  • 1. Data: 2006-10-26 17:14:45
    Temat: ZUS - od kiedy trzeba płacić
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl>

    Witam,
    Zakładam DG, mam już papiery z Urzędu miasta i UStat.
    Za kilka dni będę miał konto w banku, a potem pójdę do US i ZUSu żeby
    dokończyć rejestrację.
    Czy jeśli po założeniu konta, bym wpłacił na nie pieniądze i wysłał je w
    ramach zapłaty za coś, co kupuję, to czy byłoby to legalne (jeszcze przed
    rejestracją w US i ZUS)?
    Czy w ZUS mogę podać późniejszy termin rozpoczęcia działalności, niż w
    Urzędzie miasta? Wg. tego dok. z urzędu miasta, rozpoczęcie już nastąpiło,
    ale nie miałem do tej pory ządnych przychodów. Chodzi o to, żeby
    niepotrzebnie nie płacić ZUSowi za okres, kiedy niczego nie zarabiałem.

    Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2006-10-26 17:33:38
    Temat: Re: ZUS - od kiedy trzeba płacić
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "bim_bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w ZUS mogę podać późniejszy termin rozpoczęcia działalności, niż w
    > Urzędzie miasta?

    A nie zauwazyles z z urzędu miasta dokument o wpisie do ewidencji poszedl
    tez do ZUS i US? A na nim jest data rozpoczęcia dzialanosci wiec wg wiedzy
    ZUS i US to Ty juz dzialasz.

    Angie

  • 3. Data: 2006-10-26 17:52:40
    Od: wombi <w...@n...pl>

    bim_bom napisał(a):
    > Czy w ZUS mogę podać późniejszy termin rozpoczęcia działalności, niż w
    > Urzędzie miasta?

    Dla ZUS liczy się faktyczne wykonywanie czynności w ramach działalności
    gospodarczej i data pierwszej czynności uważana jest za początek
    prowadzenia dg.
    Przeczytaj wątek na tej grupie pt. "zawieszenie działalności" z 23 września.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-10-26 18:44:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@w...interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A nie zauwazyles z z urzędu miasta dokument o wpisie do ewidencji
    > poszedl tez do ZUS i US? A na nim jest data rozpoczęcia dzialanosci
    > wiec wg wiedzy ZUS i US to Ty juz dzialasz.

    nie prawda.
    Zaczyna działac wtedy kiedy faktycznie zacznie działac. Nie musi to byc
    równoznaczne z data na zaswiadczeniu.

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 5. Data: 2006-10-27 12:04:19
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prowadzenia dg.
    > Przeczytaj wątek na tej grupie pt. "zawieszenie działalności" z 23

    Dzięki wielkie, wszystko jest tam ładnie opisane :)
    Tylko jedna rzecz nie jest dla mnie pewna: czy jeśli wpłacę na swoje konto
    firmowe kasę i przeleję jako zapłatę za coś, co kupuję dla firmy (albo w
    jakiś inny sposób kupię coś "na firmę", bez odliczania sobie VATu ani nie
    dopisując do kosztów), to czy wtedy już "prowadzę działalność"? W tym
    piśmie, co podałeś, jest napisane:
    "Działalnością gosp. jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana .....
    wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły".
    W okresie, kiedy tylko kupuję, a nie osiągam przychodów, chyba bym się nie
    łapał na tę definicję...