eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › czy to jest jednoznaczne?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2002-11-21 12:52:14
    Temat: czy to jest jednoznaczne?
    Od: b...@p...onet.pl

    witam.. na poczatek fakty, czyli cytat z umowy:

    "W kazdym przypadku, w ktorym Firma uzna, iz dany Klient [..tu opis,
    co Klient robi, a co Firmie nie podoba sie..], Firma moze zastosowac
    -- wedle swojego uznania -- nastepujace srodki:

    W pierwszej kolejnosci, Firma wysle do Klienta zawiadomienie [...], w
    ktorym poprosi Klienta [..tutaj Firma prosi Klienta aby nie robil, to
    co Firmie nie podoba sie..]. Pismo takie bedzie zawieralo wskazanie
    faktow, na podstawie ktorych uznano, iz Klient [..zrobil cos zlego..]

    W przypadku, w ktorym Klient nie zastosowal sie do upomnienia, Firma
    moze wybierac sposrod nastepujacych dalszych srodkow (stosowanych
    oddzielnie): [..tu Firma wymienia dalsze kary..]. Firma poinformuje
    Klienta o wszelkich tego rodzaju zmianach."

    moje pytania sa nastepujace:
    1. czy takie sformulowanie okresla jednoznaczne moment stosowania kar
    wymienionych w trzecim akapicie? sformulowanie "Firma moze zastosowac"
    (pierwszy akapit) ustala dowolnosc: zawiadomienie albo od razu kara.
    ale trzeci akapit wyraznie odnosi sie do drugiego i uzaleznia
    nalozenie dodatkowych kar od reakcji na zawiadomienie, o ktorym mowa w
    akapicie drugim. jesli nie otrzymalem pisma wymienionego w pierwszym
    akapicie, czy firma moze od razu mnie ukarac nie czekajac na moja
    reakcje na upomnienie?

    2. w umowie wystepuje rowniez nastepujacy zapis:

    "Podstawowa forme komunikowania sie miedzy Firma a Klientami
    korzystajacymi z uslug stanowi poczta elektroniczna. Wszelkie
    informacje dotyczace Uslugi, w tym indywidualna koresponencja z
    Klientam, beda przesylane [..] na konto pocztowe [..itd..]"

    czy moge podwazyc wiarygodnosc takiej korespondencji, skoro nie jest
    chroniona np. podpisem elektronicznym jednoznacznie identyfikujacym
    nadawce (przy obecnym poziomie technologii)? czy prawo okresla
    domyslna forme korespondencji pomiedzy stronami umowy? czy w mysl
    powyzszego zapisu jestem zobligowany do sprawdzania jakiejstam
    skrzynki pocztowej?

    3. w innym akapicie Firma ustala, ze jedyna forma reklamacji, ktora
    uznaje Firma, jest forma pisemna. czy nie jest to troche w
    sprzecznosci ze sformulowaniem "..Podstawowa forme komunikowania sie
    miedzy Firma a Klientami korzystajacymi z uslug stanowi poczta
    elektroniczna.."?

    4. sformulowanie "..Firma wysle do Klienta zawiadomienie.." nie
    narzuca formy powiadomienia. ale czy "..Pismo takie bedzie
    zawieralo.." nie ustala pisemnej formy kontaktu? Firma do umowy
    dolacza definicje pojec, co rozumie przez cennik, okres rozliczeniowy
    itp. nie ma tam nic, co definiuje "Pismo". czy polskie prawo definiuje
    cos takiego jak "pismo"?

    moze macie jakies przemyslenia na ten temat? zostala nalozona na mnie
    kara wymieniona w trzecim akapicie. czuje sie pokrzywdzony, bo
    zareagowalbym, gdybym otrzymal upomnienie. nie sprawdzam jakiegostam
    konta, poniewaz uwazam, ze wiazacy jest tylko dokument, na ktorym
    ktoras ze stron zlozyla podpis.

    wypowiedzcie sie prosze.. moze jakies paragrafy, przepisy, ustawy..
    pozdrawiam..


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1