  • 31. Data: 2009-05-30 18:56:29
    Temat: Re: działki, ich dane, ciąg dalszy
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 30 May 2009 20:55:21 +0200, Iluminat napisał(a):

    > Ta 1/10mm to zdolność ludzkiego oka do rozdrabniania rzeczy. 1m bez
    > problemu można podzielić na "oko" na 10cm części. Z milimetrem jest
    > podobnie z centymetrem też. To jest wykorzystywane m.in. w łatach, które
    > mają mają specyficzny podział (do 1cm, a odczyty robi się do 1mm). Z
    > dzileniem mm może być _odrobinę_ trudniej, ale daje się, a spokojnie i bez
    > bólu da się do 0.2mm.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ata_niwelacyjna - cobście nie szukali.

    BTW nie zrozumieliśmy się. Nie chodziło o dzielenie odcinka na części, ale
    o _dokładność_ odczytu odległości.

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 32. Data: 2009-05-30 21:13:47
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Iluminat" napisał:
    > No i? Gdzie tu coś o udostępnianiu na lewo i prawo?

    Art. 7.1. Do zadań Służby Geodezyjnej i Kartograficznej należy w
    szczególności:
    2) organizowanie i finansowanie prac geodezyjnych i kartograficznych, w
    tym:
    d) wydawania urzędowych map i atlasów terytorium Polski,

    nie na lewo tylko na prawo:O)

    > Ależ oczywiście. Jak klient przychodzi do urzędu, to wydaję mu wszystko o
    > co poprosi. Chce dane sąsiada - proszę bardzo. Chce wiedzieć ile sąsiad
    > zarabia - nie ma sprawy. W końcu biurwy od tego są - żeby udostępniać
    > wszystko co sobie klient zażyczy.

    zdaje się ze była mowa o danych właściciela działki, więc znowu przestań
    mącić,
    a z tego co pamiętam to dane żadnej działki nie są tajne?:O)

    > Zapytałem tylko co gargomel chce dostać od tych urzędników.

    co chce uzyskać to też chyba napisał, nie tak?:O)

  • 33. Data: 2009-05-31 00:02:56
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Niby można próbować posiłkując się twierdzeniem Talesa te odcinki
    > dzielić, ale w praktyce moim zdaniem nie uzyska sie większej, niż 1/4 mm
    > dokładności. Są takie linijki.

    Są specjalne, geodezyjne linijki do rysowania z dokładnością do 0.1 mm
    Czy da się przy ich pomocy odczytywać ? nie wiem.
    pzdr
    Marek

  • 34. Data: 2009-05-31 08:59:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Są specjalne, geodezyjne linijki do rysowania z dokładnością do 0.1 mm
    > Czy da się przy ich pomocy odczytywać ? nie wiem.

    Widziałem takie liniki, ale do 0,25 mm. I odczytywać się da.

  • 35. Data: 2009-05-31 21:23:26
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 30 May 2009 23:13:47 +0200, Papa Smerf napisał(a):

> [...]
    > tym:
    > d) wydawania urzędowych map i atlasów terytorium Polski,

    Przecież są wydawane. Mapy możesz kupić w sklepie. Sprawdź jeszcze czym
    jest zasób geodezyjny i kartograficzny.

    > zdaje się ze była mowa o danych właściciela działki, więc znowu przestań
    > mącić,

    O niczym mowa nie była. Tak on to napisał, że za cholerę nie wiadomo o co
    mu chodzi. Jakoś nie jest skłonny napisać więcej.

    > a z tego co pamiętam to dane żadnej działki nie są tajne?:O)

    Może to nie jest jego działka?

    > co chce uzyskać to też chyba napisał, nie tak?:O)

    Liczył sobie powierzchnię. A cholera wie co on chce... no... właściwie to
    wygląda na to, że chce, żeby urzędnik poszedł w teren i mu powierzchnię
    powierzył. Ale tego samego może chcieć od sprzedawcy w warzywniaku.

  • 36. Data: 2009-06-03 19:41:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Iluminat" napisał:
    > O niczym mowa nie była. Tak on to napisał, że za cholerę nie wiadomo o co
    > mu chodzi. Jakoś nie jest skłonny napisać więcej.

    chodzi o nieudostępnianie danych działek przez urząd geodezyjny
    zainteresowanym (jakim prawem?:O)

    > Może to nie jest jego działka?

    nie jego, to działka jego znajomej:O)

  • 37. Data: 2009-06-05 11:58:45
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 21:41:37 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > chodzi o nieudostępnianie danych działek przez urząd geodezyjny
    > zainteresowanym (jakim prawem?:O)

    Takim, że za to się płaci w myśl prawa geodezyjnego. Poza tym - jakie dane?
    Współrzędnych nie muszą udostępniać? Działka ma powierzchnię, właściciela,
    numer, obręb... w sumie co chcieć więcej?

    > nie jego, to działka jego znajomej:O)

    To niech to załatwia znajoma. Nie chce mi się znowu wgryzać w wątek.

  • 38. Data: 2009-06-05 18:03:27
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Iluminat" napisał:
    > Takim, że za to się płaci w myśl prawa geodezyjnego.

    a gdzie w prawie geodezyjnym to podają?:O)
    mniejsza o to, nie chcą dać danych ani za darmo, ani za pieniądze:O(

    > Poza tym - jakie dane?

    a jakie geodeci dane zbierają podczas pomiarów?:O)

  • 39. Data: 2009-06-06 07:44:01
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 5 Jun 2009 20:03:27 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > a gdzie w prawie geodezyjnym to podają?:O)
    > mniejsza o to, nie chcą dać danych ani za darmo, ani za pieniądze:O(

    Ale nie wszystkie dane są do dania czy sprzedania.

    > a jakie geodeci dane zbierają podczas pomiarów?:O)

    Różne - ale w geodezji chodzi o _wynik_, a nie o to co dzieje się w trakcie
    jego dochodzenia (choć to też jest odpowiednio uregulowane). I powierzchni
    - jako wyniku - nikt nie utajnia przecież.

  • 40. Data: 2009-06-06 11:20:18
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Iluminat" napisał:
    > Ale nie wszystkie dane są do dania czy sprzedania.

    najpierw ściemniasz że trzeba płacić, teraz znowu ściemniasz że są tajne, o
    co ci chodzi?
    może powiedz lepiej jakie dane działek są tajne i z jakiej ustawy to
    wynika?:O)

> [...]
    > jego dochodzenia (choć to też jest odpowiednio uregulowane). I powierzchni
    > - jako wyniku - nikt nie utajnia przecież.

    powierzchnia to jest wynik pośredni, wyliczony na podstawie wymiarów
    działki,
    pewnie nawet nie zdajesz sobie sprawy z oczywistego faktu że dwie różne
    działki o różnych wymiarach i lokalizacjach mogą mieć identyczną
    powierzchnię?:O)

    tak więc podstawowe dane to pozycja działki , jej wymiary (długości i
    szerokości), a w przypadku praktykowanych w naszym państwowym burdelu
    działek koślawych, to jeszcze do danych tych należy dodać wszystkie kąty:O(