  • 1. Data: 2003-10-31 08:36:22
    Temat: Uprawomocnienie Nakazu Zapłaty - 6 miesiąc czekania ! ! ! !
    Od: "Marcin Maurer" <d...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam Grupę . Proszę o odpowiedź .

    Sąd wydał nakaz zapłaty pozwanemu 6 miesięcy temu.
    Pozwany odwołał się i poprosił o zwolnienie od kosztów .
    Sąd nie uznał jego uzasadnienia - poprosił o uzupełnienie.
    Pozwany uzupełnił - Sąd postanowił o oddaleniu wniosku o zwolnienie.
    Postanowienie uprawomocniło się - czy to jest równoważne także z
    uprawomocnieniem się nakazu zapłaty , czy Sąd będzie ponownie wzywał
    pozwanego do wniesienia opłaty na koszty ? Sprawa trwa 6 miesiąc i
    lekko mnie irytuje - ile pozwany może jeszcze przeciągać to w czasie !

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-10-31 14:07:18
    Od: "--- > K" <k...@s...pl>

    No więc pozwany spryciuchno przeciaga wszystko i z tego co czytam to zgodnie
    z prawem. PO oddaleniu wniosku o zwolnienie z kosztów , nakaz mógł się juz
    uprawomocnić, chyba że dłużnik (pozwany) dopiero teraz będzieskładał zarzuty
    lub sprzeciw. A propos - jeżeli to był nak. zapł. w post. nakazowym - to
    zabezpiecenie powództwa, komornik juz może zając określone dobra i czekać z
    zajęciem na uprawomocnienie.
    Inny sposób; zadzwonić do sekretariatu sądu i spytać czy nakaz juz
    prawomocny. I tak jest potrzebna klauzu;a prawomocniści więc trzeba wysłac
    wniosek do sądu.

  • 3. Data: 2003-10-31 19:08:46
    Od: " Marcin Maurer" <d...@g...pl>

    Witam .
    Dziękuję serdecznie za odpowiedź .
    Nie śmiem zabierać czasu w ten świąteczny weekend ,ale gdyby udało się
    Panu znaleźć kilka wolnych chwil na wytłumaczenie laikowi tego procesu
    byłbym niesamowicie wdzięczny ....

    Naświetlę temat chronologicznie .

    Kwiecień - otrzymuję nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym .
    Po 16 dniach składam wniosek o wydanie prawomocnej decyzji (klauzula)
    Po kilku dniach dowiaduję się ,że jednak pozwany w ostatnim dniu wysłał
    pocztą zarzuty wraz z wnioskiem o zwolnienie od kosztów . Sąd , po
    kilkukrotnym
    uzupełnianiu przez pozwanego wniosku o zwolnienie , uznał jego sytuację za
    niewiarygodną i POSTANOWIŁ oddalić wniosek o zwolnienie od kosztów !
    Termin uprawomocnienia Postanowienia minął - pozwany nie złożył odwołania !

    I co teraz ? Czy Sąd ponownie ma obowiązek wzywać pozwanego do zapłacenia ?
    Czy sam fakt nie odwołania się od Postanowienia zamyka drogę w
    uprawomocnieniu ?
    Co można w praktyce zrobić z nieprawomocnym nakazem w kontakcie z
    Komornikiem ?

    Z góry serdecznie dziękuję .

    Pozdrawiam.