  • 1. Data: 2005-03-04 13:30:20
    Temat: mobbing i wypowiedzenie umowy
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    witam,
    mam pytanie dotyczace napisania wypowiedzenia umowy z powodu mobbingu w
    pracy,
    interesuje mnie jak powinna wygladac tresc - wiem ze trzeba jako powod podac
    jakis paragraf kodeksu pracy zdajsie ale dokladnie sie nie orientuje, prosze
    o pomoc, i jeszcze jedno - czy pracodawca moze nie przyjac takiego
    wypowiedzenia?
    z gory dziekuje,
    michael

  • 2. Data: 2005-03-04 13:39:39
    Temat: Re: mobbing i wypowiedzenie umowy
    Od: "Przemek R.." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "michael" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podac jakis paragraf kodeksu pracy zdajsie ale dokladnie sie nie
    > orientuje, prosze o pomoc, i jeszcze jedno - czy pracodawca moze nie

    mozesz opisac jak ten mobbing wyglada?
    ostatnio to jest w modzie (podobnie jak pedofilstwo) jednak sporo osob
    stosuje te pojecie nie wiedzac co oznacza. Stad ciekaw jestem jak ty je
    internpretujesz.

    P.

  • 3. Data: 2005-03-04 16:41:00
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    > mozesz opisac jak ten mobbing wyglada?
    > ostatnio to jest w modzie (podobnie jak pedofilstwo) jednak sporo osob
    > stosuje te pojecie nie wiedzac co oznacza. Stad ciekaw jestem jak ty je
    > internpretujesz.

    wiesz, troche ciezko to opisac...
    to jest po prostu wplyw na psychike poprzez rozne slowa, polecenia czy tez
    czyny,
    ale ja m.in. codziennie dostaje do zrobienia porcje zadan od pewnych
    kierownikow (nie moich, ale przelozonemu widac sie to podoba) - oczywiscie
    te zadania naleza do nich ale zawsze slysze 'ty nie masz nic do roboty' albo
    'od tego tu jestes' a oni w tym czasie siedza przy kawie i plotkuja kogo by
    tu jeszcze przycisnac...
    na porzadku dziennym jest tez czeste powtarzanie ze 'i tak mnie wypierdoli'
    albo ze mi 'zalatwi dyscyplinarne',
    jest naprawde sporo roznych takich rzeczy, moze ktos stwierdzic ze to
    przeciez pierdoly - poniekad tak, ale trwa to juz od bardzo dawna i jest
    tego naprawde sporo, a ja juz sie przez to lecze na nerwice (mam troche
    papierow od psychologow i psychiatry).
    dlatego postanowilem sie zwolnic podajac w wypowiedzeniu taki wlasnie
    powod - tak na wszelki wypadek jakby inni pracownicy co doswiadczaja tego
    samego rowniez sie zwolnili to moze sie uda odzyskac chociaz pieniazki
    wydane na lekarzy i leki...
    pozdrawiam,
    michael

  • 4. Data: 2005-03-04 17:18:07
    Od: "Przemek R.." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > te zadania naleza do nich ale zawsze slysze 'ty nie masz nic do roboty'
    > albo 'od tego tu jestes' a oni w tym czasie siedza przy kawie i plotkuja

    powyzsze nie jest mobbingiem

    > na porzadku dziennym jest tez czeste powtarzanie ze 'i tak mnie
    > wypierdoli' albo ze mi 'zalatwi dyscyplinarne',

    to juz bardziej, przy zalozeniu ze mowi odtak, bez przyczyny

> [...]
    > przeciez pierdoly - poniekad tak, ale trwa to juz od bardzo dawna i jest
    > tego naprawde sporo, a ja juz sie przez to lecze na nerwice (mam troche

    acham, ale to nie wystarczy, bierz dyktafon, chowaj w koieszen i nagrywaj.

    P.

  • 5. Data: 2005-03-05 16:05:34
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

> [...]
    > podac jakis paragraf kodeksu pracy zdajsie ale dokladnie sie nie
    > orientuje, prosze o pomoc, i jeszcze jedno - czy pracodawca moze nie

    Wypowiedzenie zawsze możesz dać i uzasadnić krótko, np w związku ze
    stosowanym mobbingiem przez ......
    Popieram pogląd zebrania mocnych dowodów w sprawie celem wystąpienia do sądu
    o odszkodowanie.