  • 21. Data: 2007-01-02 23:21:31
    Temat: Re: WKU, a szanse na ominiecie ?
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    Gaxx napisał(a):

    > nic sie nie stanie jak nie pójdziesz, wyślą ponowne też pewnie zwykłym
    > następnie poleconym. Za 10 dni to masz iść do WKU? czy do jednostki?
    > jeśli podpisałeś kartę powołania to pozamiatane, jeśli nie to złóż
    > wniosek o ponowną komisje lekarską ze względu na znaczne pogorszenie
    > stanu zdrowia od czasu poprzedniej komisji.

    dokladnie tak zrob

    > A i pamiętaj że nie wymigasz
    > się przed wojskiem wyjazdem za granice.

    dlaczego nie? jesli minie 18 miesiecy a on zagranica przeczeka kolejne
    wezwania to chyba juz go niepowolaja?

    dodatkowo, warto wspomniec, iz zaswiadczenie lekarskie o sraczce (a tym
    bardziej o zakaznej chorobie tropikalnej-biegunce) wyslane listem
    poleconym sprawia ze wiekszosc urzedow w PL wskazuje nowy termin
    realizacji obowiazku ustawowego przez obywatela.

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 22. Data: 2007-01-02 23:56:56
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: ===Tomy=== [Tue, 2 Jan 2007 23:59:26 +0100]:

    > Przepisów umocowanych ustawą nie obsrywa się ot tak :)

    Znaczy powinien podanie o możliwość ich obesrania złożyć...?

    Kira (zachwycona kierunkiem, w jakim zmierza dyskusja)

    --
    /(o\ ~ G-G: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * mDziura * Vista-cel-pal * Poolicz mi *

  • 23. Data: 2007-01-02 23:59:41
    Od: Gaxx <gelo555NOSPAM@No_Spam.megapolis.pl>

    B0L0 napisał(a):

    > dlaczego nie? jesli minie 18 miesiecy a on zagranica przeczeka kolejne
    > wezwania to chyba juz go niepowolaja?

    Art. 46. 1. Poborowych niepowołanych do odbycia zasadniczej służby wojskowej
    w ciągu osiemnastu miesięcy od dnia stawienia się do poboru albo od
    dnia zgłoszenia się do wojskowego komendanta uzupełnień w celu
    uregulowania stosunku do powszechnego obowiązku obrony w
    przypadku, o którym mowa w art. 34, przenosi się do rezerwy w
    ostatnim dniu tego okresu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 2a i art. 93e.

    2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do poborowych, którzy:

    1) (..)
    2) z przyczyn niezależnych od organów wojskowych nie mogli być
    powołani do odbycia zasadniczej służby wojskowej w terminie
    określonym w ust. 1 ze względu na:
    a, b, (..)
    c) czasowe przebywanie za granicą,

    --
    pozdrawiam
    Gaxx

  • 24. Data: 2007-01-02 23:59:55
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 03 Jan 2007 00:56:56 +0100, Kira napisał(a):

    > Kira (zachwycona kierunkiem, w jakim zmierza dyskusja)

    Sęk w tym, że podaj ludzion przykład, a dalej to już poleci jak z górki :)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 25. Data: 2007-01-03 00:04:23
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: ===Tomy=== [Wed, 3 Jan 2007 00:59:55 +0100]:

    > Sęk w tym, że podaj ludzion przykład, a dalej to już poleci
    > jak z górki :)

    Właśnie dlatego kocham usenet :)

    Kira

  • 26. Data: 2007-01-03 00:13:57
    Od: Gaxx <gelo555NOSPAM@No_Spam.megapolis.pl>

    ===Tomy=== napisał(a):
> [...]

    masz zaświadczenia od lekarza? idź i porozmawiaj z nim, spytaj się go
    albo sam znajdź w internecie czy te wady kwalifikują Cię na kat. D lub E

    jeśli będziesz miał pecha (szczęście?) to jeśli do nich teraz pójdziesz
    wręczą Ci do podpisania kartę powołania i jeśli ją podpiszesz wyrok
    praktycznie zapadnie, przy sporym szczęściu okażą Ci akt łaski i dadzą
    do wyboru jednostkę i zegnaj wolności ma na 9 miesięcy, aha na jakiegoś
    młodszego specjalistę nie licz, jeśli nie masz matury idziesz na
    pododdział i 9 miesięcy z życia psu w d...

    > Jeśli nie stawisz się po odbiór tzw. biletu po prostu go olewając możesz
    > zostać doprowadzony do Wojskowej Komendy Uzupełnień siłą w asyście
    > żandarmerii i policji.

    jeśli wysłali zwykłym listem nic nie zrobią, jeśli poleconym, mogą
    przysłać kolejny, jeśli nie będziesz sie stawiał, spodziewaj się wizyty,
    w najlepszym wypadku dzielnicowego ale prędzej policji, żandarmeria nie
    przyjdzie :)

    > Idź i porozmawiaj z komendantem uzupełnień i złóż pisemnie prośbę o
    > odroczenie służby.

    dokładnie, możesz starać się o odroczenie ze względu na trudną sytuacje
    życiową albo rodzinną, jednak nie wiem jak do tego podchodzą, może
    łaskawie dostaniesz B6, ale to nic Ci nie da, chyba ze studia :>

    --
    pozdrawiam
    Gaxx

  • 27. Data: 2007-01-03 00:14:30
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    Gaxx napisał(a):

    > c) czasowe przebywanie za granicą,

    aaa to sory
    ale w takim razie jak juz wroci z tej zagranicy moze zlozyc oswiadczenie
    ze wcale nie przebywal za granica ale u cioci na wsi. oczywiscie zaraz
    ktos wyciagnie kwestie ze nie zawiadomil kWKU o zmianie miejsca
    zamieszkania/zameldowania (wlasnie zamieszkania czy zameldowania) bo
    jesli w ustawie jest mowa o zameldowaniu to fakt wymeldowania sie z
    dotychczasowego miejsca powinien byc wystarczajacy w polaczeniu z
    oswiadczeniem o niezrealizowaniu obowiazku meldunkowego ze wzgledu na
    jego niezgodnosc z umowami miedzynarodowymi (konwencja genewska o
    swobodzie podrozowania czy jakos tak) a jesli zamieszkania no to hmmm
    mieszkalem w samochodzie podrozowalem po polsce nigdzie dluzej niz 2 dni
    sie niezatrzymywalem...?

    he he

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 28. Data: 2007-01-03 00:25:57
    Od: Gaxx <gelo555NOSPAM@No_Spam.megapolis.pl>

    B0L0 napisał(a):

> [...]
    > swobodzie podrozowania czy jakos tak) a jesli zamieszkania no to hmmm
    > mieszkalem w samochodzie podrozowalem po polsce nigdzie dluzej niz 2 dni

    d) niespełnienie wojskowego obowiązku meldunkowego

    --
    pozdrawiam
    Gaxx

  • 29. Data: 2007-01-03 00:32:38
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    Gaxx napisał(a):

    > d) niespełnienie wojskowego obowiązku meldunkowego

    cholerka, az mnie ten temat zainteresowal. ma ktos tekst jednolity tej
    ustawy?

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 30. Data: 2007-01-03 01:04:41
    Od: Roger <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Gaxx (gelo555NOSPAM@No_Spam.megapolis.pl) napisal(a):

    > jesli wyslali zwyklym listem nic nie zrobia, jesli poleconym, moga
    > przyslac kolejny, jesli nie bedziesz sie stawial, spodziewaj sie
    > wizyty, w najlepszym wypadku dzielnicowego ale predzej policji,
    > zandarmeria nie przyjdzie :)

    wezwanie dostalem listem zwyklym...

    To zrobie, ale jesli nie rozpatrza go i beda kazac podpisac otrzymanie karty
    poborowych czy moge odmowic i poprostu wyjsc z WKU zostawiajac po sobie
    swistek ze chce byc odroczony badz z prosba o sluzbe zastepcza?

    > dokladnie, mozesz starac sie o odroczenie ze wzgledu na trudną
    > sytuacje zyciowa albo rodzinna, jednak nie wiem jak do tego
    > podchodza, moze laskawie dostaniesz B6, ale to nic Ci nie da,
    > chyba ze studia :>

    B6 to jakies odroczenia nieprawdaz? Czyzby 6m-cy, nawet i to by bylo dobre,
    mialbym czas na stawienie sie przed ponowna kompisja i zebraniej calej
    dokumentacji choroby.
    Studia zaraz po maturze.

    Roger