  • 1. Data: 2008-09-22 08:36:19
    Temat: jak uzyskac odpis z księgi wieczystej
    Od: "AGTR" <d...@g...pl>

    Posiadam dom i działke podarowaną przez rodziców wlatach 80tych

    w akcie nie ma numeru księgi wieczystej
    są tylko numery działek (jest ich kilka)

    w jaki sposób mogę zdobyć nr księgi wieczystek a później odpis z księgi
    wieczysten dla danej działki?

    czy ten formularz będzie dobry?
    http://www.ms.gov.pl/kw/kw_ci_odpis.pdf

    do kogo zwrocic sie o nr księgi wieczystek
    a poźniej do kogo zwrocić się o odpis z KW? (do sądu w danym powiecie? czy
    do Centralnej Informacj Ksiąg Wieczystych w Warszawie?

    I jeszcze jedno mam pytanie
    Dom budowany był w latach 70tych, nie mam projektu, a chce sprzedać ten
    dom gdzie mogę zdobyć kopie projektu i pozwolenie na budowę?
    (dom jest w stanie surowym) wymaga odemnie tego agencja nieruchomości

    pozdrawiam i serdecznie dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2008-09-22 11:24:27
    Temat: Re: jak uzyskac odpis z księgi wieczystej
    Od: MałGosia <w...@o...pl>

    AGTR napisał
> [...]
    >
    > w akcie nie ma numeru księgi wieczystej
    > są tylko numery działek (jest ich kilka)
    >
    > w jaki sposób mogę zdobyć nr księgi wieczystek a później odpis z

    Udac sie do ewidencji gruntow. Tam po numerze dzialek podadza Ci numer
    ksiegi wieczystej.

    > czy ten formularz będzie dobry?
    > http://www.ms.gov.pl/kw/kw_ci_odpis.pdf

    Bedzie bardzo dobry o ile w wydziale, w ktorym ten wniosek bedziesz
    skladal funkcjonuje tzw. ksiega elektroniczna

    > do kogo zwrocic sie o nr księgi wieczystek

    j/w

    > a poźniej do kogo zwrocić się o odpis z KW? (do sądu w danym powiecie?
    > czy
    > do Centralnej Informacj Ksiąg Wieczystych w Warszawie?

    Jak juz napisalam wyzej - jesli ksiega istnieje w wersji elektornicznej,
    to mozesz isc po odpis w dowolnym miejscu w kraju, w ktorym funkcjonuje
    juz elektorniczny system prowadzenia ksiag wieczystych. Jezeli ksiega
    nie jest w tym systemie ujawniona, to musisz udac sie do sadu, w ktorym
    ta ksiega jest prowadzona.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2008-09-22 11:54:55
    Od: "AGTR" <d...@g...pl>

> [...]
    > juz elektorniczny system prowadzenia ksiag wieczystych. Jezeli ksiega nie
    > jest w tym systemie ujawniona, to musisz udac sie do sadu, w ktorym ta
    \

    Dzięki za wyjaśnienie, jeszcze mam ostatnie pytanie czy jest
    szansa na załatwienie tego zdalnie, niestety mieszkam
    bardzo daleko,
    czy listownie można to jakoś załatwić?

    pozdrawiem serdecznie

  • 4. Data: 2008-09-22 12:16:33
    Od: MałGosia <w...@o...pl>

    AGTR napisał
    > Dzięki za wyjaśnienie, jeszcze mam ostatnie pytanie czy jest
    > szansa na załatwienie tego zdalnie, niestety mieszkam
    > bardzo daleko,
    > czy listownie można to jakoś załatwić?

    Mozna zdalnie. Po prostu trzeba poprosic o przeslanie odpisu poczta.
    Przy czym musisz znac numer konta, na ktore nalezy dokonac wplaty za
    odpis i najlepiej do podania dolaczyc kserokopie tej wplaty. Zatem
    musisz najpierw zadzwonic do danego sadu po te informacje.

    pozdrawiam
    Gosia