  • 1. Data: 2009-12-17 15:14:22
    Temat: gwarancja
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Jak wygląda kwestia informowania sprzedawcy o długości trwania okresu
    gwarancji towaru?

    Muszą informować przed sprzedażą czy nie muszą - potrzebne art prawne?

    Co w przypadku kiedy producenci celowo nie informują kupującego o okresie
    gwarancyjnym ponieważ np jest dużo krótszy niż 24mies a kupujący dowiaduje
    się dopiero z dokumentacji wystawionej po zapłaceniu faktury wraz z odbiorem
    sprzętu z magazynu ?

    Wiem co za różnica skoro konsumentem jest osoba prywatna bo i tak z kodeksu
    cywilnego ma 24mies rękojmi wiec bez znaczenia.

    Co w przypadku takich zabiegów wobec kontrahentów prowadzących działalność?

  • 2. Data: 2009-12-17 15:26:34
    Temat: Re: gwarancja
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 17, 4:14 pm, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>
    wrote:
> [...]
    > cywilnego ma 24mies rękojmi wiec bez znaczenia.
    >
    > Co w przypadku takich zabiegów wobec kontrahentów prowadzących działalność?

    Tak po prawdzie to konsument nie ma 24 miesiecy rekojmi z KC, a
    wlasnie osoba prowadzaca dzialanosc ma :) czyli jest odwrotnie niz
    napisales

  • 3. Data: 2009-12-17 15:31:54
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Nie zgodze się z tobą ale nie będę polemizował bo nie o to pytałem.
    Dla przypomnienia moje głowne pyutanie to:

    Czy sprzedawcy muszą informować kupujacego przed sprzedażą o okresie
    gwarancji czy nie muszą - potrzebne art prawne?

  • 4. Data: 2009-12-17 15:44:14
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 16:31:54 +0100, maximus napisał(a):

    > Czy sprzedawcy muszą informować kupujacego przed sprzedażą o okresie
    > gwarancji czy nie muszą - potrzebne art prawne?

    Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym, więc jeśli nie pytasz to raczej
    nie muszą ci o tym specjalnie mówić
    --
    marcin

  • 5. Data: 2009-12-17 15:48:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 17, 4:31 pm, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Czy sprzedawcy muszą informować kupujacego przed sprzedażą o okresie
    > gwarancji czy nie muszą - potrzebne art prawne?

    Ale to nie jest kwestia tego czy sie ze mna zgodzisz czy nie. To jest
    kwestia tego czy znasz Kodeks Cywilny czy tez nie. Rekojmia z KC jak
    najbardziej obejmuje osoby prowadzace dzialanosc gospodarcza i jest to
    AFIR 12 miesiecy. Nie obejmuje zasadniczo konsumentow, ktorzy
    korzystaja z ochrony okreslonej w ustawie o szczegolnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej - czyli nie z rekojmi, a niezgodnosci towaru z
    umowa i tam jest mowa o 24 miesiacach.

    Natomiast gwarancja to jest dobrowolna umowa sprzedawcy z kupujacym
    [niezaleznie czy konsumentem czy przedsiebiorca] i jest takze
    uregulowana w KC. Natomiast nie ma zadnych regulacji dotyczacych
    obowiazkow informacyjnych zwiazanych z gwarancja. Gwarancja wynika z
    dokumentu przekazanego kupujacego, jesli dokument nie stwierdza
    inaczej gwarancja jest na rok od dnia wydania rzeczy.

  • 6. Data: 2009-12-17 23:50:49
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> wrote in message
> [...]
    > gwarancyjnym ponieważ np jest dużo krótszy niż 24mies a kupujący dowiaduje
    > się dopiero z dokumentacji wystawionej po zapłaceniu faktury wraz z

    A nie mozesz po odebraniu sprzetu isc do kasy powiedziec, ze zwracasz towar
    bo ci gwarancja nie odpowiada?

  • 7. Data: 2009-12-18 00:42:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-18 00:50, pmlb wrote:

    > A nie mozesz po odebraniu sprzetu isc do kasy powiedziec, ze zwracasz
    > towar bo ci gwarancja nie odpowiada?

    Jeżeli np. reklama mówiła o 24 miesięcznej gwarancji, a Ty dostałeś 12
    miesięczną, to możesz skorzystać z uprawnień konsumenckich do zwrotu.

  • 8. Data: 2009-12-18 13:35:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 18, 1:42 am, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Jeżeli np. reklama mówiła o 24 miesięcznej gwarancji, a Ty dostałeś 12
    > miesięczną, to możesz skorzystać z uprawnień konsumenckich do zwrotu.

    Polemizowalbym. Bo niby na jakiej podstawie prawnej? :)

  • 9. Data: 2009-12-18 13:37:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-18 14:35, BK pisze:

    > Polemizowalbym. Bo niby na jakiej podstawie prawnej? :)

    "Reklama wprowadzająca w błąd" - ctrl+C, google, ctrl+V, enter i ...
    wszystko jasne. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-12-18 13:58:54
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 18, 2:37 pm, spp <s...@o...pl> wrote:

    > "Reklama wprowadzająca w błąd" - ctrl+C, google, ctrl+V, enter i ...
    > wszystko jasne. :)
    >
    > --
    > spp

    cool, cool ale reklama wprowadzajaca w blad nie daje z automatu
    uprawnienia do zwrotu towaru, mozna jedynie dochodzic na drodze
    cywilnej swoich praw

    nie ma tu mechanizmu dzialajacego w jakis szczegolny "pro konsumencki"
    sposob np. ze moge odstapic od umowy w okreslonym terminie

    to ze moge pozwac sklep - to wiem, kazdy moze, zawsze :) i bez reklamy
    wprowadzajacej w blad

    nie ma zas jakiegos konsumenckiego uprawnienia do zwrotu - chyba ze
    pod tym pojeciem rozumiesz prawo kazdej osoby do pozwania drugiej
    osoby na drodze cywilnej :)