  • 21. Data: 2009-05-29 21:56:09
    Temat: Re: działki, ich dane, ciąg dalszy
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 27 May 2009 12:09:26 +0200, gargomel napisał(a):

    > ty się nie bój o geometrię, bo to nie wiedza tajemna jak popaprane prawo, tu
    > wszystko jest jasne, wiec jak ty twierdzisz że policzysz pole czworokąta z
    > wszystkimi bokami i kątami różnymi (dokładnie a nie na oko) to powinieneś
    > stanowczo wziąć lekcję matematyki i swojej córki!:O(

    Są krzyże? Są.
    Załóż sobie lokalny układ współrzędnych. Pomierz jakie współrzędne mają
    punkty załamania działki i... użyj wzorów Gaussa do obliczenia powierzchni
    ze współrzędnych (do znalezienia w necie, na wiki też). Jedyny problem to
    wyznaczenie współrzędnych... dwie ekierki powinny wystarczyć. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 22. Data: 2009-05-29 22:36:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargomel pisze:

> [...]
    > czworokąta z wszystkimi bokami i kątami różnymi (dokładnie a nie na oko)
    > to powinieneś stanowczo wziąć lekcję matematyki i swojej córki!:O(

    Widać masz problem nie tylko z trywialną geometrią, ale także i z
    podstawami języka polskiego...

    Co to za bełkot o braniu swojej córki?

  • 23. Data: 2009-05-29 22:39:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Po raz ostatni odniosę się do Twojego pomysłu całkowania. Byś w ogóle
    > mógł sobie to całkować, to najpierw musisz wyznaczyć funkcje opisujące
    > boki tego wielokąta. A na jakiej podstawie niby chciałbyś to uczynić?

    I po jaką cholerę? Dzieli się na trójkąty, bierze wzór, który podałeś, i
    voila - pola są.

    Mierzenie pola wielokąta metodami całkowymi to odpowiednik użycia lasera
    do cięcia drzewa na opał.

  • 24. Data: 2009-05-30 12:25:01
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Iluminat" napisał:
    > Których?

    Prawo geodezyjne i kartograficzne:
    Art. 5.
    Dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków, ewidencji sieci uzbrojenia
    terenu
    oraz inne dane zawarte w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym
    sta-
    nowią podstawę do założenia krajowego systemu informacji o terenie.
    Art. 7.
    1. Do zadań Służby Geodezyjnej i Kartograficznej należy w szczególności:
    2) organizowanie i finansowanie prac geodezyjnych i kartograficznych, w
    tym:
    a) rejestracji stanów prawnych i faktycznych nieruchomości (kataster),
    b) pomiarów geodezyjnych i opracowań kartograficznych,
    c) fotogrametrycznych zdjęć powierzchni kraju i opracowań
    fotogrametrycznych,
    d) wydawania urzędowych map i atlasów terytorium Polski,
    e) prowadzenia krajowego systemu informacji o terenie;

    > Może tylko wydaje Ci się, że musi udzielić takich informacji?

    jesteś urzędasem?
    taaak, pewnie że urzędasy nic nie muszą, nie mają żadnych obowiązków, co
    najwyżej mogą (jeśli przyjdzie im ochota) pierdzieć w stołki do woli za
    państwowe pieniądze:O(
    dalej mąć i wprowadzaj w błąd!:O(

  • 25. Data: 2009-05-30 12:30:20
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

> [...]
    > ze współrzędnych (do znalezienia w necie, na wiki też). Jedyny problem to
    > wyznaczenie współrzędnych... dwie ekierki powinny wystarczyć. :)

    a powiedz mi jaką dokładność ma ekeirka?:O)
    czy przypadkiem nie 1mm? to teraz zastanów się jakim błędem będą obarczone
    takie pomiary na mapce w skali gdzie 1mm=5m ?:O)

  • 26. Data: 2009-05-30 13:30:35
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 30 May 2009 14:25:01 +0200, Papa Smerf napisał(a):

> [...]
    > sta-
    > nowią podstawę do założenia krajowego systemu informacji o terenie.

    No i? Gdzie tu coś o udostępnianiu na lewo i prawo?

> [...]
    > d) wydawania urzędowych map i atlasów terytorium Polski,
    > e) prowadzenia krajowego systemu informacji o terenie;

    Ależ oczywiście. Jak klient przychodzi do urzędu, to wydaję mu wszystko o
    co poprosi. Chce dane sąsiada - proszę bardzo. Chce wiedzieć ile sąsiad
    zarabia - nie ma sprawy. W końcu biurwy od tego są - żeby udostępniać
    wszystko co sobie klient zażyczy.

    > taaak, pewnie że urzędasy nic nie muszą,

    Tego nie napisałem. Skup się.

    > nie mają żadnych obowiązków,

    Tego też nie napisałem. Skup się bardziej.

    > co
    > najwyżej mogą (jeśli przyjdzie im ochota) pierdzieć w stołki do woli za
    > państwowe pieniądze:O(

    No niestety sporo z nich pierdzi.

    > dalej mąć i wprowadzaj w błąd!:O(

    Zapytałem tylko co gargomel chce dostać od tych urzędników. Nie
    odpowiedział za to pojawiłeś się Ty z jakimiś traumatycznymi przeżyciami i
    widzisz urzędników w każdym, kto śmie kwestionować to, że klient w urzędzie
    nie musi akurat zawsze mieć racji.

  • 27. Data: 2009-05-30 13:38:23
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 30 May 2009 14:30:20 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > a powiedz mi jaką dokładność ma ekeirka?:O)

    Mierzenie odległości jest obarczone mniejszym błędem niż kątów.

    > czy przypadkiem nie 1mm?

    Nie. Da się do 0.1mm przy podziałce mm. To, że podział jest do 1mm nie
    znaczy, że nie da się dokładniej. Człowiek bez problemu radzi sobie z
    podziałem odcinka na 10 części równych części. Błąd w granicach jednej
    części.

    > to teraz zastanów się jakim błędem będą obarczone
    > takie pomiary na mapce w skali gdzie 1mm=5m ?:O)

    Mówimy o 1:500 czy 1:5000tyś? gargomel nadal nie napisał o jakiej skali
    mówimy - czy Ty jesteś gargomelem?
    Nie dasz rady do 0.5mm? A do 1/3mm? No dawaj... na pewno i dałbyś do 0.2mm
    - to potrafi nawet niewprawne oko. Czyli spadniesz do 1m. Teraz spróbuj z
    kątami. Nie chce mi się wzorów wyprowadzać, ale ZTCP to z kątami nie ma
    sensu się bawić.

    Następny troll?

  • 28. Data: 2009-05-30 15:18:54
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 30 May 2009 00:36:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Widać masz problem nie tylko z trywialną geometrią, ale także i z
    > podstawami języka polskiego...
    > Co to za bełkot o braniu swojej córki?
    Ja wprawdzie wyczytałem powyżej o wzięciu 'lekcji córki' i 'lekcji
    matematyki' ale może inny, niepodkamienny, polski znam ;-)

    --
    pozdro
    poreba

  • 29. Data: 2009-05-30 15:19:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iluminat" <i...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znaczy, że nie da się dokładniej. Człowiek bez problemu radzi sobie z
    > podziałem odcinka na 10 części równych części. Błąd w granicach jednej

    Niby można próbować posiłkując się twierdzeniem Talesa te odcinki dzielić,
    ale w praktyce moim zdaniem nie uzyska sie większej, niż 1/4 mm
    dokładności. Są takie linijki.

  • 30. Data: 2009-05-30 18:55:21
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 30 May 2009 17:19:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Niby można próbować posiłkując się twierdzeniem Talesa te odcinki dzielić,
    > ale w praktyce moim zdaniem nie uzyska sie większej, niż 1/4 mm
    > dokładności. Są takie linijki.

    Ta 1/10mm to zdolność ludzkiego oka do rozdrabniania rzeczy. 1m bez
    problemu można podzielić na "oko" na 10cm części. Z milimetrem jest
    podobnie z centymetrem też. To jest wykorzystywane m.in. w łatach, które
    mają mają specyficzny podział (do 1cm, a odczyty robi się do 1mm). Z
    dzileniem mm może być _odrobinę_ trudniej, ale daje się, a spokojnie i bez
    bólu da się do 0.2mm.