  • 11. Data: 2009-11-23 20:52:26
    Temat: Re: Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy
    Od: kuba <p...@o...pl>

    maxknowledge pisze:

    > Nie podpisywałem żadnej umowy. To chyba normalne, że jak nie
    > skorzystałem z usługi, to nie płacę.

    Nie, to nie jest normalne. Podstawowa zasada prawa cywilnego: pacta sunt
    servanda (umów należy dotrzymywać). To, że nie podpisałeś, nie znaczy,
    że nie zawarłeś.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 12. Data: 2009-11-24 07:18:05
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    maxknowledge wrote:
    > Szanowana grupo,
    >
    > na jakie ustawy można się powoływać w przypadku rezygnacji z egzaminu
    > wewnętrznego na prawo jazdy przeprowadzaną przez szkołę jazdy.
    > Zapłaciłem z góry, przelewem z konta za kurs powtórkowy, który
    > odbyłem, ale zrezygnowałem z egzaminu wewnętrznego.
    >
    > Dać sobie spokój czy odzyskać tę stówkę? Troche mi szkoda, bo mam 6
    > miesięcy do załadowania na komie i akurat bym sobie załadował :)

    Jak ja podpisywalem umowe to byl zapis, ze w przypadku rezygnacji w polowie
    szkola nic nie zwraca. Po jakims czasie wszystkim zmieniali umowy i ten
    zapis sie zmienil. Teraz w przypadku rezygnacji zwracaja za to czego nie
    zrealizowali. Jakies przepisy sie zmienily ?

  • 13. Data: 2009-11-24 08:20:14
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 21:52:26 +0100, kuba napisał(a):

    > Nie, to nie jest normalne. Podstawowa zasada prawa cywilnego: pacta sunt
    > servanda (umów należy dotrzymywać). To, że nie podpisałeś, nie znaczy,
    > że nie zawarłeś.

    Ale, zeby umowe zawrzec,to trzeba ja zawrzec. Przelew pieniedzy nie jest
    zawarciem umowy.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 14. Data: 2009-11-24 08:59:23
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 24 Lis, 09:20, KRZYZAK <k...@k...pl> wrote:

    > Ale, zeby umowe zawrzec,to trzeba ja zawrzec. Przelew pieniedzy nie jest
    > zawarciem umowy.

    Ale tak sam z siebie CHYBA nie przelał tych pieniędzy.
    Myślę, że najpierw udał sie do tej szkoły i dogadał ile jakiś tam kurs
    będzie kosztował, dostał od nich nr konta i przelał na to konto
    pieniądze.

  • 15. Data: 2009-11-28 15:14:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Nov 2009, KRZYZAK wrote:

    > Ale, zeby umowe zawrzec,to trzeba ja zawrzec. Przelew pieniedzy nie jest
    > zawarciem umowy.

    Jakby mnie pytali w roli prowadzącego szkołę, to chyba bym powiedział
    że zaakceptowałem ofertę zrobienia egzaminu na podstawie ogólnie
    oferowanych warunków ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-11-28 15:16:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Nov 2009, bagno wrote:

> [...]
    > zapis sie zmienil. Teraz w przypadku rezygnacji zwracaja za to czego nie
    > zrealizowali. Jakies przepisy sie zmienily ?

    Jak sądzę zapis o którym mowa, mógł być podważony w oparciu o klauzule
    niedozwolone.
    Pic w tym, że sam piszesz: "zwracają za to, czego nie zrealizowali".
    Nie jest czasem istotne, KTO był przyczyną "niezrealizowania"?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-12-02 19:48:37
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 28 Lis, 16:16, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    Koniec końców - otrzymałem zwrot po pierwszym mailu z prośbą o zwrot
    nadpłaty :) Porządna szkoła!