  • 1. Data: 2004-06-05 12:17:46
    Temat: Zalanie mieszkania..
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam.
    Co moge zrobic, gdy zsasiad z gory zalal mi juz 2 raz w tym roku kuchnie?
    W zeszlym roku mialem remont calego mieszkania i znowu bedzie mnie on czekal?
    Kto za to zaplaci poza mna ? Mozna to jakos rozwiazac?

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-06-05 12:20:17
    Temat: Re: Zalanie mieszkania..
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Co moge zrobic, gdy zsasiad z gory zalal mi juz 2 raz w tym roku kuchnie?
    > W zeszlym roku mialem remont calego mieszkania i znowu bedzie mnie on czekal?
    > Kto za to zaplaci poza mna ? Mozna to jakos rozwiazac?

    Za remont może zapłacić:
    - Twój zakład ubezpieczeń, jeśli masz ubezpieczone mieszkanie,

    - Sąsiad, z którego winy zalało Ci mieszkanie (osobiście, albo poprzez swojego
    ubezpieczyciela).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-06-05 13:00:17
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <0...@n...onet.pl>, Liwiusz wrote:

    > Za remont może zapłacić:
    > - Twój zakład ubezpieczeń, jeśli masz ubezpieczone mieszkanie,

    Oni też raczej będą się starali ściągnąć od sąsiada lub z jego
    ubezpieczenia, jeśli ma.

    > - Sąsiad, z którego winy zalało Ci mieszkanie (osobiście, albo poprzez swojego
    > ubezpieczyciela).

    Jeśli sam nie masz ubezpieczenia, to poszukaj w archiwum, jak wygląda
    ściąganie od sąsiada. Było o tym kilka razy.

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 4. Data: 2004-06-05 16:49:30
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia 5 Jun 2004 13:00:17 GMT, Renata Gołębiowska napisał/napisała:
    > Oni też raczej będą się starali ściągnąć od sąsiada lub z jego
    > ubezpieczenia, jeśli ma.

    nie ma. :( Ja tez niemam, jak sie okazalo..

    > Jeśli sam nie masz ubezpieczenia, to poszukaj w archiwum, jak wygląda
    > ściąganie od sąsiada. Było o tym kilka razy.

    w sumie szkoda niewielka, troche tynk odpadl :)
    Sasiada lubie, wiec tylko zglosze do spoldzielni...

  • 5. Data: 2004-06-06 21:08:34
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncc3gv1.gjt.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Oni też raczej będą się starali ściągnąć od sąsiada lub z jego
    > ubezpieczenia, jeśli ma.

    Czy ubezpieczyciel może ściągać odszkodowanie od sąsiada (zakładają, że
    sąsiad nie jest ubezpieczony)? Na podstawie jakiego przepisu? Jak wygląda
    taka procedura?

    Tak się nieszczęśliwie złożyło, że ja obecnie występuje w roli sąsiada,
    który niechcący zalał komuś mieszkanie :-(.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2004-06-07 16:43:32
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ca017s$e78$1@nemesis.news.tpi.pl>, BaLab wrote:

    > Czy ubezpieczyciel może ściągać odszkodowanie od sąsiada (zakładają, że
    > sąsiad nie jest ubezpieczony)? Na podstawie jakiego przepisu? Jak wygląda
    > taka procedura?

    Nie znam konkretów. Wiem tylko, że pan, kt. wyceniał szkody powstałe w
    moim mieszkaniu, powiedział, że muszą znaleźć winnego (czyli albo
    sąsiad z góry, albo administracja - niewiadomo było dokładnie skąd
    cieknie) i z niego będą ściągać. Tyle powiedział i tyle tylko wiem.
    Może ktoś inny Ci pomoże. Może jest coś w archiuwum, temat dość
    popularny. Na pewno było coś o ściąganiu od sąsiada bezpośredniu, bez
    ubezpieczalni, gdy obie strony były nieubezpieczone.

  • 7. Data: 2004-06-08 09:21:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jun 2004, BaLab wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czy ubezpieczyciel może ściągać odszkodowanie od sąsiada (zakładają, że

    Tak.

    >+ Na podstawie jakiego przepisu?

    Art. 415 KC w powiązaniu z art. 828 KC:
    +++
    Art. 828. § 1. Jeżeli nie umówiono się inaczej, z dniem zapłaty
    odszkodowania przez zakład ubezpieczeń roszczenie ubezpieczającego
    przeciwko osobie trzeciej odpowiedzialnej za szkodę przechodzi z mocy
    prawa na zakład ubezpieczeń do wysokości zapłaconego odszkodowania.
    ---

    >+ Jak wygląda taka procedura?

    Pewnie na początek dobrowolnie proszą o udanie się do kasy...

    >+ Tak się nieszczęśliwie złożyło, że ja obecnie występuje w roli sąsiada,
    >+ który niechcący zalał komuś mieszkanie :-(.

    ...i nie ma OC...
    :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-06-08 16:47:56
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > ...i nie ma OC...
    > :(

    Było przez 6 lat nieużywane, a jak zrezygnowałem... :-( Na szczęście
    dowiedziałem się już, że to bardzo drobna kwota w porównaniu ze straszakiem
    z TV :) Dziękuję za informacje, mam nadzieje, ze wiecej sie nie przydadza
    ;-).

    Pzdr,
    BaLab