  • 1. Data: 2005-07-11 10:23:20
    Temat: Wypowiedzenie umowy najmu.
    Od: "Spiter" <s...@o...pl>

    Witam.

    Mam pytanie - czy prawdziwe jest sformulowanie, iz w przypadku wypowiadania
    umowy najmu lokalu komunalnego z powodu zadluzenia, przez ZNK (Zarzad
    Nieruchomosci Komunalnych) "z osobą o niskich dochodach - pozwalających na
    ubieganie się o lokal socjalny - nie od razu można rozwiązać umowę. Najpierw
    właściciel ma jej zaproponować pisemną ugodę, która musi zawierać
    informacje: o rozłożeniu zadłużenia na raty, umorzeniu odsetek naliczonych
    od dnia jej zawarcia, skutkach jej niezawarcia. Jeżeli do ugody dojdzie a
    lokator nie będzie jej realizował i spłacał długów właściciel mieszkania
    może rozwiązać z nim umowę." (cyt. z serwisu poradaprawna.pl)?
    Jezeli tak wlasnie jest natomiast ZNK - procz wskazania miesiecznego terminu
    na regulacje (w ktorym zostal ow w duzej mierze pokryty) - nie wystosowal
    zadnych innych propozycji to czy mozna w jakis sposob odwolac sie od takiej
    decyzji?
    Jesli tak to jaki sposob odwolania (i gdzie) moglby byc najbardziej
    skuteczny i wlasciwy (pomijajac oczywista kwestie regulacji zadluzenia)?

    Pozdrawiam.
    P.

  • 2. Data: 2005-07-11 22:36:06
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy najmu.
    Od: "PAwel" <pgoralsk@bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "Spiter" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na regulacje (w ktorym zostal ow w duzej mierze pokryty) - nie wystosowal
    > zadnych innych propozycji to czy mozna w jakis sposob odwolac sie od
    (...)

    Nowelizacja Ustawy o ochronie praw lokatora... usunęła (od 1.01.05) ten
    wymóg.

  • 3. Data: 2005-07-12 08:21:49
    Od: "Spiter" <s...@o...pl>

    Użytkownik "PAwel" <pgoralsk@bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nowelizacja Ustawy o ochronie praw lokatora... usunęła (od 1.01.05) ten
    > wymóg.

    Czy w takim razie istnieje oficjalny tryb odwolania od wypowiedzenia umowy
    najmu (wciaz mowa o ZNK)? Jesli tak, to jaki? Czy wg Was istnieje mozliwosc
    anulowania wspomnianej decyzji przy spelnieniu jakichs zalozen (wykazanie ze
    powody wskazane jako podstawy do tego nie wynikaly z tzw. 'zlej woli', ze
    nie zgadzaja sie ze stanem faktycznym, etc - podczas rozmowy z osoba, ktora
    jest za to odpowiedzialna)?

    Pozdrawiam
    P.