  • 1. Data: 2003-08-13 14:20:01
    Temat: czy łamię prawo..../długie:-(
    Od: "Ruda" <m...@w...pl>

    Witam serdecznie

    sytuacja czysto hipotetyczna:
    mam agencję pośrednictwa pracy.... przychodza do mnie osoby szukające
    zatrudnienia, ja podpisuję z nimi umowę o pośrednictwo. Za tę umowę każda z
    osób płaci mi dokładnie 100PLN (tzw. kaucję) za pośredniczenie, umowa jest
    podpisana na miesiąc potem może bć przedłużona (gratis).. Oczywiście kaucja
    jest zwrotna (jak to kaucja), ale.... umowa zawiera jeden punkt (nie
    pamietam dosłownie) że w przypadku podejmowania działan (wystarczy nawet
    głupi fax) nie będzie zwrócona.... No więc pobieram od ludzi 100PLN, umawiam
    20 osób na to samo ogłoszenie.... zamieszczam ogłoszenia (wyssane z palca) w
    gazecie..ludzie dzwonią przychodzą podpisują umowy płacą..... oczywiście jak
    mozna się domyślec nikomu nie znajduję pracy, ale póki co interes
    kwitnie.....
    Czy łamię prawo i w którym miejscu....?? proszę o ew. paragrafy.

    pozdrowionka

    Monika

    PS.
    Oczywiście, to co opisałam nie dotyczy w żaden sposób mnie, ale słyszałam
    właśnie o takiej sytuacji i delikatnie mówiąc szału dostaję, bo nikt nic nie
    chce zrobić, żeby przerwać tego typu działaność.. wiem, że to walka z
    wiatrakami, że tego typu firmy wyrastają jak grzyby po deszczu.... ale nie
    mogę stać i patrzeć jak się robi w balona ludzi.

  • 2. Data: 2003-08-13 15:46:27
    Temat: Re: czy łamię prawo..../długie:-(
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jeśli wiesz że oferujesz lipną ofertę to według mnie popełniasz co
    najmniej przestępstwo oszustwa

    Art. 286. § 1. kodeksu karnego: Kto, w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego
    rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania,

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-13 16:34:12
    Temat: A czy nie dało by sie tego wykorzystac przeciwko ZUS?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhdmgj$gk4$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    Od dluzszego czasu chodzi za mna ten pomysl. Przeciez to co robi ZUS to
    klasyczne doprowadzenie do niekorzystnego rozporzadzenia mieniem. Placimy
    skladki ubezpieczeniowe na podstawie ktorych mamy teoretyczne prawo do
    bezplatnego leczenia, a sprobujcie z tego skorzystac.

    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji