  • 1. Data: 2005-06-10 19:13:35
    Temat: dostarczenie sprzetu do naprawy - ciezar
    Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl>

    Witam,
    czy sa jakies uregulowania prawne dotyczace maksymalnego ciezaru
    przedmiotu, ktory klient musi w przypadku awarii, dostarczyc do serwisu
    napraw gwarancyjnych?
    Nie chodzi mi o zapis w karcie gwarancyjnej tylko o ogolne regulacje.
    Gwarant moze sobie np zazyczyc dostawy lodowki do serwisu ale czy jak
    podpisze taka gwarancje to musze tak zrobic, czy tez moge zazadac
    przyjazdu serwisu powolujac sie na w/w regulacje niezaleznie od zapisow
    w karcie?

    Michał
    Człowiek rodzi sie zmęczony i żyje aby odpocząć
    emalia: movie[na]eko[kropa]net[kropa]pl

  • 2. Data: 2005-06-10 19:24:19
    Temat: Re: dostarczenie sprzetu do naprawy - ciezar
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > podpisze taka gwarancje to musze tak zrobic, czy tez moge zazadac
    > przyjazdu serwisu powolujac sie na w/w regulacje niezaleznie od zapisow

    nie ma takich przepisów

    KG

  • 3. Data: 2005-06-11 07:40:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d8cp49$qup$1@news.onet.pl>, kam wrote:

    > nie ma takich przepisów

    Czy to:
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
    naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są
    niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności
    kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i
    stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    znaczy, że nawet za dostraczenie żelazka mają zwrócić koszty?

    Renata

  • 4. Data: 2005-06-11 08:10:48
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Michał" <p...@n...berdyczow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Michał
    > --
    > Człowiek rodzi sie zmęczony i żyje aby odpocząć
    Jeśli gwarancja nie zapewnia dostarczenie sprzętu do naprawy wystarczy
    sprzedawcy oświadczyć,że wybieramy korzystniejsze dla nas przepisy
    konsumenckie.
    Te natomiast mówią wyrażnie, że jeśli towar okazuje się niezgodny z umową w
    ciągu 2 lat od dnia zakupu, sprzedawca ma obowiązek usunąc niezgodność przez
    nieodpłatnąnapraw lub wymianę go na nowy. Nieodpłatnoś oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupujęcego
    w celu dostarczebia towaru do naprawy, także kosztów demontażu, robocizny
    oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, Dz.U. nr 141 z 2002
    roku poz. 1176
    Pozdrawiam Maria

  • 5. Data: 2005-06-11 13:15:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > znaczy, że nawet za dostraczenie żelazka mają zwrócić koszty?

    tak, ale to jest martwy przepis. nigdy tego nie wyegzekwujesz, a na
    sprawę sądową jak widać o 5 zł nikomu jeszcze się nie chciało fatygować.

  • 6. Data: 2005-06-11 16:18:51
    Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl>

    Dnia 2005-06-11 15:15,Użytkownik witek uraczył nas tekstem:

    > tak, ale to jest martwy przepis. nigdy tego nie wyegzekwujesz, a na
    > sprawę sądową jak widać o 5 zł nikomu jeszcze się nie chciało fatygować.

    Szczegoly: gwarancja na 3kVA UPS (wazy ok. 50 kg ) przewiduje
    dostarczenie go do punktu serwisowego.
    Dopiero powyzej tej mocy serwis przyjezdza.