  • 1. Data: 2005-09-22 19:59:56
    Temat: gwarancja samochodu
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

    Jestem posiadaczem Peugeota 206 ktory jest objety dwuletnia gwarancja bez
    limitu kilometrow (data zakupu 12/2003). Mam dwa problemy

    Problem 1.
    Od poczatku uzytkowania samochod sciaga na lewa strone, wizyta kontrolna po 10
    tysiacach wg ASO (Autoryzowany serwis obslugi) nie stwierdzila zadnych wad,
    przy 20 tys wymieniony zostal gwarancyjnie drazek stabilizatora z lewej strony.
    Nie spowodowalo to usuniecia usterki po przejechaniu kilku tysiecy km samochd
    ponownie sciaga w lewo. Przy kazdej wizycie czyszczone sa zaciski hamulcowe i
    faktem jest ze po wyjezdzie z ASO samochod jezdzi poprawnie. Przy 70 tysiacach
    znow zostal wymieniony drazek stabilizatora - tym razem odplatnie poniewaz jak
    usluszalem w ASO jest to element eksploatacyjny i przy tej ilosci przejechanych
    km nie podlega wymianie gwarancyjnej. Przy wizycie na przeglad 80 tysiecy znow
    zglosilem usterke, tradycyjnie przeczyszczona zaciski hamulcowe co nie dalo
    zadnego efektu. Na wlasny koszt sprawdzilem kompletnie zawieszenie samochodu na
    stacji diagnostycznej i stan zawieszenia jest bez zarzutu (ASO nie swiadczy
    takich uslug i musze zrobic to we wlasnym zakresie). Moim zdaniem jako
    doswiadczonego kierowny problem lezy w ukladzie sterowania kierownica
    (wspomaganie, kolumna kierownicza czy cos innego z tym zwiazane).

    Pytanie:
    Czego moge zodac od ASO? czy faktycznie powinienem zaplacic za wymiane
    stabilizatora czy w tej sytuacji zadac naprawy gwarancyjnej? czy jesli moja
    gwarancja jest 2 lata bez limitu km argumentem do odplatnej naprawy jest fakt
    ze przejechalem 70 tysiecy (zwracam uwage przy tym stanie licznika zostal
    wymieniony 2 drazek stabilizatora z lewej strony)? czy wreszcie poniewaz jest
    to juz chyba 5 zgloszenie tej samej usterki moge zodac wymiany samochodu na
    nowy tzw. wolny od wad

    Problem 2:
    W miejscu zlaczenia progu z blotnikiem przednim (po obu stronach samochodu)
    odpryskuje lakier, w taki sposob ze widoczna jest blacha cynkowa. W odpowiedzi
    na zgloszenie tego problemu w ASO otrzymalem odpowiedz, ze nie mozna tego uznac
    za wade podlegajaca gwarancji poniewaz:
    - jest to tzw. wypiaskowanie i przy tej ilosci przejechanych km jest to rzecz
    normalna, poniewaz kola wyrzucaja piasek
    - musialem jezdzic pod szutrowych drogach skoro wystapil problem (od grudnia
    2003 roku przejechalem 90 tys km, co zapewne trudno wykonac po drogach
    szutrowych, stan amortyzatorow na 80 tys to 85-87%, czyli prawie idealne)
    - powinienem sobie zalozyc ochraniacze na progi (to mnie najbardziej zirytowalo)
    - samochody sa projektowane na "zachodzie" i dostosowywane do tamtejszych drog,
    a w polsce drogi sa gorsze wiec niestety serwis za to nie odpowiada (czy to
    jest moj problem)
    Dodam tez, ze samochod fabrycznie wyposazony jest w ogumienie 195/55/15 i na
    takim jest uzytkowany (moim osobistym zdaniem za szerokie, ale nie mialem
    wyboru przy zakupie).

    Pytanie:
    Czy moge domagac sie gwarancyjnej naprawy stanu lakieru w tych miejscach, czy
    argumenty pracownika ASO sa słuszne. Czy przyczyna takiego stanu moze byc
    wlasnie zbyt szerokie ogumienie, ktore powoduje tzw wypiaskowanie (stan nadkoli
    z tylu jest bez zastrzezen)

    Prosze o informacje czy moge w tych dwoch przypadkach domagac sie gwarancyjnych
    napraw od ASO

    Dziekuje i pozdrawiam
    lajon74

  • 2. Data: 2005-09-22 21:21:11
    Temat: Re: gwarancja samochodu
    Od: w...@p...fm (Witold Barłóg)

    Dnia 2005-09-22, o godzinie 21:59, lajon74 napisał:

> [...]
    > kontrolna po 10
    > tysiacach wg ASO (Autoryzowany serwis obslugi) nie stwierdzila zadnych

    ASO - Autoryzowana Stacja Obsługi - powinieneś poprosić kogoś
    kompetentnego z ASO, aby wykonał jazdę kontrolną, lub jechać do innej
    ASO

    ściąganie może mieć wiele przyczyn - najczęściej jest to złe ustawienie
    geometrii podwozia, zdarza się też, że felga jest krzywa, może być też
    to wada ogumienia - zakładam, że zawieszenie jest w stanie idealnym

    > Przy kazdej wizycie czyszczone sa zaciski hamulcowe i
    > faktem jest ze po wyjezdzie z ASO samochod jezdzi poprawnie.

    to jest dziwne - może ASO powinna wymienić zacisk?

> [...]
    > poniewaz jak
    > usluszalem w ASO jest to element eksploatacyjny i przy tej ilosci

    przeczytaj warunki gwarancji, być może jest tak jak mówią - warto
    również zorientować się jaką żywotność przewiduje producent drążków
    (możesz to sprawdzić w jakimś sklepie motoryzacyjnym lub poszukaj w
    internecie klubu użytkowników samochodów marki Peugeot i tam zadawaj
    pytania)

    > Przy wizycie na przeglad 80 tysiecy znow
    > zglosilem usterke, tradycyjnie przeczyszczona zaciski hamulcowe co nie
    > dalo
    > zadnego efektu.

    no właśnie - może poprzednio zamienili koła? często tak się robi jak
    nie można dojść do tego co jest przyczyną ściągania (aby wykluczyć wadę
    kół) - dotyczy to jednak najczęściej szerszych opon

> [...]
    > swiadczy
    > takich uslug i musze zrobic to we wlasnym zakresie).

    to jest jeszcze bardziej dziwne - co to znaczy, że ASO nie świadczy
    takich usług? nie mają stanowiska do sprawdzania zawieszenia? czy nie
    chce się im - to na pewno jest ASO?

    > Moim zdaniem jako
    > doswiadczonego kierowny problem lezy w ukladzie sterowania kierownica
    > (wspomaganie, kolumna kierownicza czy cos innego z tym zwiazane).

    wydaje mi się, że kolumna kierownicza nie ma tu nic do rzeczy - jeżeli
    układ kierowniczy pracuje lekko, precyzyjnie i nie ma luzów to jest OK

> [...]
    > poniewaz jest
    > to juz chyba 5 zgloszenie tej samej usterki moge zodac wymiany

    możesz tego zarządać, ale czy to zrobią? wyślij do nich pismo - na
    poprzednie bezskuteczne naprawy też masz chyba jakieś dowody? napisz do
    przedstawiciela producenta w Polsce

> [...]
    > - jest to tzw. wypiaskowanie i przy tej ilosci przejechanych km jest
    > to rzecz
    > normalna, poniewaz kola wyrzucaja piasek

    to jest fakt - tak często się dzieje - lecz przy takim przebiegu?

> [...]
    > tamtejszych drog,
    > a w polsce drogi sa gorsze wiec niestety serwis za to nie odpowiada

    to jest bzdura - sprzedają samochody w Polsce i powinni tak je
    sprzedawać, aby były dobre

> [...]
    > 195/55/15 i na
    > takim jest uzytkowany (moim osobistym zdaniem za szerokie, ale nie

    opony moim zdaniem są w sam raz

> [...]
    > byc
    > wlasnie zbyt szerokie ogumienie, ktore powoduje tzw wypiaskowanie

    moim zdaniem szerokość opon ma w tym wypadku minimalny wpływ

    > Prosze o informacje czy moge w tych dwoch przypadkach domagac sie
    > gwarancyjnych
    > napraw od ASO

    zależy od warunków zawartych w gwarancji - domagać się możesz zawsze i
    tak zrób - pisemnie

    ciekawe co odpowiedzą

    --
    Witold Barłóg
    GG: 6007230

    Sa niesamowite, zobaczysz... ;-) >>> link http://link.interia.pl/f18b9

  • 3. Data: 2005-09-22 21:21:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lajon74" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:308b.000013a1.43330d3b@newsgate.onet.pl...

    Najpierw pojechał bym do biegłego sądowego w zakresie pojazdów i
    uzyskał od niego opinię, ze samochód "ściąga". Myślę, że koszt
    wyniesie 200-300 zł, jeśli faktycznie ściąga. Z taką opinią jedziesz
    do salonu i domagasz się usunięcia usterki w ramach niezgodności
    towaru z umową - zakładam, że jesteś osoba fizyczną. Jeśli nie uda im
    się tego zrobić, to idziesz do Powiatowego rzecznika Konsumenta,
    bowiem dobrowolnie pojazdu nie wymienią, a Rzecznik jest zwolniony z
    kosztów.

  • 4. Data: 2005-09-22 22:02:54
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

> [...]
    > a w polsce drogi sa gorsze wiec niestety serwis za to nie odpowiada (czy to

    Masz to na piśmie czy tylko na gębę?? Zażądaj na piśmie i zwróć się
    bezpośrednio do peugeot polska a nie gadaj z facetami w ASO. za chwilę
    minie ci gwarancja i będzie po zawodach.

    czasami samo żądanie takiej opinii na piśmie powoduje, że aso inaczej
    podchodzi do problemu (i zwykle kończą się stwierdzenia, że w tym
    modelu..., i że "ten typ tak ma"

    MAc

  • 5. Data: 2005-09-22 22:41:04
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    MAc:
    > Masz to na piśmie czy tylko na gębę?? Zażądaj na piśmie i zwróć się
    > bezpośrednio do peugeot polska a nie gadaj z facetami w ASO. za chwilę
    > minie ci gwarancja i będzie po zawodach.

    Tak apropo gwarancji, ze tak powiem, mialem taki przypadek, ze autem
    przefrunalem rzeke, zadne szarzowanie, cztery dychy na godzine, nagly lod.
    Po naprawie mialem problemy z tarczami hamulca. Wymienili i owszem, ale
    usterka byla gdzie indziej i nowe tarcze z czasem tez szlag trafil. No i
    goscie gadaja, ze nowe tarcze to juz nie teges, bo juz raz wymienilem. A na
    scianie stoi tabliczka, ze na nowe czesci 2 lata gwarancji. Pokazalem
    paluszkiem i jazda wymiana. Kolesie sie lubia migac, trzeba byc czujnym.
    Powodzenia.
    Pozdr. Dulek

  • 6. Data: 2005-09-24 19:08:11
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > się tego zrobić, to idziesz do Powiatowego rzecznika Konsumenta,
    > bowiem dobrowolnie pojazdu nie wymienią, a Rzecznik jest zwolniony z

    Samochod kupielm na fakture vat na firmie (dzialalnosc gospodarcza) czy to cos
    zmienia?
    Czy na spotkanie z ASO w ktorym przedstawie cos sie dzieje i jaki jest przebieg
    mam ja przygotowac pismo w ktory przedstawie wszsytkie niedogodnosci czy ich
    prosic o takie pismo w razie odmowy ?
    Niestety (tu dalem ciala) na dokumencie przegladu z 20 tys przy ktorym
    wymieniono mi pierwszy raz drazek nie ma mowy o sciagniu w lewo - wiem napewno
    ze pracownik ASO zapisal to na swoim egzemplarzu dodatkowo - czy moge zodac od
    nich wydania kopii tego zlecenia?
    Czy ASO ma obowiazek ewidensjonowac przebieg naprawy kroty moze byc dowodem w
    sprawie spornej?

    Slyszalem propozycje ze mam odzalowac 300 i wykupic ubezpieczenie w DAS poczym
    zglsic te sprawe do nich ?

    lajon74

  • 7. Data: 2005-09-24 19:26:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    lajon74 napisał(a):
    > Samochod kupielm na fakture vat na firmie (dzialalnosc gospodarcza) czy to cos
    > zmienia?

    tak, nie możesz skorzystać z pomocy rzecznika, bo nie jesteś konsumentem
    rękojmia też już się skończyła, więc pozostaje Ci walka na podstawie
    gwarancji

    KG

  • 8. Data: 2005-09-24 21:11:40
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

    > tak, nie możesz skorzystać z pomocy rzecznika, bo nie jesteś konsumentem
    > rękojmia też już się skończyła, więc pozostaje Ci walka na podstawie
    > gwarancji
    >
    > KG

    Czy eureka na jedna z usterek ???
    Przy ostatnim przegladzie zazyczylem sobie pisemnego ustosunkowania sie do
    domowy naprawy uszkodzonego lalkieru na nadkolach w przypakdu odmowy.
    Na dokumecie zlecenia serwisowego z dnia 11 lipca 2005r. mam w polu usterki
    zgloszone przez Klienta nastepujacy wpis (cytuje wazne dla sprawy):
    - sciaga w lewo po najechaniu na nierownosc
    - odchodzi lakier na nadkolach - ustosunkowanie pisemne !!!!!

    Do dnia dzisiejszego nie otrzymalem takiej odpowiedzni na pismie. Przeszukuje
    rozne posty na liscie i wyczytalem przypadkiem, ze jesli w terminie 14 dni nie
    otrzymam takiego uzasadnienia to znaczy ze sprzedajacy zgadza sie ze zgloszona
    usterka i powinien ja w tym przypadku wykonac w ramach gwarancji
    Czy rzeczywiscie tak jest i ten zapis daje mi jakies mozliwosci ?

    lajon74

  • 9. Data: 2005-09-24 22:00:59
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

    czy ktos moze polecic dobre serwwis ASO Peugeota w Poznaniu lub Wrocławiu
    tam mam najblizej

    lajon74