  • 141. Data: 2018-06-24 23:22:01
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-06-18 o 00:38, Animka pisze:

    > Z tego co czytałam to on nic nie umiał. Powinien wylecieć z pracy.

    Wiesz ile zarabia ratownik na basenie? I Ty się dziwisz, że on może nic
    nie umieć? Nikt nie wyrzuć go z pracy, bo właścicielowi basenu się nie
    opłaci. Za te pieniądze i tak nikt sensowny nie przyjdzie do pracy, a
    jemu jest potrzebna obsada. Żeby oszczędzić na jednym ratowniku baseny
    budujemy nie na 50 metrów, tylko 49,95 metra.

    Ratownik wodny jest szkolony do wyciągania z wody i ewentualnej
    reanimacji wyciągniętego. Przeważnie wyciągnięcie z wody wystarczy.
    Przeważnie w tym celu nie wskakuje do wody, tylko używa rzutki, koła,
    bosaka itd. Trochę więcej muszą ratownicy na otwartych wodach, ale i tak
    reanimacja, to rzadkość. Przeważnie chodzi o wywleczenie niedoszłego
    topielca na łódź.

    Nie myl tego z ratownikiem medycznym. Tu nawet nie o samo kształcenie
    chodzi, ale doświadczenie. Nie każdy, kto ma przeszkolenie ratownika ma
    jednakową wiedzę. Tę wiedzę nabywa się z doświadczeniem. A tego na
    basenie nie nabędziesz.

    Jak na basenie będą dwa utonięcia w roku wymagające reanimacji, czy w
    ogóle jakiegoś poważniejszego działania, to sądzę, że zaczną się
    zastanawiać nad zamknięciem basenu. A i tych ratowników jest kilku, więc
    szansa, że dwa razy na tego samego trafi jest niewielka - jak trafi, to
    zaczną się zastanawiać, czy za rzadko nie gwizda. Ratownik z karetki,
    strażak ma czasem kilka takich akcji na dzień. Nie na manekinach, tylko
    na żywych ludziach.

  • 142. Data: 2018-06-25 02:50:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wiesz ile zarabia ratownik na basenie? I Ty się dziwisz, że on może nic
    > nie umieć? Nikt nie wyrzuć go z pracy, bo właścicielowi basenu się nie
    > opłaci. Za te pieniądze i tak nikt sensowny nie przyjdzie do pracy, a

    Ale wiesz, że właśnie dostarczasz argumentów, które podważają
    wczesniejsze stwierdzenia, ze ratownik to przeszkolony profesjonalista i
    mozna polegac na jego opinii, w tym w zakresie zasadnosci uzycia AED?

    --
    Marcin

  • 143. Data: 2018-06-25 06:29:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > chodzi, ale doświadczenie. Nie każdy, kto ma przeszkolenie ratownika ma
    > jednakową wiedzę. Tę wiedzę nabywa się z doświadczeniem. A tego na

    Dziwne - wcześniej była mowa o wykształconym i doświadczonym ratowniku
    kontra histerująca baba.

    Shrek

  • 144. Data: 2018-06-25 16:06:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-18 o 02:50, Marcin Debowski pisze:

    > Ale wiesz, że właśnie dostarczasz argumentów, które podważają
    > wczesniejsze stwierdzenia, ze ratownik to przeszkolony profesjonalista i
    > mozna polegac na jego opinii, w tym w zakresie zasadnosci uzycia AED?

    Tylko pozornie. Podniesiono argument, ze Ci ratownicy nie są
    specjalistami. No nie są i opisałem czemu. Natomiast w tym konkretnym
    wypadku jego decyzja moim zdaniem była adekwatna do znanej mu sytuacji.

    Jeśli przyszła do niego kobieta i powiedziała, by dawał AED, o obok
    zasłabł człowiek, to zakładając, że nie mógł sam iść i sprawdzić
    (pilnuje basenu) decyzja o odmowie była merytorycznie słuszna. AED o
    zasłabnięcia nie jest potrzebne. Co prawda kolega Shrek się upiera, że
    zawsze warto podpiąć, ale to bzdura kosmiczna.

  • 145. Data: 2018-06-25 16:07:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-18 o 06:29, Shrek pisze:

    > Dziwne - wcześniej była mowa o wykształconym i doświadczonym ratowniku
    > kontra histerująca baba.

    Wskażesz gdzie? I kto? Bo nie chce mi się przekopywać całego wątku, by
    kombinować do czego się odnosisz.

  • 146. Data: 2018-06-25 18:36:06
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > jemu jest potrzebna obsada. Żeby oszczędzić na jednym ratowniku baseny
    > budujemy nie na 50 metrów, tylko 49,95 metra.

    Rarownik basenowy powinien zainteresować się topiącym i go z wody
    wyciągnąć. Nie trzeba by było ratowników medycznych wzywać.

    Czyli ratownik na basenie to tylko taka atrapa, tak?

    --
    animka

  • 147. Data: 2018-06-25 19:06:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zasłabnięcia nie jest potrzebne. Co prawda kolega Shrek się upiera, że
    > zawsze warto podpiąć, ale to bzdura kosmiczna.

    Jesteś kretynem.

    "Pacjent oddycha. Z przerwami, ale oddycha, a zatem serce bije, a w tym
    wypadku rozwijanie AED jest po prostu stratą czasu."

    Normalnie to takiego idiotę należy olać, jednak problem z tobą jest
    taki, że próbujesz swoim kretynizmem zarazić innych i przez ciebie ktoś
    może nie otrzymać potrzebnej mu pomocy. Tym bardziej, że wcale nie takie
    abstrakcyjna jest sytuacja kiedy w mundurze policjanta ty będziesz
    bronił dostępu do AED, bo "to strata czasu" i jakieś rozhisteryzowane
    panienki jeszcze go popsują. Żenujące jest to, że policja zatrudnia
    takich szkodników jak ty. Już lepiej zajmij się tym, czy jakby babka
    wzięła ten defibrylator to jakby go przeniosła to byłaby nośnikiem, jak
    podniosła to podnośnikiem, jak pociągnęła za tasiemkę to taśmociągiem a
    jak pierdolnęła to wszystko to pierdolnikiem. Bo rozważania na temat
    zasadności i zasady działania AED cię najwyraźniej przerastają.

    Jeszcze raz - jak ktoś "raz oddycha a raz nie" to jest to przypadek w
    którym akurat nie ma żadnych wątpliwości czy z AED należy skorzystać.

    Shrek.

  • 148. Data: 2018-06-25 19:16:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wskażesz gdzie? I kto? Bo nie chce mi się przekopywać całego wątku, by
    > kombinować do czego się odnosisz.

    A po co? I tak powiesz, że nie napisałeś, co napisałeś.

    Shrek

  • 149. Data: 2018-06-25 20:25:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-18 o 18:36, Animka pisze:

    > Rarownik basenowy powinien zainteresować się topiącym i go z wody
    > wyciągnąć. Nie trzeba by było ratowników medycznych wzywać.

    Uratowanego i poddanego nawet udanej reanimacji należy przekazać
    zespołowi medycznemu. Po pewnym krótkim czasie może dojść do wtórnych
    zaburzeń oddechu czy pracy serca, które mogą być niebezpieczne. Trudno,
    by na basenach budowano SOR-y :-)

    > Czyli ratownik na basenie to tylko taka atrapa, tak?

    Ratownik wodny, to nie to samo, co medyczny i tyle.

  • 150. Data: 2018-06-25 20:28:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-18 o 19:06, Shrek pisze:

    > Jeszcze raz - jak ktoś "raz oddycha a raz nie" to jest to przypadek w
    > którym akurat nie ma żadnych wątpliwości czy z AED należy skorzystać.

    No i wreszcie się zgodziliśmy. Ja też nie mam żadnej wątpliwości "czy z
    AED należy skorzystać".