eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2007-02-20 01:32:25
    Temat: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: "S&B" <a...@e...pl>

    Zakupiony kompresor w sklepie netto (dwa dni temu) okazał się być
    niesprawny. Podczas zakupu sprzęt nie sprawdzany. Dowód zakupu - paragon.
    Jak postąpić? Zażądać wymiany? Ewentualnie jeśli juz nie mają takiego na
    stanie, zażądać zwrotu gotówki? Czy jeśli odmówią opcji jak wyżej, muszę
    zgodzić się na naprawę i czekać? Zaznaczam że sprzęt okazał się być wadliwy
    fabrycznie.

    pozdrawiam Arek



  • 2. Data: 2007-02-20 01:49:14
    Temat: Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2007 S&B <a...@e...pl> napisał/a:
    > Zakupiony kompresor w sklepie netto (dwa dni temu) okazał się być
    > niesprawny. Podczas zakupu sprzęt nie sprawdzany. Dowód zakupu - paragon.
    > Jak postąpić? Zażądać wymiany? Ewentualnie jeśli juz nie mają takiego na
    > stanie, zażądać zwrotu gotówki? Czy jeśli odmówią opcji jak wyżej, muszę
    > zgodzić się na naprawę i czekać? Zaznaczam że sprzęt okazał się być wadliwy
    > fabrycznie.

    A kupione prywatnie czy do firmy?

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2007-02-20 02:19:50
    Temat: Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: "S&B" <a...@e...pl>



    >
    > A kupione prywatnie czy do firmy?

    Jak najbardziej prywatnie, dowód zakupu to tylko i wyłącznie paragon. Żadnej
    wypisanej gwarancji.

    Arek



  • 4. Data: 2007-02-20 02:39:05
    Temat: Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2007 S&B <a...@e...pl> napisał/a:
    >> A kupione prywatnie czy do firmy?
    > Jak najbardziej prywatnie, dowód zakupu to tylko i wyłącznie paragon. Żadnej
    > wypisanej gwarancji.

    Możesz reklamować z tyt. niezgodności z umową. Możesz domagać się wymiany
    ale sprzedawca może powołać się na nadmierność kosztów takiej operacji i
    zaproponować naprawę. Procedura z grubsza wygląda tak, ze składasz pismo
    reklamacyjne z żądaniem naprawy bądź wymiany i sprzedawca ma 14 dni aby
    udzielić na to pismo odpowiedzi. Jeśli nie odpowie, to uznał reklamację i
    to żądanie za zasadne. Wymiana od ręki czy zwrot pieniędzy, to tylko dobra
    wola sprzedawcy. Koszty transportu i (de)montaży pokrywa sprzedawca.

    --
    Marcin


  • 5. Data: 2007-02-20 08:27:04
    Temat: Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:9j3qa4-9al.ln1@ziutka.router...
    > Koszty transportu i (de)montaży pokrywa sprzedawca.

    jakie koszty? jak facet jest z Poznania a kupił coś w Warszawie osobiście ?
    domniemam, że kompresor jest niewielkich rozmiarów i wagi


    Pozdrawiam


  • 6. Data: 2007-02-20 09:02:09
    Temat: Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2007 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > news:9j3qa4-9al.ln1@ziutka.router...
    >> Koszty transportu i (de)montaży pokrywa sprzedawca.
    >
    > jakie koszty? jak facet jest z Poznania a kupił coś w Warszawie osobiście ?
    > domniemam, że kompresor jest niewielkich rozmiarów i wagi

    Art. 8. u.2. Waga nie ma znaczenia - w końcu trzeba to dostarczyć.
    Co do przypadków Poznań-Wawa to też się zastanawiałem i wychodzi mi, że
    jednak pokryć powinien. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Zwróć
    uwagę, że towar zakupiony na odległość jak najbardziej podpada pod Ustawę
    z dnia 27 lipca.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2007-02-20 10:42:14
    Temat: Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:h1qqa4-o0n.ln1@ziutka.router...
    > Art. 8. u.2. Waga nie ma znaczenia - w końcu trzeba to dostarczyć.
    > Co do przypadków Poznań-Wawa to też się zastanawiałem i wychodzi mi, że
    > jednak pokryć powinien.

    a jak kupujący mieszka dalej ? np w Australii? łatwo puścić sklep z torbami
    albo mieszka 30km ale sprzęt dowozi taksówką?

    Pozdrawiam


  • 8. Data: 2007-02-20 11:01:36
    Temat: Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2007 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > news:h1qqa4-o0n.ln1@ziutka.router...
    >> Art. 8. u.2. Waga nie ma znaczenia - w końcu trzeba to dostarczyć.
    >> Co do przypadków Poznań-Wawa to też się zastanawiałem i wychodzi mi, że
    >> jednak pokryć powinien.
    >
    > a jak kupujący mieszka dalej ? np w Australii? łatwo puścić sklep z torbami
    > albo mieszka 30km ale sprzęt dowozi taksówką?

    Zapewne klucz tkwi we stwierdzeniu "zdrowy rozsądek" choć trudno mi
    powiedzieć jak to sąd będzie interpretował. Nie zdziwiłbym się gdyby
    zaaprobował dowóz taksówką. Prawdę mówiąc nie rozumiem Twojego
    przebijającego oburzenia - w końcu kupując towar umawiałem się ze
    sprzedawcą że będzie on sprawny, więc dlaczego niby ja (konsument) mam
    ponosić skutki jego niedziałania? Mój czas i moje dojazdy niby nie
    kosztują?

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1