  • 1. Data: 2022-05-14 10:44:59
    Temat: Wynajem dla "szkoły"
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Nie bardzo wiem, jak sformułować pytania i o co dokładnie zapytać.

    Jeszt sobie "szkoła sportowa" - końcowe klasy podstawówki i średnia.
    Prawdopodobnie nie jest to szkoła publiczna. Nie wiem, czy niepubliczna,
    czy coś innego. Dlatego używam cudzysłowu: "szkoła".

    Z drugiej strony jest osoba fizyczna, która ma nieco pomieszczeń i
    budynków. Cześć z nich była (i jest) do tej pory wynajmowana na sklep,
    aptekę itp. I z tym nie ma problemu - wiadomo co i jak.

    Teraz:
    Czego się obawiać po wynajmie dla "szkoły"? Tam chyba nie ma osobowości
    prawnej. Z kim się podpisuje umowę?

    "Szkoła" ta chce przerobić budynek. Potencjalny wynajmujący nie widzi
    problemu, nawet jest to mu na rękę. Czy w związku z tym mogą być jakieś
    problemy, czy to dla wynajmującego, czy dla "szkoły"?

    Czy powierzchnie/budynki wynajmowane dla "szkoły" podlegają innym
    podatkowm, aniżeli powierzchnia wynajmowana komercyjnie, czyli zwykłym
    sklepom?
    Czy są jakieś inne ulgi lub przepisy dla placówek oświatowych?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-05-19 10:57:21
    Temat: Re: Wynajem dla "szkoły"
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 May 2022 10:44:59 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > sklepom?
    > Czy są jakieś inne ulgi lub przepisy dla placówek oświatowych?

    Wiem już krok więcej - jest to szkoła niepubliczna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-05-19 11:54:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 10:57, Adam pisze:

    > Wiem już krok więcej - jest to szkoła niepubliczna.

    Szkoła, to byt wirtualny. Umowę zawrzesz z podmiotem prowadzącym (może
    to być osoba fizyczna).

    --
    Robert Tomasik