  • 1. Data: 2007-03-05 11:00:25
    Temat: darowizna a masa spadkowa
    Od: "pieniacz" <p...@W...gazeta.pl>

    witam,
    problem jest nastepujacy: dostalem w darowiznie od rodzicow polowe
    mieszkania (czyli jestem teraz wspolwlascicielem w 50%). rodzice chca teraz
    przepisac na mnie pozostala czesc (bedzie to darowizna lub nieodplatne
    zniesienie wspolwlasnosci), nie chca jednak, by w przyszlosci siostra mogla
    domagac sie ode mnie udzialu w tym mieszkaniu. z tego co wiem, darowizny
    wchodza do masy spadkowej - co mozna zrobic, by tak sie nie stalo? czy
    wystarczy notarialne oswiadczenie darczyncow, ze nie zycza sobie, by
    podarowane mieszkanie weszlo do spadku?

  • 2. Data: 2007-03-05 13:19:09
    Temat: Re: darowizna a masa spadkowa
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "pieniacz" <p...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > wchodza do masy spadkowej - co mozna zrobic, by tak sie nie stalo? czy
    > wystarczy notarialne oswiadczenie darczyncow, ze nie zycza sobie, by

    darowizny nie wchodza do masy spadkowej.
    wartość darowizny wchodzi do masy spadkowej.
    więc siostra nie będzie mogła domagać się praw do mieszkania, ale będzie
    mogła domagac się rekompensaty finansowej w postaci zachowku.