  • 1. Data: 2009-07-14 11:50:09
    Temat: Wynajem mieszkania - wypadek losowy
    Od: "ag :)" <a...@g...com>

    Wypadek losowy w wynajętym mieszkaniu: zwarcie poszło na kuchenkę, od
    kuchanki firanki, dalej straż etc. efekt - mieszkanie do remontu,
    niewielkie straty materialne. Mieszkanie nieubezpieczone.

    Umowa najmu mówi tylko o tym, że wynajęty jest zobowiązany zostawić
    mieszkanie w stanie jakim zastał minus koszty bieżącego zużycia, czego
    oczywiście pożar nie obejmuje.

    Kto powinien ponosić koszty? kuchenka oczywiście właściciela
    mieszkania.

  • 2. Data: 2009-07-14 12:14:44
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - wypadek losowy
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    puścic komuś chate z dymem to wypadek losowy? i jeszcze patrzysz, żeby żeby
    ktoś teraz sam sobie usuwał skutki Twojego wypadku losowego?

  • 3. Data: 2009-07-14 12:24:17
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Co było przyczyną wypadku? Jest jakiś raport straży, były prowadzone
    czynności wyjaśniające przez Policję?

  • 4. Data: 2009-07-14 12:33:44
    Od: "ag :)" <a...@g...com>

    > Co było przyczyną wypadku? Jest jakiś raport straży, były prowadzone
    > czynności wyjaśniające przez Policję?

    Przyczyną wypadku było zwykłe zwarcie w kuchence, nie zadziałały
    bezpieczniki, prąd nadal szedł więc kuchenka się zapaliła.

    Policji zero, jałowy raport straży zawierający informacje, że była
    interwencja z powodu kuchenki i tyle.

  • 5. Data: 2009-07-14 13:08:17
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "ag :)" <a...@g...com> napisał
    >Przyczyną wypadku było zwykłe zwarcie w kuchence,

    Czyja jest kuchenka?

    >nie zadziałały
    >bezpieczniki, prąd nadal szedł więc kuchenka się zapaliła.

    Dlaczego nie zadziałały, źle dobrane, kto je montował?

  • 6. Data: 2009-07-14 13:10:51
    Od: "ag :)" <a...@g...com>

    On 14 Lip, 15:08, "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

    > Czyja jest kuchenka?

    Kuchenka właściciela.

    > Dlaczego nie zadziałały, źle dobrane, kto je montował?

    montowane przez fachmajstra ze spółdzielni, co zresztą powinno być
    odnotowane w dokumentach tejże.

  • 7. Data: 2009-07-14 14:46:52
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    k...@N...gazeta.pl pisze:
    > puścic komuś chate z dymem to wypadek losowy? i jeszcze patrzysz, żeby żeby
    > ktoś teraz sam sobie usuwał skutki Twojego wypadku losowego?

    Zwarcie instalacji elektrycznej to nie wypadek losowy? Coś przesadzasz.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-07-14 16:30:09
    Od: r...@m...com

> [...]
    > oczywiście pożar nie obejmuje.
    >
    > Kto powinien ponosić koszty? kuchenka oczywiście właściciela

    To wina lokatora w tym przypadku za niedbalstwo.

    Ale ciekawi mnie jak sprawa się by miała, gdyby wypadek był naprawdę losowy,
    np powódź i zalanie mieszkania.
    Czy wtedy lokator jest pociągany do odpowiedzialnosci jesli meiszkanie nie
    jest ubezpieczone?

  • 9. Data: 2009-07-14 17:11:28
    Od: kuba <j...@g...com>

    r...@m...com pisze:

> [...]
    > np powódź i zalanie mieszkania.
    > Czy wtedy lokator jest pociągany do odpowiedzialnosci jesli meiszkanie nie

    Też się nad tym zastanawiam... Będzie to zależało od interpretacji tej
    klauzuli umownej "zobowiązany jest zwrócić mieszkanie w takim stanie w
    jakim je zastał". Wydaje się, że wynika z tego odpowiedzialność
    rozszerzona wręcz do granic odpowiedzialności obiektywnej (art. 473 KC).
    Tzn., że moim zdaniem bogu ducha winny lokator będzie pociągnięty do
    odpowiedzialności.

    pozdrawiam
    kuba

  • 10. Data: 2009-07-14 18:06:57
    Od: " " <b...@N...gazeta.pl>

    r...@m...com napisał(a):

    > To wina lokatora w tym przypadku za niedbalstwo.

    Przyznam, że nie rozumiem na czym miałoby polegać owo niedbalstwo. Bo załóżmy
    jeśli kuchenka była wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem i w trakcie
    "normalnego" użytkowania nastąpiło zwarcie to gdzie tu jest niedbalstwo?

    Inaczej: załóżmy, że wynajmujesz mieszkanie i raptem zaczyna się palić
    instalacja elektryczna, bo jest stara sprzed potopu. To czy jest to Twoja wina
    i Twoje "niedbalstwo" że oglądając mieszkanie nie zajrzałeś do kabli w ścianach?

    pzdr,