  • 1. Data: 2009-11-23 10:50:45
    Temat: darowizna kwoty zwolnionej z podatku
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, gdy dziecko przekazuje matce darowiznę w kwocie 9600
    zł w ciągu 5 lat (czyli zwolnioną z podatku), nie jest wymagane
    zgłoszenie tego US. Natomiast czy można tę darowiznę przekazać
    w gotówce "do ręki"?

    Chodzi mi o ewentualną kontrolę podatkową matki: czy jeżeli okaże
    ona umowę darowizny, gdzie będzie napisane, że otrzymała ode mnie
    9600 zł w gotówce, to będzie wystarczające? Czy też wymagany jest
    przelew na konto matki/ przekaz pocztowy?

  • 2. Data: 2009-11-23 13:36:12
    Temat: Re: darowizna kwoty zwolnionej z podatku
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hedpe6$1ht$1@news.onet.pl...

    od poczatku tego lub zeszlego roku, nie ma ograniczen w pierwszej lini
    porkewienstwa, ale wlasnie pod rygorem zgloszenia darowizny do us, czyli
    mozesz darowac matce i 100000, ale musicie to zglosic

  • 3. Data: 2009-11-23 13:51:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > od poczatku tego lub zeszlego roku, nie ma ograniczen w pierwszej lini
    > porkewienstwa, ale wlasnie pod rygorem zgloszenia darowizny do us, czyli
    > mozesz darowac matce i 100000, ale musicie to zglosic

    ... i przelać na konto - nie gotówka. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-11-23 15:14:00
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > ... i przelać na konto - nie gotówka. :)

    Wiem, że tak jest przy większych kwotach (powyżej kwoty zwolnionej
    od podatku) - ale ja pytam o te miejsze :)

    Z informacji na stronach pit.pl (m.in.:
    http://www.pit.pl/us_wzywa_1_darowizna_podatki_w_pra
    ktyce_4431.php
    http://www.pit.pl/prezenty_darowizna_podatki_w_prakt
    yce_3421.php )
    wynika, że zgłaszać tego nie trzeba. Natomiast nie jest wyjaśnione, czy
    również w takim wypadku musi być przelew.

    Nie chodzi mi o żadne kobinacje, tylko po co ONI mają wiedzieć
    on nas więcej, jeżeli nie jest to konieczne :)

  • 5. Data: 2009-11-23 21:09:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:
> [...]
    > zł w ciągu 5 lat (czyli zwolnioną z podatku), nie jest wymagane
    > zgłoszenie tego US. Natomiast czy można tę darowiznę przekazać

    tak.

    > Chodzi mi o ewentualną kontrolę podatkową matki: czy jeżeli okaże
    > ona umowę darowizny, gdzie będzie napisane, że otrzymała ode mnie
    > 9600 zł w gotówce, to będzie wystarczające?

    tak

    > Czy też wymagany jest
    > przelew na konto matki/ przekaz pocztowy?

    nie.

  • 6. Data: 2009-11-23 21:09:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

> [...]
    > porkewienstwa, ale wlasnie pod rygorem zgloszenia darowizny do us, czyli
    > mozesz darowac matce i 100000, ale musicie to zglosic

    tak nawiasem
    to funkcjonuja oba

    art 4a, w ktorym musi pojsc przelewem

    i art 9, w ktorym nic nie musi.

  • 7. Data: 2009-11-23 21:10:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:

> [...]
    > wynika, że zgłaszać tego nie trzeba. Natomiast nie jest wyjaśnione, czy
    > również w takim wypadku musi być przelew.

    j.w.
    nie musi,
    może byc gotówka do ręki.

  • 8. Data: 2009-11-24 14:09:52