  • 1. Data: 2005-12-24 14:02:20
    Temat: Zwsrot skonfiskowanego mienia
    Od: pipipi <d...@i...pl>

    Czy ten skok na kase ma szanse z prawnego punktu widzenia?

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051223/p
    rawo/prawo_a_20.html

    PRAWO CO DNIA

    KRÓTKO

    Oblaci chcą odzyskać skarb

    Misjonarze oblaci, gospodarze pobenedyktyńskiego opactwa na Świętym
    Krzyżu, chcą odzyskać skarb klasztorny, przywłaszczony w 1798 r. przez
    Austrię (wtedy Kielecczyzna była pod austriackim zaborem). Pod
    adresowaną do rządu tego kraju petycją w sprawie zwrotu majątku
    podpisało się już prawie 250 osób. Powołują się na nadworny wyrok
    zapadły w Wiedniu 11 października 1798 r., zgodnie z którym
    świętokrzyski skarb miał być równo podzielony między rząd a klasztor.
    Mimo to część klasztorna pozostała przy rządzie, który zobowiązał się
    płacić rocznie 4 proc. jej wartości, i faktycznie rząd austriacki do
    końca 1806 r. kwoty te uiszczał.

    oprac. dom, pap

  • 2. Data: 2005-12-24 14:06:25
    Temat: Re: Zwsrot skonfiskowanego mienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    pipipi [d...@i...pl] napisał:

    A to czaedem się nie przedawniło trochę?

  • 3. Data: 2005-12-24 14:07:24
    Temat: I TAK TRZYMAC ! NIE ZAPOMNIEC I NIE PRZEBACZYC ! (Re: Zwsrot skonfiskowanego mienia)
    Od: O...@s...se (pan Piotr Glownia)

    In article <Mxcrf.1210$Wl3.457@trndny04>, pipipi <d...@i...pl> wrote:
> [...]
    >Mimo to część klasztorna pozostała przy rządzie, który zobowiązał się
    >płacić rocznie 4 proc. jej wartości, i faktycznie rząd austriacki do

    I TAK TRZYMAC ! NIE ZAPOMNIEC I NIE PRZEBACZYC !
    I juz 250 osob sie podpisalo. Pieknie! Byle tak dalej!

    "
    A. Przysięga Tadeusza Koœciuszki na rynku w Krakowie 24. III. 1794r.

    Ja, Tadeusz Koœciuszko, w obliczu Boga całemu narodowi Polskiemu) iż
    powierzonej mi władzy na niczyj prywatny ucisk nie użyję lecz jedynie dla
    całoœci granic, odzyskania samowładnoœci narodu i ugruntowania powszechnej
    wolnoœci używać będę. Tak mi Panie Boże dopomóż.

    „Ja, Tadeusz Koœciuszko, przysięgam w obliczu Boga całemu narodowi polskiemu,
    że powierzonej mi władzy na niczyj prywatny ucisk nie użyję, lecz jedynie dla
    obrony całoœci granic, odzyskania niepodległoœci narodu i ugruntowania
    powszechnej wolnoœci używać jej będę. Tak mi, Panie Boże, dopomóż i niewinna
    męko Jego Syna”.

    "Ja, Tadeusz Koœciuszko, przysięgam w obliczu Boga całemu Narodowi Polskiemu,
    iż powierzonej mi władzy na niczyj prywatny ucisk nie użyję, lecz jedynie jej
    dla obrony całoœci granic, odzyskania samowładnoœci Narodu i ugruntowania
    powszechnej wolnoœci używać będę. Tak mi Panie Boże dopomóż i niewinna męka
    Syna Jego"

    "

    Piotr Glownia, szlachcic polski koronny
    Wolnosc, Samowystarczalnosc, Ksenofobia i Szlachta = Polska Niepodlegla zyje!
    Obywatele Polski 2005: 25% Slowianie/Szlachta/,50% Germanie/Panszczyzniani/.
    Poland is not dead yet Anti-Semites. We _will_ kill you. Remember us Polish?

  • 4. Data: 2005-12-24 14:08:11
    Temat: Poki ludzie zyja poki sie oni NIGDY nie przedawnia! (Re: Zwsrot skonfiskowanego mienia)
    Od: O...@s...se (pan Piotr Glownia)

    In article <dojkn8$khq$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:
    >pipipi [d...@i...pl] napisał:
    >

    >A to czaedem się nie przedawniło trochę?

    Poki ludzie zyja poki sie oni NIGDY nie przedawnia!

  • 5. Data: 2005-12-24 14:08:33
    Od: "punktowiec" <p...@e...com>

    "pipipi" <d...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Mimo to część klasztorna pozostała przy rządzie, który zobowiązał się
    > płacić rocznie 4 proc. jej wartości, i faktycznie rząd austriacki do

    Jezeli Austriacy przez osiem lat placili cztery procent to zwrocili tylko
    okolo 30 procent i to tylko czesci pozaklasztornej.

  • 6. Data: 2005-12-24 14:13:08
    Od: pipipi <d...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > pipipi [d...@i...pl] napisał:
    >

    > A to czaedem się nie przedawniło trochę?

    Tutaj raczej nalezy zaczac od sukcesji. Czy powod (Oblaci) ma podstawe
    roszczenia po kims innym (Benedyktyni)? Jezeli nie, to sad nie
    rozpatruje pozostalych kwestii.

  • 7. Data: 2005-12-24 14:15:09
    Od: "Sir.ColgatesBilly" <k...@x...com>

    "pan Piotr Glownia" <O...@s...se

    | Poki ludzie zyja poki sie oni NIGDY nie przedawnia!

    Jak umra tez sie nie przedawnia, ze wymienie casus holokaustu...

  • 8. Data: 2005-12-24 14:17:47
    Od: O...@s...se (pan Piotr Glownia)

    In article <dojl5p$4o6$1@phys-news4.kolumbus.fi>, "Sir.ColgatesBilly"
    <k...@x...com> wrote:

    >"pan Piotr Glownia" <O...@s...se
    > wrote
    > in message

    >Jak umra tez sie nie przedawnia, ze wymienie casus holokaustu...

    A widzi pan, oni wszyscy tam nie umarli, wiec sie nie przedawnili.
    Kartaginczycy za to sa przedawnieni razem z Fenicjanami. Dlaczego?
    Nikt z nich dluzej nie zyje.