  • 31. Data: 2007-01-03 01:09:10
    Temat: Re: WKU, a szanse na ominiecie ?
    Od: "Roger(OS)" <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Gaxx (gelo555NOSPAM@No_Spam.megapolis.pl) napisal(a):

    > nic sie nie stanie jak nie pójdziesz, wyślą ponowne tez pewnie
    > zwyklym nastepnie poleconym. Za 10 dni to masz iśc do WKU? czy do
    > jednostki? jeśli podpisaleś karte powolania to pozamiatane, jeśli
    > nie to zlóz wniosek o ponowną komisje lekarską ze wzgledu na
    > znaczne pogorszenie stanu zdrowia od czasu poprzedniej komisji. A
    > i pamietaj ze nie wymigasz sie przed wojskiem wyjazdem za granice.

    Czyli jesli sie nie stawie (co chyba nie ma zbytnio sensu) wysla kolejny, kolejny i
    kolejny, az w koncu przyjada odpowiednie sluzby i zakuja mnie :-)
    Hmm, tylko ze ja ni emieszkam pod adresem wskazanym w WKU od dosc dawna listy
    czasem dostaje ale tylko te NIE POLECONE - listy polecone wszystkie sa ignorowane.

    Isc jak najszybciej i zlozyc podanie o ponowna komisje- nie odwolywac sie ze wzgledu
    na slub i dziecko w drodze?
    Jestem jedynym "zywicielem rodziny" poniewaz mieszkamy 400km od miejsca
    zameldowania :-)

    Roger

  • 32. Data: 2007-01-03 01:12:52
    Od: Roger <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    B0L0 (b...@i...pl) napisal(a):

    > dokladnie tak zrob

    > dlaczego nie? jesli minie 18 miesiecy a on zagranica przeczeka
    > kolejne wezwania to chyba juz go niepowolaja?
    >
    > dodatkowo, warto wspomniec, iz zaswiadczenie lekarskie o sraczce
    > (a tym bardziej o zakaznej chorobie tropikalnej-biegunce) wyslane
    > listem poleconym sprawia ze wiekszosc urzedow w PL wskazuje nowy
    > termin realizacji obowiazku ustawowego przez obywatela.

    Z zaswiadczeniem o wymyslonej chorobie moze raczej nie - wole nie kombinowac i
    opierac sie na prawdziwych dokumentach- moze wierze w sprawiedliwosc... NIech
    do armi ida Ci cho chca i moga isc w danej chwili, a nie wszyscy jak leci...

    18 miesiecy minie od czego- chyba od momentu wyslania przez nich
    zawiadomienia- ale wysylaja np. co 2-3 m-ce i moim zadaniem okres 18 miesiecy
    nigdy mnie nie zlapie- jak to jest dokladnie?
    18 miesiecy od wizyty u nich?
    18 miesiecy od wyslania przez nich zawiadomienia?
    czy najbardziej prawdopoobne
    18 miesiecy ich nieodzywania sie do mnie ...

    Roger

  • 33. Data: 2007-01-03 01:14:51
    Od: Roger <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

> [...]
    > wojskowej w ciągu osiemnastu miesiecy od dnia stawienia sie do
    > poboru albo od dnia zgloszenia sie do wojskowego komendanta
    > uzupelnien w celu uregulowania stosunku do powszechnego obowiązku
    > obrony w przypadku, o którym mowa w art. 34, przenosi sie do
    > rezerwy w ostatnim dniu tego okresu, z zastrzezeniem art. 93 ust.
    > 2a i art. 93e.
    >
    > 2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do poborowych, którzy:
    >
    > 1) (..)
    > 2) z przyczyn niezaleznych od organów wojskowych nie mogli byc
    > powolani do odbycia zasadniczej sluzby wojskowej w terminie

    Czyli posiedziec 18 miesiecy za granica i koniec armii ?
    Powiem inaczej- skoro odraczalem sie przez ostatnie 2-3 lata z powodu szkoly to
    okres 18 miesiecy liczy sie dopiero od jej zakonczenia ?

    Roger

  • 34. Data: 2007-01-03 01:18:52
    Od: Roger <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    B0L0 (b...@i...pl) napisal(a):

> [...]
    > oczywiscie zaraz ktos wyciagnie kwestie ze nie zawiadomil kWKU o
    > zmianie miejsca zamieszkania/zameldowania (wlasnie zamieszkania
    > czy zameldowania) bo jesli w ustawie jest mowa o zameldowaniu to
    > fakt wymeldowania sie z dotychczasowego miejsca powinien byc
    > wystarczajacy w polaczeniu z oswiadczeniem o niezrealizowaniu
    > obowiazku meldunkowego ze wzgledu na jego niezgodnosc z umowami
    > miedzynarodowymi (konwencja genewska o swobodzie podrozowania czy
    > jakos tak) a jesli zamieszkania no to hmmm mieszkalem w
    > samochodzie podrozowalem po polsce nigdzie dluzej niz 2 dni sie

    Nie rozumie zbytnio w/w przykladu. Wymeldowuje sie z domu (czasowo? bo na
    stale to musze sie gdzies indziej zameldowac?)

    Np. moja sytuacja jak sie ma do rzeczy?
    Listy przychodza na adres X gdzie jestem tylko od swieta i to niezawsze (ale
    zameldowany), mieszkam pod adresem Y w Polsce, teraz tak- przemeldowuje sie
    nie zglaszam tego faktu w WKU i co ? Po 18 miesiacach moge powiedziec ze bylem
    za granica ? Nie sprawdza tego gdzie bylem zameldowany przez caly ten czas ?

    Roger

  • 35. Data: 2007-01-03 01:19:40
    Od: Roger <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Gaxx (gelo555NOSPAM@No_Spam.megapolis.pl) napisal(a):

    <ciach>

    > d) niespelnienie wojskowego obowiązku meldunkowego

    kurczaki pieczone -o tym pisalem wyrzej...

    Roger

  • 36. Data: 2007-01-03 01:25:17
    Od: Roger <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Moze kilka linkow z ustawami etc...

    Dz. U. z 2004 r. nr 150; poz. 1583 str. 1
    http://www.infor.pl/dzienniki_ustaw/dzienniki_ustaw/
    ?rok=2004&num=150&poz=
    1583&str=0001

    Wzory dokumentów przydatne do kontaktów z WKU
    http://download.wojsko-polskie.pl/index.php?act=cate
    gory&id=5

    USTAWA
    z dnia 21 listopada 1967 r.
    o powszechnym obowi?zku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
    http://www.wku.szczecinek.net.pl/ustawy/powszechny_o
    obr2006.html

    DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ NR 150
    16.09.2002
    http://www.infor.pl/dzienniki_ustaw/dzienniki_ustaw/
    2002/Dz_U_150_2002/1.htm

    w sprawie minimalnego wynagrodzenia za prace w 2004 roku
    http://infor.pl/dzienniki_ustaw/dzienniki_ustaw/?rok
    =2003&num=167&poz=1623
    &str=0001

    na dzien dzisiejszy suma ta wynosi 849zl (prawodpodobnie o ile pamie cmnie nie myli)
    ja wraz z narzeczona nie posiadamy takiego dochodu rzecz jasna...

  • 37. Data: 2007-01-03 01:52:07
    Od: Gaxx <gelo555NOSPAM@No_Spam.megapolis.pl>

    Roger(OS) napisał(a):
> [...]

    > czasem dostaje ale tylko te NIE POLECONE - listy polecone wszystkie sa ignorowane.

    jeśli nie odbierzesz poleconego, to policja będzie próbować ustalić
    Twoje miejsce pobytu i doprowadzą Cie do WKU, znam przypadki że mogą
    wzywać najbliższą rodzinę, mamę, tatę

> [...]
    wzgledu
    > na slub i dziecko w drodze?
    > Jestem jedynym "zywicielem rodziny" poniewaz mieszkamy 400km od miejsca

    poczytaj treść ustawy, jeśli Ci sie śpieszy do wojska to idź do WKU jak
    najszybciej, aha i jeszcze jedno, ja bym nie liczył na odroczenie ze
    względu na sprawy życiowe, chociaż kto to wie, a tak przy okazji, to
    jeśli masz maturę teraz to chodzisz to jakiejś szkoły, jeszcze jej nie
    skończyłeś więc to dziwne że Cie wzywają

    --
    pozdr