
    wpisuje się wykroczeń do rejestru. Jeśli masz cierpliwość bardzo proszę napisz
    co prawdopodobnie się stanie dalej.Osoba poszkodowana była wrażliwa na punkcie
    swojego stanu zdrowia po kolizji. Mówiła,że prześwietlenie nic nie wykazało,
    ale ją boli biodro.Policjanci nie dali mi na miejscu mandatu, więc kto
    stwierdzi, że to było wykroczenie, przez kogo i jak będę karana za to
    wykroczenie? Z góry dziękuję .M

  • 4. Data: 2009-02-08 10:23:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " madali" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Zmartwiłam się tylko tym " z reguły" nie
    > wpisuje się wykroczeń do rejestru.

    Wpisuje sie, jesli za wykroczenie orzeczono kare aresztu, co zdarza sie
    niezwykle rzadko :)

> [...]
    > punkcie
    > swojego stanu zdrowia po kolizji. Mówiła,że prześwietlenie nic nie

    No coz - prespektywa wyciagniecia troche kasy z Twojego OC moze wywolywac
    odczuwanie bolow tu i owdzie :)

    Policjanci nie dali mi na miejscu mandatu, więc kto
    > stwierdzi, że to było wykroczenie, przez kogo i jak będę karana za to
    > wykroczenie?

    Pewnie sad grodzki - on jest od stwierdzania wykroczen. Mandat to tylko taki
    przywilej w drodze wyjatku.
    Dostaniesz grzywnę i punkty (+ niewielkie koszty sadowe).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-08 11:01:50
    Od: " madali" <m...@W...gazeta.pl>

    Bardzo, bardzo dziękuję za informacje.Kamień spadł mi z serca.Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-02-08 11:32:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > miejsce kolizji.Policja przeprowadziła pełne postępowanie. Co mi teraz
    > grozi? Pracuję w instytucji,gdzie ważna jest niekaralność.

    W większości tego typu instytucji, o których najpewniej piszesz mowa o
    niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego.
    Spowodowanie wypadku drogowego nie jest takim przestępstwem, wiec gdyby
    nawet do czegoś takiego doszło, to nie będzie miało to wpływu na Twoją
    pracę. Skoro żadna z osób nie doznała większych obrażeń, to postępowanie
    karne zostanie umorzone z uwagi na brak znamion przestępstwa, a Ty
    zostaniesz ukarany za wykroczenie. Jeśli nie uda się tego zakończyć
    mandatem (pewnie już nie), to złóż wniosek o dobrowolne poddanie się karze.
    Wówczas przyjdzie Ci do domu po prostu wyrok i będziesz musiał uiścić
    grzywnę.

    Teoretycznie istnieje niezerowa szansa wykazania przed sadem Twojego błędu
    co do prawa, czyli w skrócie przekonania sądu, że działałeś w chwilowym
    błędzie spowodowanym przez to słońce. Ale na zdrowy rozsądek, jak nie
    widać, jakie światło się świeci, to powinno się zachować szczególną
    ostrożność. Odradzam takie usiłowania, bo szanse na przekonanie sądu do
    czegoś takiego są znikome, a zamieszanie pewnie z tego wyniknie nie warte
    pewnie stosunkowo niewielkiej grzywny.

  • 7. Data: 2009-02-08 11:42:30
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > przywilej w drodze wyjatku.
    > Dostaniesz grzywnę i punkty (+ niewielkie koszty sadowe).

    a sad grodzki moze przypisac punkty?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 8. Data: 2009-02-08 12:06:59
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    O czym Ty mówisz?

    Jakie postępowanie karne?
    Odróżniasz kolizję od wypadku?
    Poczytaj art. 177 k.k.

    Jeśli kierowcy uderzonego pojazdu nic się nie stało
    to będziemy mieli do czynienia z kolizja, a nie wypadkiem.

  • 9. Data: 2009-02-08 13:40:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > a sad grodzki moze przypisac punkty?