  • 1. Data: 2004-01-06 12:49:36
    Temat: była żona i kredyt męża
    Od: "Monika" <g...@g...pl>

    W czasie trwania małżeństwa mój mąż wziął kredyt gotowkowy w banku w
    wysokości 20.000,- "na swoje potrzeby"; oczywiście oprócz żyrantów(jego
    rodzice)i siostra podpisałam się pod nim i ja jako żona. Na dzień dzisiejszy
    jesteśmy po rozwodzie i chciałabym wiedzieć jak wygląda sprawa spłacania
    tejże pożyczki.W rozmowie telefonicznej z bankiem dowiedziałam się, że jak
    najbardziej mam do tego prawo. Kiedy jednak napisałam oficjalne pismo do
    banku z prośbą o odpowiedź okazało się to niemożliwe, dlaczego?

  • 2. Data: 2004-01-06 15:43:59
    Temat: Re: była żona i kredyt męża
    Od: Dredd<...@...pl>

    >W rozmowie telefonicznej z bankiem dowiedziałam się, że jak
    > najbardziej mam do tego prawo.

    Do czego masz prawo?

    Co do zasady odpowiadasz za długi zaciągnięte przez Was jako
    małżonków w czasie trwania małżeństwa
    BAnk może egzekwować dług zarówno od Ciebie jak i od Twojego ex.
    Może też od Was obojga na raz. Jest to niezależne od tego jak Ty i
    Twój ex umówiliście się między sobą co do spłaty długu
    Taka jest istota tzw. solidarnej odpowiedzialności za długi

    -> http://usenet.pomocprawna.info