  • 1. Data: 2007-10-29 06:17:56
    Temat: zakupy w USA - cło i inne opłaty
    Od: "sov." <s...@o...pl>

    Witam.
    Mam zamiar kupic ze sklepu internetowego w USA stalówkę do pióra. Cena to
    125 $ plus koszty przesyłki. Czy mógłby mnie ktoś poinformować jakich opłat
    moge się jeszcze spodziewać (np cło, jakieś podatki)? Kto i kiedy je ode
    mnie pobierze?
    sov.

  • 2. Data: 2007-10-29 07:00:33
    Temat: Re: zakupy w USA - cło i inne opłaty
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

> [...]
    > 125 $ plus koszty przesyłki. Czy mógłby mnie ktoś poinformować jakich
    > opłat moge się jeszcze spodziewać (np cło, jakieś podatki)? Kto i kiedy je

    za stalówkę do pióra nie pobiorą od Ciebie opłaty, wielokrotnie takie
    małe przedmioty kupowałem, nigdy nie było cła

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-10-29 07:03:02
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu sov. porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > moge się jeszcze spodziewać (np cło, jakieś podatki)? Kto i kiedy je ode

    Najprosciej bedzie zadzwonic do urzedu celnego i zapytac (wbrew pozorom
    urzednicy potrafia kompetentnie odpowiedziec na zadanie pytanie)
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-10-29 07:35:18
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "sov."napisał
> [...]
    > 125 $ plus koszty przesyłki. Czy mógłby mnie ktoś poinformować jakich
    > opłat moge się jeszcze spodziewać (np cło, jakieś podatki)? Kto i kiedy je

    Przesyłki zdaje się do wartości 22 euro są zwolnione z cła.
    Cło sprawdzisz tutaj http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_pl.
    htm
    Najprawdopodobniej musisz jeszcze doliczyć 22% VAT.
    Listonosz przynosząc paczke pobierze cło i vat albo każą Ci to zrobić samemu
    w UC.
    Więc albo zaniżysz wartość przesyłki łącznie z kosztami przesyłki i musisz
    mieć na to jakiś dowód transakcji np rachunek dołączony do przesyłki albo
    wydruk z aukcji jakiegoś ebaya. O te dowody raczej pytają.
    Inna mozliwość to wysyłka jako "gift" o niskiej wartości od osoby fizycznej
    do osoby fizycznej - nie firmy.
    Możesz też mieć szcęście i przejdzie bez opłat.

  • 5. Data: 2007-10-29 07:46:17
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    cło to najprawdopodobniej 2,70 %

  • 6. Data: 2007-10-29 14:54:15
    Od: "sov." <s...@o...pl>

    Dzieki. Mam nadzieje, ze sie jakos uda to wszysko!
    sov.

  • 7. Data: 2007-11-16 04:05:21
    Od: s...@o...pl (Sylwia)

    Witam, polecam dobra, bezpieczna strone, ktora posredniczy w zakupach w
    USA - kupuja i wysylaja dla Ciebie co tylko chcesz, pomagaja w wyborze
    produktu jezeli masz jakis problem. Mozna kupowac wszystko, w dowolnym
    sklepie w Stanach. Jest to czesto o wiele tansza opcja niz kupowanie w
    Polsce, mimo oplat za przesylke. To dobra i sprawdzona strona:
    www.daktyl.com

    --
    Wyslano z serwisu -> http://www.druczek.eu

  • 8. Data: 2007-11-29 15:41:04
    Od: "sov." <s...@o...pl>

    Mogę powiedzieć już jak to się skończyło. Kupowałem stalówkę do pióra
    wiecznego.
    3 % cło + 22 % VAT + bardzo dużo.
    Ponieważ sprzedający zawyżył trochę koszta (pewnie dla swojego
    bezpieczeństwa) musiałem dopłacić 152 zł... w sumie za nic. Pozdrawiam.
    sov.