  • 1. Data: 2006-07-19 21:55:27
    Temat: monitor skierowany do okna
    Od: "Adam" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam Grupowiczów.

    Czy polskie lub europejskie prawo reguluje następujący problem:

    Pracuję w hurtowni budowlanej w sklepie samoobsługowym przy ladzie.
    Monitor zwrócony jest w kierunku okna. Przyszedł klient i awanturuje się, że
    powinien widzieć co ja wystukuję na komputerze, ponieważ ma takie ustawowe
    prawo.

    Czy to rzeczywiście możliwe. Przecież moja hurtowani to nie Tesco...

    Z góry dziekuję za wasze opinie.

    Adam

  • 2. Data: 2006-07-19 22:07:44
    Temat: Re: monitor skierowany do okna
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 19 Jul 2006 21:55:27 +0000 (UTC), Adam napisał(a):

    > Czy to rzeczywiście możliwe. Przecież moja hurtowani to nie Tesco...

    Wyślij go na drzewo. Klienta interesuje faktura i towar, a nie Twoj
    monitor.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-07-19 22:17:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Adam wrote:
> [...]
    > prawo.
    >
    > Czy to rzeczywiście możliwe. Przecież moja hurtowani to nie Tesco...

    Ja o takim wymogu nie słyszałem.
    Na pewno nie musi być, jeśli cena jest umieszczona bezpośrednio na
    produkcie.
    Jeśli jest tam tylko kod kreskowy to w każdej chwili kupujacy ma prawo
    prośić o odczytanie danego kodu kresowkego. Również przy kasie.
    Może z tego wyciągnął wniosek, że powinien coś widzieć.
    Powinien mieć jakiś wyświetlacz, który pokazuje mu nazwę towaru i cenę
    odczytaną na podstawie kodu kreskowego, natomiast na pewno nie musi
    widzieć monitora twojego komputera, ani co tam wystukujesz.
    Większośc systemów kasowych taki właśnie ekstra wyświetlacz dla klienta ma.

  • 4. Data: 2006-07-19 22:36:55
    Od: akala <a...@o...eu>

> [...]

    > prawo.
    >
    > Czy to rzeczywiście możliwe. Przecież moja hurtowani to nie Tesco...

    No nie wiem jak to jest z tym twoim monitorem ale, zwróć uwagę, że prawie
    w każdym sklepie kupujący widzi jaki towar i jak cena jest wprowadzana do
    komputera, widzi to na ekranie w wielu miejscach jest tak, że dla
    kupującego celowo jest ustawiany inny monitorek, na przykład w aptekach.
    Ale w hurtowni może jest inaczej bo raczej detalicznej sprzedaży nie
    prowadzisz ,chyba ,ze tak.

    akala

  • 5. Data: 2006-07-19 22:49:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam wrote:

> [...]
    > powinien widzieć co ja wystukuję na komputerze, ponieważ ma takie ustawowe

    MegaROTFL

    Ma ustawowe prawo dostać fakturę oraz ewentualnie (po uiszczeniu) towar.

  • 6. Data: 2006-07-19 23:38:07
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ma ustawowe prawo dostać fakturę oraz ewentualnie (po uiszczeniu) towar.

    Ma prawo też widzieć cenę, która jest na kodzie kreskowym, ale
    niekoniecznie musi to być monitor komputera.

  • 7. Data: 2006-07-19 23:38:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akala wrote:

    > No nie wiem jak to jest z tym twoim monitorem ale, zwróć uwagę, że prawie
    > w każdym sklepie kupujący widzi jaki towar i jak cena jest wprowadzana do
    > komputera, widzi to na ekranie w wielu miejscach jest tak, że dla

    ...a potem i tak to samo widzi na fakturze, więc w czym problem?

  • 8. Data: 2006-07-20 15:25:55
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Adam" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że
    > powinien widzieć co ja wystukuję na komputerze, ponieważ ma takie ustawowe

    To niech stanie za oknem. Ewentualnie, jesli to wysoko, to może popatrzeć z
    drzewa, na które ktoś go już wysyłał.
    EWa

  • 9. Data: 2006-07-21 23:24:57
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ...a potem i tak to samo widzi na fakturze, więc w czym problem?

    w zapisie w ustawie.
    Ma prawo w każdym momencie poprosić o odczytanie ceny z kodu.
    Przed wystawieniem faktury.
    Jak nie masz tego jak zrobić przy kasie, to jak sie będzie pieklił to
    swoje ugra.
    Dlatego lepiej jest mieć cokolwiek przy kasie co pokaże mu cenę i nazwę
    towaru po zaskanowaniu kodu.

  • 10. Data: 2006-07-23 08:07:37
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    napisał w wiadomości news:44bfa086@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Adam" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > To niech stanie za oknem. Ewentualnie, jesli to wysoko, to może popatrzeć
    > z drzewa, na które ktoś go już wysyłał.
    > EWa

    powiedz, że na komputerze są informacje niejawne a wtedy monitor NIE MOŻE
    stać w stronę okna :-)