  • 1. Data: 2003-04-21 01:04:22
    Temat: Re: Zalane mieszkanie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b7urq4$5ac$1@news.onet.pl>, karat wrote:
    > Po pierwsze Wesolych Swiat. Oby byly weselsze niz moje.
    > Mam nadzieje, ze ktos z Panstwa poradzi mi w mojej sprawie. Otoz dzisiaj
    > ok. godz. 2 w nocy okazalo sie ze z sufitow w kazdym pokoju leje sie
    > woda. Moich szanownych sasiadow nie bylo w domu. Wyjechali na swieta.
    > Sytuacja taka ma miejsce po raz kolejny i dlatego postanowilem w koncu
    > cos z tym zrobic. Moje mieszkanie nie jest ubezpieczone od takich
    > okolicznosci. Wiem jednak ze sasiedzi posiadaja ubezpieczenie na taki
    > wypadek. Jaka jest mozliwosc i jaka droga prawna, zeby w jakis sposob

    Czy jest to ubezpieczenie od skutkow wyrzadzonych osobom trzecim czy tez
    jak ktos cos im zrobi?

    > odzyskac pieniadze, ktore wloze w kolejny remont mieszkania. Z gory
    > dziekuje za zrozumienie i za dobre rady. Pozdrawiam .. i jeszcze raz

    Jesli sasiedzi maja ubezpieczenie od skutkow wyrzadzonych osobom trzecim,
    to zwroc sie do nich aby pokryli szkody z tego ubezpieczenia. Jaka jest
    dokladnie procedura to powinien wiedziec ich ubezpieczyciel, ale pewnie
    bedzie sie to sprowadzalo do tego ze przylezie do was ich rzeczoznawca i
    wyceni szkode czyli zdeklaruje sie ile wam zaplaci.
    Jesli zas nie maja takiego ubezpieczenia to mozesz sie zwyczajnie dogadac
    z sasiadami, ze zaplaca wam tyle i tyle (co potwierdzicie pisemnie). Jesli
    zas sasiedzi nie beda skorzy do ugod to powinniscie wezwac wlasnego
    rzeczoznawce, wycenic szkody, spisac protokol, wyliczyc dokladnie
    koszt napraw (szczegolowa rozpiska) i wyslac to (kopie) wszystko sasiadom
    wraz z wezwaniem do zaplaty w wyznaczonym terminie. Ja bym tu jeszcze dal
    adnotacje ze jesli nie zgadzaja sie z wycena to w terminie takim a takim
    powinni powolac wlasnego rzeczoznawce. No a jesli sie i w ten sposob nie
    dogadacie to zostaje tylko sad.
    Dodatkowo w zaleznosci od formy zarzadu budynkiem/mieszkaniem dobrze by
    bylo powiadomic zarzadce o ile jakis jest - niech on tez spisze protokol.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2003-04-21 07:28:05
    Od: "onsok" <o...@w...pl>

    karat wrote:
    > Dziekuje Panu Panie Marcinie.. tego wlasnie chcialem sie dowiedziec..
    > .. i przy okazji .. nikomu nie zycze zalania ani w swieta anie w dzien
    > powszedni... !!
    > Pozdrawiam

    Tak na przyszlosc - prosze ciac cytaty ;)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 3. Data: 2003-04-21 19:15:56

[...]