  • 11. Data: 2007-10-29 11:27:53
    Temat: Re: kody zródłowe oprogramowania
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Adam" <a...@p...edu.pl> writes:

    > kupowane jest oprogramowanie magazynowo-finansowe wraz z wdrożeniem
    > firmy Softlab (wdrożenie również przez firmę Softlab). Proszę
    > o podanie norm prawnych, które to regulują.

    Art. 269b kodeksu karnego.

  • 12. Data: 2007-10-29 11:34:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    badzio <b...@n...epf.pl> writes:

    > Patrze, patrze a tu Adam porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Nie. Jak kupujesz Windowsa to dostajesz wraz z nim kody zrodlowe?

    On nie kupił Windows, co najwyżej licencję na użytkowanie plus
    binarną kopię (egzemplarz) tego programu komputerowego. Mowa jest
    o zakupieniu oprogramowania, czyli -- w domyśle -- przekazaniu
    autorskich praw majątkowych do programu komputerowego opracowanego
    zapewne na zamówienie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 13. Data: 2007-10-29 11:37:08
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl> writes:

    > ocipiales?

    Adam po prostu pisze o czynności prawnej przekazania autorskich praw
    majątkowych, a nie o zakupieniu licencji. Pytanie, czy istnieje
    obowiązek przekazania wraz z autorskimi prawami majątkowymi również
    kodu źródłowego oprogramowania (a może również całego repozytorium
    kontroli wersji zawierającego historię opracowywania tego
    oprogramowania oraz pełnej dokumentacji procesu opracowywania
    tego oprogramowania?).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2007-10-29 13:05:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adam napisał(a):

> [...]
    > sprzedaje ma obowiązek udostępnić mi kody zródłowe? Jeśli tak to czy jest
    > jakiś przepis prawa o tym mówiący, a jeśli nie to też czy jest jakiś

    Moim zdaniem nie rozróżniasz zakupu oprogramowania od zakupu licencji na
    użytkowanie oprogramowania. W Twoim pytaniu zapewne chodzi o tę drugą
    rzecz. Działa to tak, w uproszczeniu, że firma Softlab udziala Tobie
    pozwolenia na używanie jej oprogramownaia na zasadach opisanych w
    licencji. Sugeruję więc zwrócić się do tej firmy o udostępnienie treści
    takiej licencji.

    j.

  • 15. Data: 2007-10-29 14:03:33
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 29 Oct 2007 12:09:29 +0100,
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> screamed:

    > Dokładnie... AFAIK akurat informacje o produktach z których się składa
    > ciasto to mają obowiązek podać, a na opakowaniach nawet wydrukować :)
    >
    > Jeżeli chodzi o przepis przyrządzenia to już co innego - tajemnica szefa
    > kuchni ;>

    W przypadku oprogramowania tez moge napisac, ze uzylem iles razy if, for
    a nawet miejscami switch. ;-)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 15:02:58 user up 11509 days, 2:57, 1 user, load average: 0.81, 0.61, 0.00 ]

    I'm so far behind I think I'm first.

  • 16. Data: 2007-10-29 14:07:44
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    januszek <j...@p...irc.pl> writes:

    > Moim zdaniem nie rozróżniasz zakupu oprogramowania od zakupu
    > licencji na użytkowanie oprogramowania.

    W przypadku nabycia autorskich praw majątkowych zastosowanie może mieć
    art. 52 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Innymi słowy
    -- IMO zakup oprogramowania niekoniecznie musi się wiązać
    z przekazaniem kodu źródłowego tego oprogramowania.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 17. Data: 2007-10-29 14:30:33
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

> [...]
    > kontroli wersji zawierającego historię opracowywania tego
    > oprogramowania oraz pełnej dokumentacji procesu opracowywania

    wiem o co pytal. nie zmienia to faktu ze ocipial.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 18. Data: 2007-10-29 14:32:11
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > o zakupieniu oprogramowania, czyli -- w domyśle -- przekazaniu
    > autorskich praw majątkowych do programu komputerowego opracowanego

    zapewne nie na zamowienie, bo podal nawet tytul oprogramowania, po z
    atym jezlei nie ma wzmianki o kodzie w umowie to nie ma kodu. Koniec i
    kropka, przekazanie praw majatkowych zezwlaa mu na dalsza sprzedaz
    tego softu a niewymaga przekazania zrodel

  • 19. Data: 2007-10-29 14:34:46
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > Art. 269b kodeksu karnego.

    a tak po za tym wszystko wporzadku?

  • 20. Data: 2007-10-29 14:55:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    > a tak po za tym wszystko wporzadku?

    Jeśli w tym oprogramowaniu są błędy związane z bezpieczeństwem, to
    zarówno sprzedający, jak i kupujący mogą ponieść odpowiedzialność
    właśnie z tego artykułu. Brak szkodliwości społecznej odpada ze
    względu na fakt, że to oprogramowanie ma być użyte w rzeczywistym,
    a nie 'zabawkowym' systemie komputerowym.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl