  • 1. Data: 2008-07-24 11:07:10
    Temat: kaucja na czas pobytu?
    Od: doomspawn <s...@a...asf>

    Witam.

    W sierpniu wyjeżdzam nad morze. Znalazłem odpowiadający mi pensjonat,
    zadzwoniłem, zarezerwowałem, wpłaciłem zaliczkę (prawie 50% całkowitej
    kwoty do zapłaty). Dostaję potwierdzenie rezerwacji a tam dodatkowa
    informacja, że po przyjeźcie poza zapłatą reszty kwoty należy wpłacić
    dodatkowo 200 zł kaucji i zastrzeżenie iż jeśli nie wyprowadzi się w
    ostatni dzien do godziny 10 (koniec doby hotelowej) to kaucja przepada.
    Żadnej informacji o niej nie ma ani na stronie ani nie została udzielona
    podczas rozmowy telefonicznej kiedy rezerwowalem pokój. A teraz załózmy
    taka sytuacje: jest sobie biedny student, po trudach sesji chce odpocząć
    nad morzem, znalazł sobie nie taki tani pensjonat, w kieszeniach nie ma
    za dużo pieniędzy, że ledwo starcza mu na wyjazd i nagle okazuje się, że
    musi jeszcze 200 zł załatwić, a później przez cały czas nad morzem żyć
    tylko chlebem i wodą.
    Zrezygnować teraz już pewnie nie można bo by zaliczka przepadła. Czy
    wynajmujący może zażądać takiej kaucji, szczególnie bez wcześniejszej o
    niej informacji? Co można w takim przypadku zrobic?

  • 2. Data: 2008-07-24 11:27:21
    Temat: Re: kaucja na czas pobytu?
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Lip, 13:07, doomspawn <s...@a...asf> wrote:

    > Zrezygnować teraz już pewnie nie można bo by zaliczka przepadła. Czy
    > wynajmujący może zażądać takiej kaucji, szczególnie bez wcześniejszej o
    > niej informacji? Co można w takim przypadku zrobic?

    IMO zrezygnowac smialo mozesz, bo skoro nie zostales poinformowany o
    dodatkowych kosztach - czyli de facto zostalo to przed Toba zatajone,
    a to przeciez mieznia przedmiot umowy i to z winy drugiej strony.

  • 3. Data: 2008-07-24 11:56:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol pisze:

    > IMO zrezygnowac smialo mozesz, bo skoro nie zostales poinformowany o
    > dodatkowych kosztach - czyli de facto zostalo to przed Toba zatajone,
    > a to przeciez mieznia przedmiot umowy i to z winy drugiej strony.

    Kwestia tylko wyszarpania tego zwrotu, bo pewnie dobrowolnie nie będą
    chcieli oddać...