  • 1. Data: 2007-03-05 07:46:51
    Temat: Spadek- kto i ile dziedziczy
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

    Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć, kto i w jakiej części dziedziczy spadek po
    zmarłym, jeżeli aktualnie żyje brat zmarłego, jego nieślubne dziecko, oraz
    jego żona?.
    Proszę o krótką odpowiedź.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-05 07:53:56
    Temat: Re: Spadek- kto i ile dziedziczy
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > Chciałbym się dowiedzieć, kto i w jakiej części dziedziczy spadek po
    > zmarłym, jeżeli aktualnie żyje brat zmarłego, jego nieślubne dziecko, oraz

    Żona i dziecko po połowie.

    Jeżeli z żoną mieli wspólność majątkową, to co do zasady połowa majątku
    dorobkowego i tak jest żony, więc w praktyce 1/4 idzie dla dziecka.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-03-05 12:49:35
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:278cc$45ebcc96$594f142c$15057@news.chello.pl...

> [...]
    >
    > Jeżeli z żoną mieli wspólność majątkową, to co do zasady połowa majątku
    > dorobkowego i tak jest żony, więc w praktyce 1/4 idzie dla dziecka.

    Po niedługim okresie zmarł pozostawiając ten spadek. Za życia majątku
    żadnego nie posiadał.
    Czy w tej sytuacji, ja jako brat dostanę jakąś część majątku po zmarłym
    bracie ?
    Jaką część dostanie żona zmarłego i jego nieślubne dziecko ?.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-03-05 19:39:43
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Nabył majątek po swojej śmierci?!

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2007-03-05 20:59:57
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:45633$45ec7204$594f142c$30279@news.chello.pl...

    > Nabył majątek po swojej śmierci?!
    >
    > Marcin.
    >
    > --
    > www.radca.krakow.pl
    Powinno być napisane: " zmarły brat majątek nabył w drodze spadku dopiero
    po śmierci naszej siostry i matki. Po niedługim okresie zmarł pozostawiając
    ten spadek".

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-03-05 21:41:13
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czy w tej sytuacji, ja jako brat dostanę jakąś część majątku po zmarłym
    > bracie ?

    Nie

    > Jaką część dostanie żona zmarłego i jego nieślubne dziecko ?.

    Jak pisałem - po połowie.

    Marcin.

  • 7. Data: 2007-03-06 11:26:44
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>