  • 1. Data: 2003-11-12 10:09:04
    Temat: eureka - taryfiarze
    Od: serwan <s...@s...il.pw.edu.pl>

    qaniam,
    zanim pojde do mf po nagrode :), niech mi ktos powie czy 'to' moze nie
    zadzialac..

    jak powszechnie wiadomo taryfiarze czuja przemozna niechec do kas
    fiskalnych, tlumaczac to:
    - dodatkowy ogromny wydatek
    - mamy taksometry ktore sa wystarczajace

    zakladajac ze kazda taksowka musi posiadac taksometr, ktory ma
    oczywiscie jakas cene, mysle ze realne byloby rozwiazanie mowiace ze:
    - kazdy samochod 'cywilny' wyprodukowany przed 2004 rokiem,
    rejestrowany jako taksowka po raz pierwszy w roku 2004 lub pozniej
    musi miec kase fiskalna - taksometr odpada
    - kazdy samochod z data produkcji 2004 lub pozniej rejestrowany jako
    taksowka musi miec kase fiskalna, taksometr odpada
    - samochody obecnie zarejestrowane jako taksowki i majace taksometry
    moga z nimi jezdzic az do momentu wyrejestrowania taksowki.

    widze same zalety, m.in. bedzie mozna ocenic srednia roznice miedzy
    'uczciwym taksowkarzem' rozliczajacym sie z us na podstawie
    taksometru, oraz tym rozliczajacym sie na podstawie raportow z kas
    fiskalnych.. :) mam racje?

    pozdrawiam
    serwan

  • 2. Data: 2003-11-12 19:18:13
    Temat: Re: eureka - taryfiarze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > 'uczciwym taksowkarzem' rozliczajacym sie z us na podstawie
    > taksometru, oraz tym rozliczajacym sie na podstawie raportow z kas

    No to wyleje troche wody na Twój zapal. A jak juz okaze sie, ze sa te
    róznice, to co zrobimy? Zamkniemy wszystkich taksówkarzy z róznicami za
    oszustwo podatkowe?

  • 3. Data: 2003-11-12 20:18:42
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "serwan" <s...@s...il.pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > [.....................]
    > rejestrowany jako taksowka po raz pierwszy w roku 2004 lub pozniej
    > musi miec kase fiskalna - taksometr odpada
    > [........................]

    Kasa sama z siebie nie nalicza należności za kurs.
    Robi to taksometr więc jest *niezbędny*

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Celibat nie jest dziedziczny."

  • 4. Data: 2003-11-13 09:09:02
    Od: serwan <s...@s...il.pw.edu.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003 20:18:13 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >No to wyleje troche wody na Twój zapal. A jak juz okaze sie, ze sa te
    >róznice, to co zrobimy? Zamkniemy wszystkich taksówkarzy z róznicami za
    >oszustwo podatkowe?

    heh.. to raczej z punktu widzenia socjologii - mozna by bylo ocenic
    rzetelnosc taksowkarzy, nie myslalem o konsekwencjach prawnych
    serwan

  • 5. Data: 2003-11-13 09:10:25
    Od: serwan <s...@s...il.pw.edu.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003 21:18:42 +0100, "Andrzej_K."
    <n...@n...spam.pl> wrote:

    >Użytkownik "serwan" <s...@s...il.pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    >Kasa sama z siebie nie nalicza należności za kurs.
    >Robi to taksometr więc jest *niezbędny*
    no dobrze; czyli w 'nowych' taksowkach i jedno i drugie.. jezeli
    kupuje samochod za 50 tys pln to chyba moge dolozyc 2 tys pln na
    kase?.. :)
    serwan

  • 6. Data: 2003-11-13 09:36:26
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > no dobrze; czyli w 'nowych' taksowkach i jedno i drugie.. jezeli
    > kupuje samochod za 50 tys pln to chyba moge dolozyc 2 tys pln na
    > kase?.. :)

    GPS też by się przydał. Możnaby sledzić, czy naprawdę ktoś jeździ, gdzie
    i ile. A ile nowych etatów w systemie monitorowania, raportowania i
    kontroli!
    A jak ktoś nie ma, to kara śmierci i konfiskata majątku.
    Tachografy w samochodach księży - następny postulat. Przekroczenie
    limitu - domiar.
    Kot zjadł mysz - nieewidencjonowany obrót dziczyzną - konsument końcowy
    - rzniątko na VAcie - no chyba, że właściciel kota jest vatowcem. Wtedy
    tylko grzywna, np. 500 zł/rok płatna za 10 lat z góry.
    Jak kto nie ma kota, to niech udowodni, że nie ma. Ale mógł mieć, więc
    niech płaci.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2003-11-13 19:48:23
    Od: "ZEMAT_PL" <z...@r...pl>

    Juz tak jest im zle???
    Pewnie jak jade do w-wy to szlak mnie trafia jak wsiadam na centralnym i
    musze pojechac np. na ul Czestochowska to place 50-90 zetów a kilometry sa
    takie same kasa to chyba zreguluje.
    Przy tym postepie elektronicznym taksometr moze byc sprzezony z kasa a nawet
    kasa moze byc taksometrem.
    Wie niech sie taksiarze nie bulwersuja

    Uzytkownik "serwan" <s...@s...il.pw.edu.pl> napisal w wiadomosci

  • 8. Data: 2003-11-13 22:39:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > heh.. to raczej z punktu widzenia socjologii - mozna by bylo ocenic
    > rzetelnosc taksowkarzy, nie myslalem o konsekwencjach prawnych

    Czemu socjologii? No przecież wprowadzenie kas ma na celu stwierdzenie
    faktycznych dochodów. Jeśli chcesz zaproponować alternatywne rozwiązanie,
    to powinno ono spełniać te same kryteria. A wiec rozumiem, że liczymy
    średnią z Polski oraz odchylenie standardowe i tych, którzy nie zmieszczą
    się w błędzie zamykamy.