eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zwrot towaru do sklepu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 79

  • 1. Data: 2008-07-07 09:50:35
    Temat: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "aja74" <a...@g...pl>

    Witam,
    Niedawno kupilem z markecie pokojowa antene telewizyjna. Dowiadywalem sie w
    POK czy mozliwy bedzie zwrot w przypadku zlego odbioru sygnalu i powiedziano
    mi ze do 5 dni. Zakupu dokonalem 12 czerwca, zwrocic chcialem 17 czerwca i w
    POK powiedziano mi ze nie ma takiej mozliwosci gdyz przekroczylem termin 5
    dni. Wg ich interpretacji 5 dni minelo 16 czerwca to zaczalem sie klucic z
    nimi o sposob liczenia. Efekt taki ze przyszedl kierownik sklepu i
    powiedzial ze on towaru nie przyjmie bo jak twierdzi ze sam przyznalem ze w
    domu wypakowalem towar do sprawdzenia a tto oznacza ze uzywalem sprzet. I z
    tego powodu nie przyjmie zwrotu.
    Prosze o porade, na jakiej podstawie moge dochodzic swoich praw. Skoro sklep
    daje taka mozliwosc to dlaczego teraz sie wycofuje? Powiedziano mi ze moglme
    sobie sprawdzic w sklepie towar,ale przeciez wiadomo ze w sklepie tej
    blaszanej puszce nie ma szans by sprawdzic przydatnosc anteny a do tego
    antena w kazdym miejscu inaczej odbiera i takietestowanie jest pozbawione
    sensu.

    Pozdrawiam
    AJA



  • 2. Data: 2008-07-07 09:57:21
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aja74 pisze:

    > Prosze o porade, na jakiej podstawie moge dochodzic swoich praw. Skoro sklep
    > daje taka mozliwosc to dlaczego teraz sie wycofuje? Powiedziano mi ze moglme
    > sobie sprawdzic w sklepie towar,ale przeciez wiadomo ze w sklepie tej
    > blaszanej puszce nie ma szans by sprawdzic przydatnosc anteny a do tego
    > antena w kazdym miejscu inaczej odbiera i takietestowanie jest pozbawione
    > sensu.


    Pięciodniowy termin od 12 czerwca mija dopiero 17 czerwca.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 3. Data: 2008-07-07 10:59:58
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Pięciodniowy termin od 12 czerwca mija dopiero 17 czerwca.

    O północy :) chyba że co innego wynika z treści czynności prawnej, ale na ten
    temat nie mamy informacji.

    pozdrawiam
    kuba


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2008-07-07 12:25:22
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    aja74 pisze:
    > Witam,
    > Niedawno kupilem z markecie pokojowa antene telewizyjna. Dowiadywalem sie w
    > POK czy mozliwy bedzie zwrot w przypadku zlego odbioru sygnalu i powiedziano
    > mi ze do 5 dni. Zakupu dokonalem 12 czerwca, zwrocic chcialem 17 czerwca i w
    > POK powiedziano mi ze nie ma takiej mozliwosci gdyz przekroczylem termin 5
    > dni. Wg ich interpretacji 5 dni minelo 16 czerwca to zaczalem sie klucic z

    Sklep nie ma żadnego obowiązku przyjmować zwrotów towarów z powodu
    widzimisię klienta lub innych czynników nie związanych z np.
    niezgodności towaru z umową.

    Sprzęt jako taki jest sprawny, obietnicy możliwości zwrócenia nie masz
    na piśmie (więc jej nie udowodnisz)... Prawnie możesz im nafiukać.


  • 5. Data: 2008-07-07 18:57:59
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "swen" <n...@n...com>


    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:iie9k5-e4p.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > aja74 pisze:
    >> Witam,
    >> Niedawno kupilem z markecie pokojowa antene telewizyjna. Dowiadywalem sie
    >> w POK czy mozliwy bedzie zwrot w przypadku zlego odbioru sygnalu i
    >> powiedziano mi ze do 5 dni. Zakupu dokonalem 12 czerwca, zwrocic chcialem
    >> 17 czerwca i w POK powiedziano mi ze nie ma takiej mozliwosci gdyz
    >> przekroczylem termin 5 dni. Wg ich interpretacji 5 dni minelo 16 czerwca
    >> to zaczalem sie klucic z
    >
    > Sklep nie ma żadnego obowiązku przyjmować zwrotów towarów z powodu
    > widzimisię klienta lub innych czynników nie związanych z np. niezgodności
    > towaru z umową.
    >
    > Sprzęt jako taki jest sprawny, obietnicy możliwości zwrócenia nie masz na
    > piśmie (więc jej nie udowodnisz)... Prawnie możesz im nafiukać.

    A czy nie obowiazuje taki przepis, ze do 5 dni mozna towar zwrocic?
    Cos mi sie kojarzy, ze tak kiedys bylo. Zreszta trzeba popatrzec na strony
    organizacji ochrony konsumenta.
    Osobiscie uwazam, ze prawo powinno wymuc na sklepach mozliwosc zwrotow
    najmniej do 5 dni bez podania przyczyny.



  • 6. Data: 2008-07-07 20:03:02
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    swen pisze:

    Nie.

    > A czy nie obowiazuje taki przepis, ze do 5 dni mozna towar zwrocic?
    > Cos mi sie kojarzy, ze tak kiedys bylo.

    Nie.

    > Zreszta trzeba popatrzec na strony
    > organizacji ochrony konsumenta.
    > Osobiscie uwazam, ze prawo powinno wymuc na sklepach mozliwosc zwrotow
    > najmniej do 5 dni bez podania przyczyny.

    Możesz też osobiście uważać, że Ziemia jest płaska. Wolny kraj.


  • 7. Data: 2008-07-07 20:06:37
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:NGtck.115219$ft1.68014@newsfe14.ams2...
    > A czy nie obowiazuje taki przepis, ze do 5 dni mozna towar zwrocic?
    można zwrócić - nawet po roku , ale sprzedawca nie musi zwrócić kasy...


  • 8. Data: 2008-07-07 20:58:35
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 lipiec 2008 20:57
    (autor swen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <NGtck.115219$ft1.68014@newsfe14.ams2>):

    > Osobiscie uwazam, ze prawo powinno wymuc na sklepach mozliwosc zwrotow
    > najmniej do 5 dni bez podania przyczyny.

    Ó

    Jaaaaaaaaaaasne. Bo każdy sklep marzy o tym, żeby się ostać wypożyczalnią.

    --
    Tristan
    Zatrudnię specjalistę od Kubuntu na latopie, który doprowadzi moje Lenovo
    do działania pod Kubuntu 8.04. Może być zdalnie.


  • 9. Data: 2008-07-07 23:01:28
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "swen" <n...@n...com>


    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:mc9ak5-haq.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > swen pisze:
    >
    > Nie.
    >
    >> A czy nie obowiazuje taki przepis, ze do 5 dni mozna towar zwrocic?
    >> Cos mi sie kojarzy, ze tak kiedys bylo.
    >
    > Nie.
    >
    >> Zreszta trzeba popatrzec na strony organizacji ochrony konsumenta.
    >> Osobiscie uwazam, ze prawo powinno wymuc na sklepach mozliwosc zwrotow
    >> najmniej do 5 dni bez podania przyczyny.
    >
    > Możesz też osobiście uważać, że Ziemia jest płaska. Wolny kraj.

    No to wiem:)) Ale czy taka praktyka (zwrot towaru w 5 dni) nie byla by
    oznaka ucywilizowania?



  • 10. Data: 2008-07-07 23:10:26
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "swen" <n...@n...com>


    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:g4u01q$s3t$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 lipiec 2008 20:57
    > (autor swen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <NGtck.115219$ft1.68014@newsfe14.ams2>):
    >
    >> Osobiscie uwazam, ze prawo powinno wymuc na sklepach mozliwosc zwrotow
    >> najmniej do 5 dni bez podania przyczyny.
    >
    > Ó
    >
    > Jaaaaaaaaaaasne. Bo każdy sklep marzy o tym, żeby się ostać wypożyczalnią.

    Ja wiem, ze kazdy sklep marzy by wypchnac gowno i za to skasowac. Ale to
    raczej zbliza nas do czasow z przed powiesci Prusa "Lalka" a pnoc mamy byc
    cywilizowanym krajem.
    W cywilizowanym kraju, sa zwroty do 5 dni bez podania przyczyny. Jakos to
    sprzedacy nie przeszkadza, nie doprowadza do ruiny... A wrecz daje wieksze
    zaufanie do sprzedacy, bo jesli cos co kupimy okaze sie nam kompletnie
    zbedne, lub znajdziemy tansze, to mamy mozliwosc to oddac w 10 minut... bez
    proszenia, pytania o przyczyny, utrudnien...
    Zwlaszcza w kraju takim jak Polska, gdzie sklonny jestem powiedziec, ze 60%
    towaru to zlom!!! Powinna byc taka mozliwosc. (wiele razy sie o tym
    przekonalem kupujac ta sama rzecz w UK i w Polsce, towar kupiony w UK za te
    same pieniadze jest o najmniej jedna klase lepszy od niby tego samego
    kupionego w Polsce! moze wlasnie dlatego?).
    Sklepy w Polsce na pewno nie chca miec zwrotow w 5 dni, bo musialy by zadbac
    o znacznie lepszy towar... a po co, skoro klient kupi i "spadaj" sklep to
    nie wypozyczalnia....
    Dodam, ze w UK nawet telefon kupiony na abonament (komorka) mozna oddac do
    14 dni bez zadnego uzasadnienia, po oplaceniu wykorzystanych minut/sms-ow
    uslug, wg. taryfy pay and go.
    Czasami zastanawiam sie czy ja nie pisze o rzeczach wrecz z kosmosu... ale z
    drugiej strony to w UK dziala! Dlaczego w Polsce natrafiaja na taki opor
    sprawy ktore maja za zadanie polepszyc, uprzyjemnic zycie?
    Pisze o mozliwosci zwrotu w 5 dni - odpowiedz "a sklep to wypozyczalnia?"
    pisze o darmowych kontach w odpowiedzi "a co, ma byc za darmo?"... Dlaczego
    wiekszosc piszacych uwaza, ze druga strona (sklep, bank ect) ma racjie i
    nalezy o nich dbac i im dogadzac? Czyzby obawa, ze sie wyprowadza z Polski?

    >
    > --
    > Tristan
    > Zatrudnię specjalistę od Kubuntu na latopie, który doprowadzi moje Lenovo
    > do działania pod Kubuntu 8.04. Może być zdalnie.


strony : [ 1 ] . 2 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1