  • 1. Data: 2003-02-15 09:28:39
    Temat: Wyłudzenie????
    Od: b...@o...pl

    Witam,
    Zostalem zlapany na przejezdzie bez biletu 4 lata temu. Firma ktora mnie
    zlapala zbankrutowala, a dlugi wykupila inna, po czym przyslala mi ostatnio 2
    pisma upominajace.
    Zadzwonilem tam i pytam na podstawie jakich przepisow chca ode mnie pieniadze
    po uplywie 4 lat, po czym koles mowi ze nie moze mi udzielac takich informacji -
    od tego sa adwokaci :) Wiec ja mu mowie co ja wiem - art.118 - 3 lata. Slysze
    odpowiedz ze to wlasnie na podstawie tego artykulu :) Wiec sie go pytam
    dlaczego przysylaja mi upomnienia jak termin dawno minal, a on na to ze maja
    kilka tysiecy takich spraw i nie musza wszystkiego kontrolowac.

    Koles mial swiadomosc ze nie moga chciec pieniedzy - to wyniknelo z rozmowy.
    Moje pytanie - czy przysylanie tego typu pism w tym przypadku jest wyludzeniem?

  • 2. Data: 2003-02-15 09:32:58
    Temat: Re: Wyłudzenie????
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia 15 Feb 2003 10:28:39 +0100, b...@o...pl napisał/napisała:
    > Moje pytanie - czy przysylanie tego typu pism w tym przypadku jest wyludzeniem?

    na moj CHLOPSKi, maly rozumek, tak..
    Jednak znajac nasze polskie prawodastwo (z opowiadan i roznych historyjek
    zyciowych) - roznie z tym moze byc ;)

    --
    * i tak koniec jest metr pod ziemia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2003-02-15 09:57:40
    Od: s...@p...onet.pl

    to w końcu ile wynosi to przedawnienie 3lata czy 1rok w prawie przewozowym?

  • 4. Data: 2003-02-15 09:57:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Papik" <p...@g...w.astercity.net> wrote in message
    ..

    > na moj CHLOPSKi, maly rozumek, tak..
    > Jednak znajac nasze polskie prawodastwo (z opowiadan i roznych historyjek
    > zyciowych) - roznie z tym moze byc ;)

    Może po prostu małe, chłopskie rozumki nie są od tego, aby zajmować się
    prawem?

    1) Nie jest wyłudzeniem, gdyż nie zapłaciłeś. Może być najwyżej usiłowaniem.
    2) Ale nie jest, gdyz przedawnienie nie oznacza, że świadczenie będzie
    nienależne. Spełnienie zobowiazania przedawnionego uznajemy za świadczenie
    należne. Zresztą tak chyba własnie powinno być 'na chłopski rozum', a
    przedawnienie to pewna prawna fikcja wprowadzona w celu stabilizacji
    stosunków prawnych. Szkoda,że jak się już edukowałeś z art. 118 to nie
    zajrzałeś obok, do 117 par 2.
    3) Wniosek - jak jesteś miły miś, to im możesz zapłacić to, co im wisisz.
    Ale jeśli tego nie zrobisz, to nie mogą oni tego od Ciebie wyegzekwować.

    Eto wsio.

    I odczepcie się, drogie chłopki, od prawa, o którym nie macie bladego
    pojęcia. Wycieranie sobie nim gęby przez ignorantów staje się w najwyższym
    stopniu irytujące.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-15 10:46:02
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > I odczepcie się, drogie chłopki, od prawa, o którym nie macie bladego
    > pojęcia. Wycieranie sobie nim gęby przez ignorantów staje się w najwyższym

    Czy jako ignorant moge prosic o wyjasnienie:
    Rozmawialem z nie-ignorantem o tego typu sprawach, ktory stwierdzil, ze
    wierzyciel moze zlozyc wniosek do sadu nawet po okresie przedawnienia.
    I podobno sad z sam z siebie nie odrzuci tego wniosku. Dopiero dluznik musi
    wykazac, ze roszczenie wierzyciela uleglo przedawnieniu.A jak dluznik tego
    nie zrobi to jest ryzyko, ze sad wyda wyrok korzystny dla wierzyciela.
    Czy dobrze zrozumialem swojego rozmowce ?
    No i jeszcze pozostaje kwestia odsetek od kwoty glownej, ktore przedawniaja
    sie stopniowo.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-02-15 11:16:19
    Od: "Wiesław Dudek" <n...@s...invalid>

    Czuję się zobowiązany do przyłączenia się do dyskusji.

    > Może po prostu małe, chłopskie rozumki nie są od tego, aby zajmować się
    > prawem?

    Powiem tak:
    <CYTAT>
    Nie chcem ale muszem.
    </CYTAT>
    Nie wszystkich stać na usługi prawnika. Zdarzyło mi się kiedyś zapłacić za
    taką usługę i nic ciekawego nie usłyszeć, bo osoba, która prowadziła
    kancelarię prawną uznała się za taki autorytet, że już za samo spotkanie z
    nią należała się opłata.

    > I odczepcie się, drogie chłopki, od prawa, o którym nie macie >bladego
    pojęcia.

    A może tak prawo odczepi się wówczas od drogich chłopaczków?

    >Wycieranie sobie nim gęby przez ignorantów taje się w >najwyższym stopniu
    irytujące.

    Tak jak te prawne potworki.
    Pewnie jest Pan prawnikiem. Czy jest Pan dumny z naszego systemu prawnego?

  • 7. Data: 2003-02-15 12:09:12
    Od: b...@o...pl

    > to w końcu ile wynosi to przedawnienie 3lata czy 1rok w prawie przewozowym?

    W prawie przewozowym nie udalo mi sie znalezc okresu w jakim taka naleznosc
    ulega przedawnieniu. Jedynie w kodeksie cywilnym. Na podstawie rozmowy, ktora
    przeprowadzilem z panem z firmy kontrolerskiej wynika, ze 3 lata, lecz
    ostatecznie nie potwierdzil mi czy okres ten zapisany jest w kpc czu w PP.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 8. Data: 2003-02-15 12:22:01
    Od: b...@o...pl

    Uzasadnienie, ktore podales, brzmi w istocie sensownie. Przynajmniej dla laika
    za jakiego sie w tym temacie uwazam. Za nie i owszem dziekuje.

    > I odczepcie się, drogie chłopki, od prawa, o którym nie macie bladego
    > pojęcia. Wycieranie sobie nim gęby przez ignorantów staje się w najwyższym
    > stopniu irytujące.

    To ze nie jestem wielce szanownym znawca prawa nie upowazania Cie jednak to
    powyzszych sformulowan. Fakt ze prawo nie jest dziedzina, z ktora mam wiele
    wspolnego nie powoduje ,ze nie moge wykorzystywac swojej wiedzy i mozliwosci do
    tego, zeby bronic sie przed sprawa jak w temacie.

    Pozdrawiam,
    Bartek.

  • 9. Data: 2003-02-15 13:11:22
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > I odczepcie się, drogie chłopki, od prawa, o którym nie macie bladego
    > pojęcia. Wycieranie sobie nim gęby przez ignorantów staje się w najwyższym
    > stopniu irytujące.

    Ja uwazam ze prawem powinni sie wszycy zajmowac...
    bo wtedy nie beda nawet prosci ludzie oszukiwani i wyzyskiwani przez innych
    ktorzy zeruja na ich nie wiedzy
    taka grupe powinien czytac kazdy kto chce byc odobrobine swiatlym obywatelem

  • 10. Data: 2003-02-15 14:11:38
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sat, 15 Feb 2003 14:11:22 +0100, pietruszek napisał/napisała:
    > taka grupe powinien czytac kazdy kto chce byc odobrobine swiatlym obywatelem

    No tak,ale on sie przyczepil do mojej odpowiedzi, ktora napisalem zupelnie
    bez sensu (pietnuje sie za to)