  • 1. Data: 2004-02-23 08:30:42
    Temat: jak uniknac alimentow na ojca? - pomoc
    Od: "asia" <j...@g...pl>

    Drodzy forumowicze,
    zajmuje sie prawem administracyjnym i nie czuje sie na silach odpowiedziec
    na list, ktory przypadkiem do mnie trafil.
    jezeli mozecie pomoc- prosze o odpowiedz.
    Czy da sie uniknac placenia alimentow w tym przypadku? Wydaje mi sie ze
    szanse sa male - ale niech wypowiedza sie praktycy.

    pozdrawiam

    Joanna G.

    " Szanowni Panstwo, piszę do Was w imieniu swoim jak i brata, ponieważ po
    raz kolejny zaczyna nas prześladować przeszłość.Otóż pochodzimy z rozbitej
    przez alkohol i przemoc rodziny.Moja mama zdecydowała się na rozwod z ojcem
    alkoholikiem kiedymialem 12 lat, a moj brat 6 lat. Ojciec przez caly czas
    znecalsie nademną psychicznie jak i fizycznie, brata to wtedz niedotyczylo
    bo byl zbyt maly. Dzieki mojej mamie udalo sie uciecod tej strasznej
    sytuacji. Jednak po 10 latach kiedy mnie udalosie zalozyc wlasna rodzine i
    skonczyc studia a brat wkracza wdorosle zycie. Ojciec alkoholik zaczyna
    szukac w naspotencjalnych zrodel finansowania jego "pijackiego
    dozywania".Wlasnie nie dawno wygral sprawe majatkowa z moja mama o
    zwrotczesci wkladu mieszkaniowego ktory zostal na mnie przepisany, a w
    trakcie tejze rozprawy sadowej zapowiedzial pozwanie nas(mnie i mojego
    brata) o alimenty. To same zagranie zastosowaldo swoich braci, jednak
    przegral ta sprawe sadowa. Wraz z moimbratem boimi sie, ze wkrotce to my
    bedziemy zmuszeni doutrzymywania ojca alkoholika. Co mamy zrobic? Wiem ze z
    kodeksurodzinnego wynikaja zapisy potwierdzjace mozliwosc
    przyznaniaalimentow, ale nie wyobrazam sobie jakbym mogl placic alimenty
    czlowiekowi ktory zniszczyl mi dziecinstwo. Czy sa jakies organizacje do
    ktorych mozemy sie zwrocic o pomoc. W miescie ktorym zyjemy
    (Kedzierzyn-Kozle - 40 km od Opola) nie możemy znalezc adwokata ktory by ta
    sprawe poprowadzil.
    Z poważaniem"