  • 1. Data: 2020-02-28 14:01:02
    Temat: covid-19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Czy w Polskim prawie są instrumenty prawne umożliwiające skuteczną
    egzekucję kwarantanny, penalizacje za jej nieprzestrzeganie, takoż
    narażanie innych na zarażenie, nie udzielenie informacji z kim zarażony
    się kontaktował etc. etc.?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2020-02-28 14:04:07
    Temat: Re: covid-19
    Od: n...@o...pl

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

> [...]
    > egzekucję kwarantanny, penalizacje za jej nieprzestrzeganie, takoż
    > narażanie innych na zarażenie, nie udzielenie informacji z kim zarażony

    zapewne tylko ogólne o narażaniu na niebezpieczeństwo

  • 3. Data: 2020-02-28 14:16:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-02-28, n...@o...pl <n...@o...pl> wrote:

    > zapewne tylko ogólne o narażaniu na niebezpieczeństwo

    No właśnie jestem ciekaw bo przecież i u nas bywały epidemie paskudnych
    chorób, np. takiej ospy prawdziwej jeszcze w latach 60 i jakieś
    dedykowane instrumenty być powinny.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-02-28 14:17:02
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.02.2020 o 14:01, Marcin Debowski pisze:
> [...]
    > egzekucję kwarantanny, penalizacje za jej nieprzestrzeganie, takoż
    > narażanie innych na zarażenie, nie udzielenie informacji z kim zarażony

    Poczytaj sobie "Ustawę o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób
    zakaźnych u ludzi"... Jakieś kary tam są.

    MJ

  • 5. Data: 2020-02-28 15:08:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-02-28, n...@o...pl <n...@o...pl> wrote:

    >No właśnie jestem ciekaw bo przecież i u nas bywały epidemie
    >paskudnych
    >chorób, np. takiej ospy prawdziwej jeszcze w latach 60 i jakieś
    >dedykowane instrumenty być powinny.

    Wtedy sie wladza przepisami nie przejmowala :-)

    Podobnie zreszta jak dzis :-(

    J.

  • 6. Data: 2020-02-28 15:10:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Poczytaj sobie "Ustawę o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i
    >chorób zakaźnych u ludzi"... Jakieś kary tam są.

    I zamkna do wiezienia, zamiast do szpitala ? :-)

    No coz - jest to jakies rozwiazanie :-)

    Czy najpierw do szpitala, a potem do wiezienia ... ale jesli sie
    okaze, ze nie byl chory ?

    J.

  • 7. Data: 2020-02-28 22:51:57
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-28 o 15:10, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > No coz - jest to jakies rozwiazanie :-)
    >
    > Czy najpierw do szpitala, a potem do wiezienia ... ale jesli sie okaze,

    Pewien Polak opisał "izolatkę" we Włoszech oddzieloną kotarą na
    korytarzu, bo nie było dla niego miejsca na sali. Śmieci się wywalały z
    kosza, robale i mrówki chodziły po ścianach. Nikt prawie do niego nie
    zaglądał. Ciekawa jestem czy mu jedzenie przynosili, bo o tym nie
    napisał oraz czy wolno mu było wychodzić do toalety.

    --
    animka

  • 8. Data: 2020-02-29 00:10:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-02-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I zamkna do wiezienia, zamiast do szpitala ? :-)

    Więzienie w tej Ustawie jest wyłącznie jak operujesz czynnikami
    zakaźnymi, czyli handel, przewóz, namnażanie, słowem okolice teroryzmu.
    Cała reszta to grzywna.

    Co ciekawe, jest tam też lista chorób zakaźnych. Nie analizowałem
    Ustawy, ale jeśli jest to lista wyczerpująca, to covid-19 na niej z
    oczywistych powodów nie ma. Ale może obowiązek kwarantanny etc. nie jest
    z tą listą związany.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-02-29 09:26:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > egzekucję kwarantanny, penalizacje za jej nieprzestrzeganie, takoż
    > narażanie innych na zarażenie, nie udzielenie informacji z kim zarażony

    Jest coś takiego -
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    082341570/U/D20081570Lj.pdf

    Chcesz to przeczytaj. Jak jest równie dobra jak o leczeniu czubów, to
    znaczy, że nie mamy żadnych instrumentów.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-03-03 02:14:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-02-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Chcesz to przeczytaj. Jak jest równie dobra jak o leczeniu czubów, to
    > znaczy, że nie mamy żadnych instrumentów.

    No i dorobiliśmy się właśnie "spec" ustawy.

    --
    Marcin