  • 1. Data: 2006-08-29 08:14:39
    Temat: depozyt sądowy - jak?
    Od: "Andy" <s...@o...pl>

    Witam,

    Jakiś czas temu dogadałem się z byłą żoną co do podziału mebli i innych
    sprzętów, mamy to na piśmie. I teraz ona nie chce odebrać ode mnie swoich
    gratów traktując mnie jak darmową przechowalnię, a mi z kolei troche te rzeczy
    zawadzają.
    Podobno nie mogę ich po prostu wyrzuć czy oddać biednym, bo mnie straszy, że
    zrobi mi sprawę o odszkodowanie. Kolega (ale który nie jest prawnikiem) mówił
    że można się pozbyć kłopotu składając te rzeczy do "depozytu sądowego", tylko
    to kosztuje.

    Mam więc pytania do Was, obytych z sądami :)

    Czy rzeczywiście nie mogę wyrzucić jej rzeczy jeśli sama nie chce ich odebrać
    (tzn. mówi że później, tak od pól roku)

    Jak się załatwia w sądzie takie "przechowanie sądowe" i ile to kosztuje?

    Są w sieci jakieś wzory pism albo formularze do sądu w takich sprawach?

    Wielkie dzięki za pomoc!

    Andy

  • 2. Data: 2006-08-29 13:37:57
    Temat: Re: depozyt sądowy - jak?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Andy napisał(a):

    > Czy rzeczywiście nie mogę wyrzucić jej rzeczy jeśli sama nie chce ich odebrać
    > (tzn. mówi że później, tak od pól roku)

    nie mozesz.

    hm, a probowales wyslac pismo z wezwaniem do odbioru w takim to a takim
    terminie?
    z zastrzeżeniem, że po jego upływie zaczniesz naliczać opłaty za
    przechowanie? Może zadziała.

    > Jak się załatwia w sądzie takie "przechowanie sądowe" i ile to kosztuje?

    wniosek o wydanie zgody na zlozenie przedmiotu swiadczenia do depozytu
    sądowego. Koszt 100 zł

    > Są w sieci jakieś wzory pism albo formularze do sądu w takich sprawach?

    nie wiem

    > Wielkie dzięki za pomoc!

    :)

    --